03/01/09 Dudzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Kben al terug van Dudzele. In de vrieskou gestart met mijn bike-makkers en meteen na de eerste off-road strook (weeral es) op mijne smikkel gegaan #-o . Gevolg, een zeer pijnlijk scheenbeen. Elke omwenteling deed pijn. Daardoor kon ik amper het tempo van mijn maten volgen. Neem daar nog bij dat mijn bril telkenmale bevroor (zonder zie ik geen kl....) en je kunt wel raden dat de fun er gauw af was voor mij :-? .
Na de bevoorrading (zeer goed en verzorgd trouwens) besloot ik huiswaarts te keren zodat mijn maten hun tempo konden rijden zonder rekening te moeten houden met mij.
Nu gezien dat scheenbeen open ligt, veel gebloed heeft en vrij gezwollen is :roll:
Tot aan de bevoorrading vond ik het parcours wel te doen hoor, de Brugse Cyclo's hebben zeker een waardig alternatief gevonden dus daarvoor zeker =D> =D> =D> .
Normaal gezien tot volgend jaar, wie weet blijf ik dan wel es op de fiets :wink:

Grtz Aragorn
THE_MaRiJn
Mountainbiker

Post by THE_MaRiJn »

Voor mij was het plezier ook van korte duur: na een uurtje eeft mn vrijwiel et begeven #-o
Nog een geluk dak maar 200m van mn huis zat =D>
Tot dan was het zeker al de moeite waard :wink: , rest van parcours heb ik toch al meerdere malen gereden dus Zo erg was et nu ook weer niet :lol:

Grtzz
poollover
Mountainbiker

Post by poollover »

Vol goede moed gestart met die vrieskou en mist was het toch moeilijk om de pijltjes te zien ( zie brildrager ) :roll:
Na een half uurtje opwarmen erin gevlogen en aan de eerste splitsing rechtdoor gereden #-o met als gevolg geen bevoorading . En na een uurtje rijden stonden we weer aan de start :oops:
Dan maar beslist om nog eens te starten maar wegens tijdsgebrek terug gereden en hopeloos verloren gereden :oops:
Al bij al mooie vlugge stroken en mooie streek als het zonnetje schijnt :wink:
Volgend jaar zien ze mij zeker terug maar dan een beetje beter opletten :lol:
DaVinci
Mountainbiker

Post by DaVinci »

trok op niks vond ik, heel de tijd alleen gereden, na uur toch iemand tegengekomen en nog twee bikers die blijkbaar schaatsen bij hadden want ze waren aan het schaatsen op een vijvertje aan de kerk van Damme #-o , twee maal verkeerd gereden door plotse afslagen naar links of rechts
deze sla ik over volgend jaar :-? :-?
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ik heb ook een beetje een dubbel gevoel over deze :-?
Er is noodgedwongen een alternatief gezocht voor een schitterend parcour en naar mijn mening komt het nieuwe net dat ietsje te kort.
Zeker niet slecht é, maar we kunnen vergelijken met voorgaande.
Er zat naar mijn mening ook serieus wat meer road in.
Nu, samen met Kenny de tocht rustig afgebold.
De conditie is toch nul en de goesting niet veel groter :oops:
trekske8500
Mountainbiker

Dudzele 03/01/2009

Post by trekske8500 »

Voor de organisatoren een pluim: in zo'n korte tijd een waardig alternatief uitdokteren!
Single-track rond Hotel Ten Berge was mooi.
Misschien iets teveel road in het naderen van Dudzele.

Jammer dat de mist en de vrieskou ons niet toelieten te genieten van de prachtige polders.
mutten
Mountainbiker

Post by mutten »

vanmorgen ook gereden.goeie tocht en ze zien mij volgend jaar zeker terug. [-o<
alles was bevroren,zoals de mensen hierboven ook veel last ondervonden met de bril. :(

nog een vraagje,in zulk koud weer mag je je fiets kuisen of
doe je dit beter niet.zoja hoe doe je dat het best.
heb me fiets nu al een week of 2 niet meer gekuist en dit is niet
naar mij gewoonte.
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

Vanwege de hardnekkige mist iets later vertrokken (10.30) voor de grote toer. Zoals boven al gezegd, in de mist rijden als brildrager sucks...
Aan herdersbrug al grondig verkeerd gereden. Ik was er blijkbaar niet alleen, want ik ben er daar nogal veel tegen gekomen. Mijns inziens was de bepijling daar niet helemaal koosjer. Ik vond de afpijling egenlijk nogal zuinig tot ondermaats. Wat wel goed was waren de waarschuwingen zoals gevaarlijke oversteek, opgepast glad, enz. Dat was echt top in orde. Maar de pijltjes zelf was nogal wat minder, er waren er veel te weinig, en langs het trajekt hier en daar wat plastic stroken in de bomen doet wonderen. Ik heb érg veel getwijfeld of ik toch wel goed zat.
Het parcours zelfs was niet slecht, ik had de bedoeling om er een rustig trainingsritje van te maken en daar was de rit perfekt voor. Niet zwaar en mede door de zon, mist en bomen soms heel erg sfeervol. De bevoorrading vond ik erg goed (2x op zelfde plaats voor de 48km)
Dat er geen bikewash was vond ik ook wel minder, maar door dit vriesweer wel enigzins te begrijpen.
Uiteindelijk zijn die 48km er bij mij 59 geworden, maar dat misrijden van herdersbrug tot in brugge is daar niet vreemd aan.
Heb me toch geamuseerd op deze rit en het is uiteindelijk dat wat telt :-)
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

mutten wrote:vanmorgen ook gereden.goeie tocht en ze zien mij volgend jaar zeker terug. [-o<
alles was bevroren,zoals de mensen hierboven ook veel last ondervonden met de bril. :(

nog een vraagje,in zulk koud weer mag je je fiets kuisen of
doe je dit beter niet.zoja hoe doe je dat het best.
heb me fiets nu al een week of 2 niet meer gekuist en dit is niet
naar mij gewoonte.
Tja, Vanwege de vorst kan ik mijn fiets ook niet afspuiten. Maar ik maak een sopje van warm water en borstel daarmee mijn fiets af. Ook de ketting en cassette maak ik proper. Mooi ontvetten en dan terug ketting smeren. Ik zet wel mijn fiets ergens waar het niet vriest. Want aanvriezend water zet uit en dat kan problemen geven.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Deze morgen ook gaan bevriezen in Dudzele, amaai jong wa was dat, nog niet veel meegemaakt, bevroren bril en we waren gelijk sneeuwmannekes of vrouwkens. Zo koud, brrr...

over de organisatie, tja een beetje gemengde gevoelens, parkoer vond ik nie echt slecht, maar ook niet super, tot daar aan toe ze hebben hun best gedaan om op het laatste moment toch iets degelijks uit hun mouw te schudden =D> =D> =D>

Maar ik vond de bepijling ondermaats :evil: , slecht afgepijld en hier en daar een pijlke meer of een lintje was echt geen luxe geweest. Het gebeurt niet vaak omdat ik geen snelheidsmaniak ben, maar heb toch een paar keer ferm verkeerd gereden.

Als je binnen komt met verkleunde handen en voeten :cry: :cry: , dat je nog niet eens een beetje warm (zelfs geen lauw) water hebt om te ontdooien, vind ik echt niet kunnen [-X [-X [-X . Dat Stad Brugge niets wil ondernemen daar kan de organisatie niets aan doen, maar ze zouden wel zelfs iets kunnen organiseren om toch een beetje warm water te hebben, en zeker met deze vrieskou.
'k ben misschien den enigste die dit hier schrijft, maar 'k heb er in de zaal vèèèèl horen klagen over de douches.
Post Reply