03/01/09 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

man man wat was me dat na 5 km lagen er al 2 tegen de aarde waarvan éné gebroken pols waarschijnlijk hopelijk valt het mee voor die jongen de asphaltplaatsen waar geen zon aankon waren op sommige plaatsen een ijsbaan .... op dat technisch stuk in dat bosje waar die "ramptoerist" foto's stond te maken in de hoop op valpartijen vermoedelijk was het gewoon glijden en hopen dat je recht bleef.

Het blijft natuurlijk op eigen risico maar de organisatie gaat toch mi niet volledig vrijuit hier , op zijn minst hadden ze kunnen waarschuwen of de ijspistes eruit halen ...
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

heb de langste afstand ( 42km) gereden en vond eigenlijk weinig reden tot klagen, heb zelfs dat glad stuk na 5 km ni echt opgemerkt, is sowieso oppassen als het zo gevroren is he, enkel het stuk op ongeveer 8 km van het einde, die asfalt afdaling, die was echt spekglad, maar daar stond ook een bord dat gevaar aangaf, dus...
Bloso in tegengestelde richting rijden was op sommige plaatsen ook verrassend anders en leuk...
vond het een leuke TT... =D>
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

zagato wrote:man man wat was me dat na 5 km lagen er al 2 tegen de aarde waarvan éné gebroken pols waarschijnlijk hopelijk valt het mee voor die jongen de asphaltplaatsen waar geen zon aankon waren op sommige plaatsen een ijsbaan .... op dat technisch stuk in dat bosje waar die "ramptoerist" foto's stond te maken in de hoop op valpartijen vermoedelijk was het gewoon glijden en hopen dat je recht bleef.

Het blijft natuurlijk op eigen risico maar de organisatie gaat toch mi niet volledig vrijuit hier , op zijn minst hadden ze kunnen waarschuwen of de ijspistes eruit halen ...
Hier ben ik het eigelijk wel een beetje mee eens. Zelf ben ik overeind gebleven door het rustig aan te doen, maar bijvoorbeeld op de grasbos zijn er velen tegen de asfalt geknald. Het waren daar echt gevaarlijke toestanden op het asfalt, moest daar nu net een auto passeren :-k ... ze hadden dit stuk er makkelijk kunnen uithalen. Tenslotte zijn ze als organistor welk degelijk verantwoordelijk voor de mensen die deze tt rijden!!
Maar goed, heb niet kunnen doorrijden zoals voorgaande jaren op deze snelle omloop, maar heb vandaag wel kunnen genieten van de mooie uitzichten :-D :-D en zit de eerste tt van het jaar er weer op
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zoals verwacht 95% Bloso (in tegengestelde richting), en max 5km in totaal 'origineel' parcours. Verklaart meteen waarom mijn vraag hoger in dit topic vakkundig ontweken werd.

Het was op sommige stukken spekglad, vooral die lange asfaltafdaling. Schandalig dat ze die erin gelaten hebben, levensgevaarlijk. Hier mag de 'organisatie' zeker terechtgewezen worden. Bevoorrading : geen soep of bananen. Was het ook niet deze TT of van deze club waar pr023473 vorig jaar zijn enkel op twee plaatsen gebroken had vanwege een gedeelte zeer gevaarlijk afgezet met paletten, waar de organisatie toen ook haar verantwoordelijkheid niet nam?
gertt2005
Mountainbiker

Post by gertt2005 »

inderdaad, leuke tocht en zelfs ne blinde kon zien dat het glad was... dus aanpassen en voorzichtig zijn. De 40 gereden en niet te veel valpartijen gezien, wel sollidariteit van deelnemers die elkaar verwittigen voor gevaarlijke stukken.... zo kan het dus ook. =D> En de lotto boys(Vansummeren )heb ik maar laten rijden... :oops:
Storm
Mountainbiker

Post by Storm »

Vandaag ook in Diest gaan rijden.
Mooi weer, het zonnetje in combinatie met de vrieskou zorgde voor een prachtig mooie omgeving.
Een tiental km na de start ook een heel mooi en technisch stukje gedaan met enkele pittige klimmetjes. De rest vond ik een beetje minder omwille van de soms lange (saaie) verbindingsstukkken.
Ook de bevoorrading vond ik prima in orde : voor mij was er zeker keuze genoeg, ook de Aquarius was plezant & lekker!
Maar dan . . . op een 8-tal km van het einde (heb de 40km gedaan) waren er enkele lange en zeer heuvelachtige stukken asfalt (Molenstede?) in het parcours opgenomen. Op zich niet echt een probleem, maar de weinige sneeuw die er gisteren is gevallen is er platgereden door auto's en vannacht terug dichtgevroren tot een lange en gevaarlijke ijspiste!! Bij een van die afdalingen ben ik serieus gevallen, ondanks het feit dat ik natuurlijk ook wel zag dat het glad lag. En ik was bijlange niet de enige. Toen ik langs de kant effe zat te bekomen van mijn val kwamen er achter mij nog die hun fiets niet recht konden houden en tegen de vlakte gingen . . .
De rest van de tocht gelukkig dan toch nog op't gemakske kunnen voorzetten. Ik hoop dat ik buiten een serieuze blauwe plek hier niet teveel aan zal overhouden.
De organisatie is natuurlijk niet verantwoordelijk voor het strooien van zout op bepaalde weinig gebruikte wegen (zoals deze in Molenstede), maar ik vraag me toch af of dit stuk niet beter uit de tocht gehaald werd? Ik neem aan dat als de organisatie deze tocht 's morgens vroeg even rijdt om te controleren of alle pijlen hangen, dit bijzonder gevaarlijke stuk ook wel heeft gemerkt?
Op sommige tochten wordt er net voor bijzonder gevaarlijke afdalingen een bord geplaatst waarbij er een keuze kan gemaakt worden voor de gevaarlijke afdaling of een minder gevaarlijk alternatief. Ondanks het feit dat het hier over een stuk asfalt ging had men hier deze optie misschien ook kunnen overwegen.
Just my 2 cents :wink:
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Vandaag de MTB toertocht gaan fietsen in Diest.

Ik was al vertrokken om 8u45m om nadien nog naar de Solden te gaan bij Van Eyck Sport [-o<

Het was -9c op men Polar S725 TE tot ongeveer 20 Km verder toen was het nog -5c #-o

Ik heb het toerke van 41,5 Km opgenomen met me Gps toestelletje en op de website geplaatst !

Je kan de gehele omloop (41,5 Km) bekijken en downloaden als,

- Gps track (Garmin)
- Google Earth (Ook bruikbaar in de Tacx Trainer Software)
- Google Maps

Ga naar -> www.gpscyclingtour.be -> MTB -> MTB in Diest ! :wink:
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

De 42 gereden en met woon-start verkeer erbij op 55 uitgekomen.
Leuke tocht zondermeer met weinig verrassingen voor de "locals".

Vind het wel straf dat er zo afgegeven wordt op de organisatie ; zij kunnen toch niks doen aan de staat van het parkoers ! Sorry hoor, maar ik vertrok thuis en zag meteen voor mijn deur dat het spekglad was, dus heb ik de ganse rit met de handrem op en extra voorzichtig gereden ; een gladde weg die zie je al van mijlenver blinken. Gebruik effe uw gezond verstand ipv. achteraf iemand anders de schuld te gaan geven van onverantworde daden.
Idd. het grasbos (das die weg op 8km van het einde) was spekglad en enorm gevaarlijk
=> maar dat was dan ook duidelijk aangegeven, dus als ge u niks aantrekt van de bordjes die de organisatie zet, tja dan is het "wie niet horen wil moet voelen".

En ivm. die paletten van vorig jaar, die waren toen niet gelegd door de organisator maar door de wandelclub die er een week voordien overgetrokken waren (zie forum-topic van vorig jaar).
En bovendien is het daar same story he ; als ge zo "slim" zijt om over die paletten te rijden, dan kunt ge u aan accidenten verwachten he. Dat zijn toch risicos waarvoor ge zelf kiest op da moment he.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Deze morgen zoals altijd om 8.00 uur vertrokken richting Diest, doch wegens teveel mist, aan de autostrade de kar gekeerd en terug naar huis gereden.

Na de middag dan toch in de mist richting Diest gereden tot plots na Aarschot de zon volop scheen.
Toer van 40 km in het zonneke gereden, maar bij het naar huis rijden zon tot Aarschot en dan ineens terug mist tot thuis.
Eigenaardig weer dezer dagen.

Om 13.00 uur vertrokken voor de toer van 40 km en het was op sommige plaatsen inderdaad een ijspiste. Had wel geluk dat ik steeds door andere bikers verwittigd werd op de gevaarlijkste punten.Vooral dienen bergaf op de asfalt was oppassen. Ken dat daar intussen en ben op het randje naast de weg zonder problemen beneden geraakt.

Bevoorrading en pijlen waren dik in orde, alsook de bewaakte fietsparking voor en na.

Wat, waar en hoe we moeten rijden kan mij niet schelen.Ik neem alles zoals het komt en ben al kontent als ik maar kan rijden. :wink:
Voor mij mogen er meer tochten als deze komen waar je kan vertrekken tussen 9.00 en 14.00 uur en dan nog op een zaterdag.

Tot de volgende.

Jaro.
Corvers
Mountainbiker

Post by Corvers »

Knappe rit en organisatie in een mooi winters decor.
Als je de dag van vandaag wilt gaan biken is het opletten geblazen.
Of verwacht iemand dat de organisatie het hele parcour gaat strooien??
1 Optie was er wel,grasbos was te gevaarlijk en kon misschien omzeild worden.
Voor de rest,prima geamuseerd!
Bedankt en tot volgend jaar!
Post Reply