03/01/09 Dudzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Deze morgen ook naar dudzele afgezakt en kmoet zeggen heb mij meer geamuseerd dan de andere jaren.

Het parcour hadden ze aangepast naar de omstandigheden en vond da al bij al nie slecht het moet toch voor iedereen berijdbaar zijn ook he :wink:
Wat de bepijling betreft kan ik mij aansluiten bij de voorgaande commentaren was beetje ondermaats en heb daardaar ook meerdere malen misreden .
En had gelezen op dit forum dat het koud water was om ons te wassen vandaar dat ik na de tocht direkt huiswaarts ben getrokken om een warm douchke te pakken want voelde mijn tenen nie meer.
Toch ne proficiat aan de brugse bikers =D> en tot volgend jaar
kommil
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Ik heb er alleszins van genoten. :wink:
Het weer zat echt mee. Koud maar geen wind en prachtige mistslierten door het landschap. :roll:
Het alternatief tov vorige jaren is best aanvaardbaar. =D> Juist jammer dat één week terug de TT van de St-Trudorijders uit Brugge enkele paden en kasseïen van vandaag ook hadden uit gekozen.
EEn warm dranksken kon er goed in.
Met de fiets heen en terug v Blankenberge en zo toch een training v 75 km achter de rug.

En... niet vergeten ! :bounce:
Nog 28 keer slapen en ... 't is terug Strand en duinenrace in Blankenberge. :bounce:
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

Superfan wrote:Deze morgen ook gaan bevriezen in Dudzele, amaai jong wa was dat, nog niet veel meegemaakt, bevroren bril en we waren gelijk sneeuwmannekes of vrouwkens. Zo koud, brrr...

over de organisatie, tja een beetje gemengde gevoelens, parkoer vond ik nie echt slecht, maar ook niet super, tot daar aan toe ze hebben hun best gedaan om op het laatste moment toch iets degelijks uit hun mouw te schudden =D> =D> =D>

Maar ik vond de bepijling ondermaats :evil: , slecht afgepijld en hier en daar een pijlke meer of een lintje was echt geen luxe geweest. Het gebeurt niet vaak omdat ik geen snelheidsmaniak ben, maar heb toch een paar keer ferm verkeerd gereden.

Als je binnen komt met verkleunde handen en voeten :cry: :cry: , dat je nog niet eens een beetje warm (zelfs geen lauw) water hebt om te ontdooien, vind ik echt niet kunnen [-X [-X [-X . Dat Stad Brugge niets wil ondernemen daar kan de organisatie niets aan doen, maar ze zouden wel zelfs iets kunnen organiseren om toch een beetje warm water te hebben, en zeker met deze vrieskou.
'k ben misschien den enigste die dit hier schrijft, maar 'k heb er in de zaal vèèèèl horen klagen over de douches.
Voor een symoblische euro kunt ge niet meer verwachten dan koud water. =P~
Het traject was effenaf perfect. :^o
De schaatsers schaatsen daar iedere dag zolang het ijs dik genoeg ligt.
Al eens aan daglenzen gedacht? #-o
Gelukkig is het niet iedere week van datte :cry:
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi Iedereen,

samen met iMac hier in Brugge met de fiets vertrokken. We hadden afgesproken in Dudzele om 12 uur met Witje. Bij de inschrijving eerst
Superfan, Alain en Kenny een gelukkige nieuwjaar gewenst en ook Gunterd.

Over de rit zelf, wij waren tevreden en het is druven om als organisatie nog rap een ander parcours te maken. Met m'n Oakley bril had ik geen last van de mist en kon dus de pijltjes goed zien. Wij zijn totaal niet verkeerd gereden maar had toch wel in het begin last van koude vingers ondanks m'n Sealskins. Om als eerste rit te starten begin dit jaar dus best tevreden zodat we eventueel kunnen trainen voor de Herdersmarathon of de 140 km Peter van Petegem wegrit. Ik woon in Brugge en toch enkele stukken gezien die niet prive waren waarvan ik het bestaan niet wist. Oja, op het einde stond daar iemand foto's te trekken, weet iemand waar we die kunnen vinden of is dit iemand die da deed voor de fun ?

Een schermafdruk van m'n rit kan je altijd hier vinden, klik op de link.

http://www.flickr.com/photos/yveske/3163617097/sizes/o/

Image
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

berendrieske wrote:
Al eens aan daglenzen gedacht? #-o
Ik denk dat je niet echt op de hoogte bent, maar contactlenzen zijn geen optie voor iedereen. Zoals bvb niet voor mij. Ik kan die dingen niet verdragen in mijn ogen, en zo zijn er nogal wat....
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Barbeque wrote: Met m'n Oakley bril had ik geen last van de mist en kon dus de pijltjes goed zien.
...last van koude vingers ondanks m'n Sealskins.
Het merk van je bril doet er niet toe hoor, wat wel redelijk helpt is hem te behandelen met een antidampprodukt (bvb instanet) maar echt perfect is het niet, het blijft behelpen.
Maar eens de zon erdoor komt en de mist begint op trekken gaat het inderdaad veel beter, en gezien je uur van vertrek zal dat wel de reden geweest zijn ;-)
Die Sealskinz heb je in 3 smaken. Licht, gewoon en dik. Die gewone zijn inderdaad wel een beetje te licht als het begint te vriezen, maar die dikke zijn dan A+ :-) Ze zijn wel een beetje onhandiger door hun formaat, maar op zo een vlak en gemakkelijk parcours maakt dat eigenlijk niets uit. Ik had die dikke verleden week aan op een rit in het heuvelland (het was er een heel stuk kouder) en ik had echt warme handen. Raar genoeg zijn die dikke exemplaren een stuk goedkoper dan de gewone...
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey Cubedude,

vrees dat het probleem van m'n koude vingers niet ligt bij m'n handschoenen. Ik heb de Sealskinze Porelle, die dikke. Ik werk dagelijks met water voor onderzoeken en doe dit zowel op grondwaters of oppervlaktewaters. Waarschijnlijk door m'n dagelijks werk is het probleem alleen maar erger aan het worden. Nu, mijn probleem zit meestal in de eerste 10 km, daarna lukt het mooi en hebben ze warm.

Oja, ook nog even melden dat de bevoorrading wel mooi verzorgd was.

Groetjes Yves,
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Voila mijn eerste tt voor 2009 zit er op. We zijn gestart om 13.15 en dit leek geen slechte keuze, zelfs meestal in t zonneke kunnen rijden. Het was mijn eerste tt in deze streek, dus heb ik genoten van t landschap, de voor mij ombekende bosdreven dat er veel road instak hinderde mij niet direct.
Het mooiste stuk van de tt vond ik toen weg iedre keer opnieuw van de vaart weg een single track indoken.
Volgens mijn mening een goeie organisatie , perfecte bevoorrading, vriendelijke mensen , ... Een tt zo kort na nieuwjaar is ideaal om terug wat op te bouwen naar het voorjaar toe, want dan is voor mij pas de start van het nieuwe seizoen, hopelijks kan ik dan terug het wiel van Doc en co langer houden. Het minpuntje van deze tocht vond ik het IJSKOUDE water die uit de douches kwam, k ben gene bleiter en heb me gewassen ermee , maar eigenlijk in tijden dat de wasteiltjes zelfs in de uiterste boeregaten verdwenen zijn om u na t sporten te wassen, vond ik dit toch een afknapper. Maar laat ik positief eindigen, k heb me tocht goe gejeund.
thxs aan de organsiserende club , cu later
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Mijn verslag staat klaar. Hierin wat uitleg over hoe en waarom de haven niet meer kon.

http://www.i-mac.be/rapidblog/rapidblog.php
svengoeman
Mountainbiker

fietscomputertje gevonden @ TT Dudzele

Post by svengoeman »

Hi, ook ik was één van die koukleumen, te herkennen aan de sexy wimpers met ijskristallen erop :cry:

Bij het oprijden van het hellinkje naar de Damse Vaart (denk ik, ik ben geen streekproduct...) heb ik een fietscomputertje gevonden. Ik had me voorgenomen om die bij de finish af te geven, maar tegen dan was mijn verstand blijkbaar diepgevroren... bij het ontdooien achteraf (thuis) kwam ik tot die vaststelling :oops:

Soit, mocht iemand zijn/haar fietscomputertje daar kwijtgeraakt zijn... laat effe weten welk merk het is en we vinden wel een manier om het terug te krijgen (rechtstreeks of via collega's van mijn vrouw die in de Herdersbrug Electrabelcentrale werken).
Post Reply