03/01/09 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

Op z'on ijspistes kan je je fiets niet recht houden. Ikzelf heb bij de start besloten heel voorzichtig te rijden en toch ben ik tegen de grond gegaan.
De organisatie kan bij dit weer het parcours natuurlijk niet ijsvrij maken.
Maar een waarschuwing bij de start was toch wel een mooi gebaar geweest. (parcours is s'morgens waarschijnlijk toch gecheckt?!)
jo de groot
Mountainbiker

Post by jo de groot »

vandaag ook afgezakt naar Diest omstreeks 08u45 vertrokken voor de 40 km . Voor mij was alles prima goede afpijling idem dito voor de bevoorading =D> . De afdaling waar hier zoveel over gesproken word was inderdaad gevaarlijk en ben er zelf bijna verast, maar de organisatie hier voor terecht wijzen of gebrek aan verantwoordelijkheid verwijten vind ik ook ongepast. trouwens als ik de komentaren lees stel ik vast dat er een waarschuwingsbord werd geplaatst aan deze afdaling ,toen ik daar paseerde was daar nog geen sprake van en dus veronderstel ik dat dit door de organisatie werd aangebracht nadat de eerste bikers waren binnengelopen van hun tocht. Het was voor mij van de eerste km duidelijk
dat er geen gekketoeren moesten uitgehaald worden. laat ons de inrichters liever aanmoedigen dan af te breken zo zullen we langer kunnen genieten van tt's in onze regio
Bezint eer dat je begint is hier misschien wel van toepassing
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

zagato wrote: op dat technisch stuk in dat bosje waar die "ramptoerist" foto's stond te maken in de hoop op valpartijen
...
Die ramptoerist was ik zeker?
Een aantal van die " ramp fotokes" staan nu op het net.
De film komt later...
Image
Image
Image
Dutch Biker Leon
Mountainbiker

Post by Dutch Biker Leon »

miebe wrote:Op z'on ijspistes kan je je fiets niet recht houden. Ikzelf heb bij de start besloten heel voorzichtig te rijden en toch ben ik tegen de grond gegaan.
De organisatie kan bij dit weer het parcours natuurlijk niet ijsvrij maken.
Maar een waarschuwing bij de start was toch wel een mooi gebaar geweest. (parcours is s'morgens waarschijnlijk toch gecheckt?!)

Deze tocht een aantal jaren geleden bij een hard bevroren ondergrond gereden. Op grond van mijn ervaringen toen (hoewel ik het absoluut een mooie tocht vind), besloten vandaag uit te wijken naar Schilde. Naar een vlak parcours. Ik kom net terug van een dubbele sleutelbeenbreuk (met de nodige complicaties). Ik had even geen zin om het noodlot te tarten :oops:.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

madskatingcow wrote:Zoals verwacht 95% Bloso (in tegengestelde richting), en max 5km in totaal 'origineel' parcours. Verklaart meteen waarom mijn vraag hoger in dit topic vakkundig ontweken werd.

Het was op sommige stukken spekglad, vooral die lange asfaltafdaling. Schandalig dat ze die erin gelaten hebben, levensgevaarlijk. Hier mag de 'organisatie' zeker terechtgewezen worden. Bevoorrading : geen soep of bananen. Was het ook niet deze TT of van deze club waar pr023473 vorig jaar zijn enkel op twee plaatsen gebroken had vanwege een gedeelte zeer gevaarlijk afgezet met paletten, waar de organisatie toen ook haar verantwoordelijkheid niet nam?
In mijn soep zaten zelfs zoveel ballekes dat ik me verslokken heb in 1tje, weg gespoeld met een lekker stukje appelsien.....
Mss vroeger vertrekken volgende keer en u beter informeren voor je afgeeft op de organisatie [-X [-X [-X [-X
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Neen Fons jij ken ik al te best en ik zou niet durven het was ook in dat boske maar juist voor jij stond te filmen ....

By the way Fonske knappe foto's , 'k sta er eens goed op eindelijk

T N K S !
Josser
Mountainbiker

Post by Josser »

Heb me weer kostelijk geamuseerd vandaag en dit voor een schamele 3€: toffe ploegmakkers, lekkere bevoorrading, prachtige wintertaferelen, de driekoningen zelve onderweg in Molenstede ontmoet, (natuurlijk) onderuit gegaan op die laatste ijshelling. Bedankt organisatie! =D>
Bosbeer
Mountainbiker

Post by Bosbeer »

MTB Kelberg bedankt de meer dan duizend deelnemers die de kou
trotseerde om van onze TT te genieten. =D> =D>

Spijtig dat het er op sommige plaatsen echt te glad bij lag .
Na aankomst van onze toertocht verkenners
hebben we 's morgens (-8°C°) beslist om extra gevaarborden te
plaatsen,maar dan zijn er natuurlijk al wat bikers gepasseerd.

Ondanks de ijsvlakte hebben de mensen van het vlaamse kruis
een heel rustige dag gehad,wat aangeeft dat de meeste bikers
toch hun gezond verstand gebruikt hebben.

Bedankt en tot onze volgende TT op 14 juni 2009. :wink: :wink:
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

jaja het was inderdaad glad op het grasbos, hier had de organisatie mss toch effe moeten waarschuwen, maar je kon toch vrij makkelijk links naast de weg redelijk veilig afdalen. wij hebben niemand zien vallen ofzo dus dat viel ook nogal mee, voor de rest een mooie tocht maar ik had ietsje pittiger verwacht, bevoorrading en afpijling waren dik in orde, tot volgend jaar
rafbora
Mountainbiker
Location: Orbea alma sram x-0,Ridley scorpion sram x-9,Dynatek black spirit sram red

Post by rafbora »

Vandaag ook naar Diest afgezakt om een toerke van 40 km te komen doen.Van in het begin wist ge al da ge voorzichtig moest zijn,opletten was de boodschap.We zijn om 11 u vertrokken en onderweg nie veel volk gezien, toch nie op de 40 km.(komt waarschijnlijk door de vertrek uren 9u30 tot 14u)De bepijling was goed,bevoorrading was prima soep,muslierepen,suikerwafel,sinaasappel en 2soorten drank meer moet da nie zijn.Op 8km van het einde was het inderdaad glijden en schuiven in de afdaling ,maar collega bikers die terug kwamen toen wij vertrokken hadden ons op voorhand gewaarschuwd daarom het smal padje genomen links van de weg.Tof tochtje om het jaar te beginnen.
Post Reply