31/12/2008 Retie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

al terug van een prachtige TT. ik heb deze al 2 jaar achtereen niet kunnen rijden doordat ik moest werken. ik ga voortaan telkens vrijaf nemen voor den deze. alles was tip top in orde. goei warme lekkere soep. het spijtige aan de bevoorrading, vond ik, er stonden groene bakken waarop stond geschreven "alleen fruitafval" en toch gooien ze daar blikjes isostar in. het is toch maar een kleintje om te lezen en te sorteren. ik kom volgend jaar zeker terug, maar hopelijk met een betere conditie, vorige week nog grieperig geweest. het zat nog in mijn beentjes. had een gem. van 22,8 km. toch spijtig dat er eigenlijk maar 1 tochtje is in Retie.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Net terug van de MTB toertocht te Retie.

Ik denk dat ik ongeveer 10.000 Bochten geteld heb, na iets meer dan een uurtje was ik de tel kwijt !

Om extra kilometers te hebben op de 43 Km hebben ze er maar een stukje asfalt van een km of 3 tussen gelast :-?
carbonneke
Mountainbiker

Post by carbonneke »

Hallo,
Heeft er iemand een GPS track van deze toertocht gemaakt.
Als het kan zou ik die graag in mijn bezit krijgen.
Wil in de zomer op mijn eentje de toer nog wel eens rijden.

Johan
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

mesens johan wrote:Hallo,
Heeft er iemand een GPS track van deze toertocht gemaakt.
Als het kan zou ik die graag in mijn bezit krijgen.
Wil in de zomer op mijn eentje de toer nog wel eens rijden.

Johan
Ik heb de 34km naar je e-mailadres gestuurd
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Voila zie, terug van het schitterende keiharde Retie-parkoers. Heb er zelf wat km's bijgelapt om zo de beste stukjes 2x en sommige 3x te rijden. Totaal 48 km gebold, waarvan 45km de max !

Niks kuiswerk aan fiets, niks problemen met de kou, zaaaaaaalig gewoon.
De curryworst maar gelaten waar hij was, veel te druk in de kantine achteraf.

2 langere stukken ('t zandgedeelte en 't asfaltstuk) goed ditmaal om even te ontnuchteren van al de bochtjes.

21.6 / 33.2 TS

P.S. Heb de GPS-track, wie 'm wil laat maar weten
Last edited by moddercrosser on Wed 31 Dec 2008 19:20, edited 1 time in total.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

BC-Jo wrote:Al terug thuis verdomme.
Met de fiets tot in Retie centrum, ingeschreven en dan...body bevroren :(
Gedaan met de pret en terug naar huis :evil:
Je was niet de enige. Ik had m'n bike vannacht in de living (sic) laten staan met de verwarming aan en voor het naar Retie rijden met de auto rond de vitale delen een dweil gedraaid en een thermos heet water in de auto gezet. Fiets deed al raar toen ik hem in Retie van de fietsdrager had gehaald. Wat heet water er over en op hoop van zegen toch maar vertrokken. Het heeft 15 km mogen duren en dan was het gedaan. Het waren wel mooie 15 km en als de rest van de toer zo mooi was als het begin dan moet hij wel knap geweest zijn. Heb mijn ultieme wapen van gisteren nog eens gebruikt (er op pissen!), maar wegens te weinig in mijn blaas heeft dat maar even geholpen! Ik heb nog de 27 km willen aanvatten aan de splitsing, maar aan de grote baan heb ik het zekere voor het onzekere genomen en ben weer naar Retie gewandeld en gefietst. Ik wist dat het risico er in zat, want ik had vorige zondag in Brecht ook prijs. Jammer van m'n verplaatsing vanuit Antwerpen, maar ik wist dat het kon gebeuren! Fiets gaat na nieuwjaar naar de fietsenmaker voor een extra grondig onderhoud en vanaf dan komt er geen hogedrukreiniger meer in zijn buurt! Is er soms iemand die weet welk soort antivries men eventueel zou kunnen meenemen om zoiets op het moment zelf op te lossen? Het zag er allemaal veelbelovend uit en dus hoop ik volgend jaar terug te komen met meer geluk. En dan weet ik alles beter te vinden, want aan het vertrek moest je wel zoeken waar wat ergens was: parking een paar straten verder en douches in naburige blok. Ik vond dat kruispunt in het centrum van Retie ook levensgevaarlijk voor fietsers en voetgangers met een voetpad van twee tegels breed! ! Je bent wel gezegend als je daar woont en daar vaak moet passeren met je fiets!

Voor iedereen een gezellige avond toegewenst en in 2009 veel tijd om te biken in goede weersomstandigheden. En omdat die niet voor iedereen dezelfde zijn zal het dus weer van alles wat zijn hé! Groeten.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Heel mooie TT,prachtige singletracks,een bocht net voor de bevoorrading lag er eigenlijk goed bij, maar ik ben er bijna onderuit gegaan, men zoon helemaal en terwijl ik hem hielp heb ik er nog 13!!!! zien onderuit gaan ondanks ik riep om snelheid te minderen.
Voor de rest was voor mij alles tiptop in orde, lekkere douches,prima bevoorrading. =D>
Ik heb 3 mannen zien rijden met op hun broek"dirtjumpers" denk ik. die passeerden op de meest onmogelijke momenten en springen dan vlak voor je wiel en gaan vol in de remmen omdat ze de bocht of obstakel niet gezien hadden.Er was er eentje bij met een helmpke op voor te snowboarden of zoiets,toen deze onderuit ging had ik eigenlijk wel grote binnenpret dan. :lol:
Ik heb de mannen van de fietsbewaking maar een fles jenever gegeven om het warm te houden, tis niet voor niks eindejaar he.
miebe
Mountainbiker

Post by miebe »

Hele mooie supersnelle TT! =D> Lekkere aquarius!
Jammer van de lange verbindingstukken tussen de bossen, is moeilijk voor alleen het tempo erin te houden.
En als sommigen hun verstand er een beetje zouden bijhouden dan zou er niet zoveel gevallen worden!
Mooie afsluiter van 2008!

BC-Jo en MAD MAX: Bedankt voor de info! :wink:
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Zeer mooie TT. Een perfecte afsluiter voor 2008. Er word hier veel gesproken over bevroren bodies ed maar... wat moet je in je drinkbus kappen ? Na een dikke 15km's kreeg ik niets meer uit mijn drinkbus en na 30km's was alles hard. Ik dacht aan donkere Leffe, lekker, bevriest niet want er zit alcohol in,... Alleen de bomen achteraf die gevaarlijk dichterbij komen...
Kortom, prettige feesten en een sportief 2009
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Schraap wat zout van de weg af en kap dat erin.
Post Reply