Zo'n dingen moeten niet verteld worden (hei, een camera, ons best doen !) maar zo gemeld dat iedereen het weet....Het vroor al lang en alle ijsplekken die ik ken die liggen er al sinds vorig weekend....en een bordje "GEVAAR" zegt twee keer niks, integendeel, een hoop bikers denkt dat 't gewoon een snelle afdaling of dergelijke word.....controleerbaar dus in tegenstelling tot een verraderlijke ijsplek....Fons Moors wrote:Hoor eens wat men ons vertelde aan de start voor dat we vertrokken rond 13 uur.bidonhouder1 wrote:Vond het wel weer een goeie tocht, maar ik vond ook wel dat ze de iets latere vertrekkers zeker uitdrukkelijk hadden mogen waarschuwen voor het Grasbos. Zelf onderwege rijstijl aangepast en nergens geslipt...tot aan de IJSpiste, resultaat; morgen zeker al niet gaan fietsen en dan nog afwachte, kledij stuk, fiets geraakt...
http://fonsmtb.netcore.be/gladdeweg.wmv
03/01/09 Diest
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
had van een collega biker die net terug kwam aan de start vernomen dat grasbos levensgevaarlijk was
ikzelf met een paar andere leden van onze club hebben bovenaan geskipt en grasbos recht laten liggen
als ik nadien de beelden zie, ben ik heel blij met deze beslissing
of er dus een bordje stond, weet ik bijgevolg niet
op onze tt (marathon van de demervallei in diest) heb ik afgelopen editie toch maar 2 extra grote borden geplaatst bij het oprijden van het citadel in diest (kasseien)
bij droog weer perfect, maar bij nat... ontzettend gevaarlijk
hoe de wet het spelt weet ik niet
maar ik voelde me toch verantwoordelijk om dit te plaatsen
ikzelf met een paar andere leden van onze club hebben bovenaan geskipt en grasbos recht laten liggen
als ik nadien de beelden zie, ben ik heel blij met deze beslissing
of er dus een bordje stond, weet ik bijgevolg niet
op onze tt (marathon van de demervallei in diest) heb ik afgelopen editie toch maar 2 extra grote borden geplaatst bij het oprijden van het citadel in diest (kasseien)
bij droog weer perfect, maar bij nat... ontzettend gevaarlijk
hoe de wet het spelt weet ik niet
maar ik voelde me toch verantwoordelijk om dit te plaatsen
Ik wil hier ook even op reageren. Ik heb m ook gereden, ben om 13 uur vertrokken. Mijn post staat hiervoor ergens. ben wel nie gevalle. MAAR ik vind da er een verantwoordelijk van iedereen moet zijn. Dit wil zegge van e bikers, van de inrichters, van de gemeente Diest en van de bewoners van Diest! Even toelichten: VAN DE BIKERS: je moest blind zijn om nie te zien da het glad was, dus met voorzichtigheid was er grote kans da je nie viel(er zijn toch 100den bikers nie gevalle waaronder ik) VAN DE INRICHTERS: wanneer ze uitpijlen en stukken zijn echt nie te doen wegens te gevaarlijk, dan op het laatste moment eventueel alternatief zoeken, nood breekt wet in dit geval.Zeker als er signalen komen van levensgevaarlijke situaties. VAN DE GEMEENTE DIEST: het kan toch nie dat op die weg met dat opvangtehuis na 5 kilometer om 13.20 uur nog altijd nie gestrooid is!!!! VAN DE BEWONERS VAN DIEST: als het bij mij in de straat in de namiddag nog altijd spekglad is en gevaarlijk voor mij kinderen en mezelf is en ik zie dat er 1000 bikers door mijn straat rijden waarvan er 100 vallen op dezelfde ijsplek dan meld ik dit eventueel aan de politie da ze ne strooiwagen sturen, Neen wa gebeurde er daar op 5 kilometer. Er waren enkele kinderen vanuit het raam aan het lachen wanneer er weer ne biker viel. Ondertussen was er al ene biker in deze woning met een of ander gebroken lichaamsdeel. Tis natuurlijk allemaal wa cru gezegd en normaal reageer ik nie ma dit wou ik toch even kwijt...
Last edited by nero on Sun 04 Jan 2009 22:51, edited 1 time in total.
Vertrokken om 13.40, , kan garanderen dat bovenaan de helling aan het Grasbos, zodra ge van dat stukske off- road kwam, en met uw voorwiel op het asfalt kwam, het al te laat was. Stoppen was er niet meer bij, ganse namiddag volle zon op helling... Zeg nu zelf : glad of niet, wie verwacht zich daar aan? Organisatie : kijk in eigen boezem aub.
- Ivanhoe el biker loco
- Mountainbiker
Post by Ivanhoe el biker loco »
Allee als ik hier zo lees gaat er volgende tt van deze organisatie niet veel volk meer rijden! Met al dat gezever hier! Ik wel! Vond het goede tocht!
ik heb bij de laatste splitsing beslist om de 30 km te volgen. onderweg een paar slippers gemaakt (nie gevallen) en ik vond het welletjes. heb de beelden van fons mtb gezien op het grasbos en moet eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik daar niet vanaf moest. ervaring en techniek heb je daar niet nodig , gewoon een (flinke) dosis geluk. en die mannen die zitten te kakken over het feit dat er te veel van het bloso parcours in zat , probeer in diest en omstreke maar eens een route uit te tekenen zonder die bloso route.
Om 10u thuis vertrokken en direct beklimming van de broekstraat en afdaling van het Grasbos voorgeschoteld gekregen. Op het Grasbos zagen we een biker voor ons 2x uitschuiven dus wisten we dat het gevaarlijk was. Voorzichtig afgedaald langs de kant en rechtgebleven.
(Uit goede bron heb ik vernomen dat een bewoner wel degelijk het stad gecontacteerd heeft met de vraag om strooiwagen te sturen, maar waarschijnlijk voor hun te gevaarlijk om de berg te trotseren !).
Na deze passage had ik wel zin om terug huiswaarts te keren doch doorgebeten en de volle afstand zonder verdere noemenswaardige problemen uitgereden. (uiteraard betaald aan de inschrijving!).
De bevoorrading was voor mij zeker voldoende en er nog een klapke geslagen met mijn ex-klasgenoot en dorpsgenoot Geert Verheyen.
Blij dat ik de tocht volledig gedaan heb en chapeau voor de bepijling en bevoorrading.
Tip aan de organisatie : Grasbos had er zoals jullie zelf wel weten met 1 waarschuwingsbord gemakkelijk uitgelaten kunnen worden doch dan misten we de mooie beklimming van het hellestraatje waarvoor we het eigenlijk toch wel allemaal doen dus zeker geen verwijt van mij !
Greetz,
DD
(Uit goede bron heb ik vernomen dat een bewoner wel degelijk het stad gecontacteerd heeft met de vraag om strooiwagen te sturen, maar waarschijnlijk voor hun te gevaarlijk om de berg te trotseren !).
Na deze passage had ik wel zin om terug huiswaarts te keren doch doorgebeten en de volle afstand zonder verdere noemenswaardige problemen uitgereden. (uiteraard betaald aan de inschrijving!).
De bevoorrading was voor mij zeker voldoende en er nog een klapke geslagen met mijn ex-klasgenoot en dorpsgenoot Geert Verheyen.
Blij dat ik de tocht volledig gedaan heb en chapeau voor de bepijling en bevoorrading.
Tip aan de organisatie : Grasbos had er zoals jullie zelf wel weten met 1 waarschuwingsbord gemakkelijk uitgelaten kunnen worden doch dan misten we de mooie beklimming van het hellestraatje waarvoor we het eigenlijk toch wel allemaal doen dus zeker geen verwijt van mij !
Greetz,
DD
Deze omstandigheden en toch zonder helm ???
't was glad ... dus opletten geblazen ! Ik heb geluk gehad en heb nergens de grond van dichbij gezien, maar 't heeft een paar keer weinig gescheeld. Ik vond het super, uitdagend en erg spannend om zo te rijden, gaf een echt wintersportgevoel... Maar op de meeste TT zie ik bijna nooit bikers zonder helm. Ik rij meestal in Vl.-Br. en meestal op zondag-ochtend, ... Dat ik uitgerekend op deze TT in deze omstandigheden een 4 à 5 bikers zonder helm heb zien rijden deed me versteld staan, ze doen maar natuurlijk ... Ik ga er geen last van hebben. Maar ik kom dan toch tot de voorzichtige conclusie dat er bij die bikers dan uiteindelijk toch niet bijster veel inhoud met een helm te beschermen valt, anders zouden ze het nut van die helm zelf wel inzien, ... Dus laat ze maar doen !
Groetjes Fiddlerke
Groetjes Fiddlerke