bevroren vingers

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
vince 78
Mountainbiker

bevroren vingers

Post by vince 78 »

Help!!
Steeds het zelfde probleem,die ijs koude vingers!!!!
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Draag je winterhandschoenen? Zoja welke?
Misschien eens Sealskinz liners gebruiken?
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Hallo,ik rij nu momenteel met sealskinz,maar heb er nog altijd last van...
mischien eens proberen met zo'n dunne plastiek handschoenen eronder??
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Sealskinz gewone zijn vooral voor waterdicht te zijn, of ben ik verkeerd? Als je het er nog warm onder wilt hebben moet je glove liners onder je gewone handschoenen dragen
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Ik gebruik van die handschoenen van den Aldi :-) . Zijn niet dik, wel stevig. Ik draag daaronder van die chirurgische handschoenen en dat werkt fantastisch. Eerlijkheidshalve moet ik je zeggen dat je bij deze temperaturen toch een kleine 10 km koude vingers gaat hebben, maar daarna voel je dus niks meer.
Ik had deze tip eens gelezen hier op het forum en voor mij werkt het dus. Na de rit zijn je handen wel zeiknat, maar met af te drogen is het gedaan hé. :wink:
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Van die heel dunne (bijvoorbeeld in zijde) handschoenen (heet dat glove liners?) onder je winterhandschoenen aandoen, helpt ook een stuk.
Maar mijn pink blijft het koud hebben.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Mijn pink blijft het ook koud hebben. :P

Ik heb onlangs toen bij -9 enkel de eerste 5 a 8km last van de koude en dan is het over. ff 20min. koude poten en dan is het bij mij meestal over. Daar ga ik geen dikkere of nog extra handschoenen voor kopen. Plus zoveels te dikker u handschoenen zoveels te minder voeling met je stuur vind ik. Precies of iemand anders rijd met je fiets.
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

langer rijden. Komt bij mij ook de eerste 5km op en eenmaal je hartslag een beetje fatsoenlijk is voor dit weer zal je al snel warmer hebben.

Dit + je vingers blijven bewegen en met de armen zwaaien helpt bij mij.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik rij altijd met Sealskinz. De eerste 10 minuten vervriezen mijn vingers altijd. Dan doe ik in 10 minuten wat de profs doen. Een slaande beweging maken met hun handen. Niet veel later voel je de warmte weer in je vingers komen. Jammer dat ik niet kan doen met mijn voeten :oops:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Zijden onderhandschoentjes aandoen.
Post Reply