Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ik zal nog eventjes serieus op mijn tanden moeten bijten. Fietsje staat reeds bij mij thuis en ziet er geweldig uit!! Maar mijn vrouw wil hem nu cadeau doen onder de kerstboom, dus mag ik er nu enkel nog maar naar kwijlen. Damn! Geloof me, hier geraak je pas gefrusteerd door! De vuurdoop en bijhorende bevinding zal dus maar voor binnen een drietal weken zijn.
Je bent hier toch aan het lachen? Je maakt een grapje natuurlijk.....

Anders, zet er maar een paar sloefkes bij.
dehert73
Mountainbiker

Post by dehert73 »

ik heb sinds 11/12 ne bulls copperhead 3d . heb vorige week 40 km op de weg gereden (inremmen) en gisteren 35 km in de bos.
ik ben zeer tevreden. zithouding is (voor mij) perfect. remmen werken prima. voorvork is perfect . schakelen werkt probleemloos ( er was nochtans vrij veel modder) . banden bieden veel grip . ik heb mij zeker verbeterd.
dehert73
Mountainbiker

Post by dehert73 »

awel "Wissel-biker" .....
nie braaf geweest , heeft de kerstman uwwe bulls terug meegepakt?
kerstmis is al een 2 tal dagen achter de rug , ge gaat mij toch nie vertellen da ge m nog nie vuil gemaakt hebt e? :lol:
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

@ "dehert73": nee hoor, ik heb hem mooi onder de kerstboom(die al serieus aan het naaldverliezen is) van 't vrouwtje gekregen, samen met nog een aantal andere fietsbenodigheden! Heb er zelfs al twee tochtjes opzitten: eentje van 16 km om de schijfremmen in te bollen en gisteren een tochtje van circa 49 km om het beestje eens uit te testen. Ik moet zeggen, ben er serieus content van. Wat een verschil met mijn vorig vehikel, amaai!
Enig minpuntje, vanaf nu mag ik na elk ritje mijn veloke kuisen, terwijl dit vroeger al eens werd overgeslagen. #-o
Voor de rest, prima bike =D>
Op naar de volgende TT!
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

@ "dehert73": nee hoor, ik heb hem mooi onder de kerstboom(die al serieus aan het naaldverliezen is) van 't vrouwtje gekregen, samen met nog een aantal andere fietsbenodigheden! Heb er zelfs al twee tochtjes opzitten: eentje van 16 km om de schijfremmen in te bollen en gisteren een tochtje van circa 49 km om het beestje eens uit te testen. Ik moet zeggen, ben er serieus content van. Wat een verschil met mijn vorig vehikel, amaai!
Enig minpuntje, vanaf nu mag ik na elk ritje mijn veloke kuisen, terwijl dit vroeger al eens werd overgeslagen. #-o
Voor de rest, prima bike =D>
Op naar de volgende TT!
dehert73
Mountainbiker

Post by dehert73 »

heb al een probleem.
zondag tt in lummen . na ca 15 km achterrem zacht. na ca 25 km geen achterrem meer en tegen het einde van de rit begon de voorrem ook zacht te worden. k ga vandaag nog naar de verkoper. ik denk lucht in de leidingen.
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

:cry:
Das minder natuurlijk. Wel eigenaardig, met schijfremmen zou dat toch niet mogen. Hoe heb je ze ingereden? Ik heb een aantal keer opgetrokken tot rond de 30km/h en dan alles toegesmeten, afwisselend voor en achter. Eventjes alles afkoelen(wat niet moeilijk was met dit weer) en dan opnieuw. In de mate van het mogelijke natuurlijk, mijn achterwiel begon soms gewoon te slippen,blokkeren en met mijn voorrem toch wat voorzichtig geweest zodat ik niet over mijn stuur vloog. Toch eens aan uw lbs voorleggen.
dehert73
Mountainbiker

Post by dehert73 »

ja zeker goed ingereden. mijn eerste rit was 35 km op de weg en in het begin van die rit heb ik de zogenoemde 30 x 30 regel toegepast zoals door magura opgegeven. ben net terug van de fietsenmaker en die zei dat de blokjes zeker niet versleten waren. bij een poging tot ontluchten bleek dat er heel wat lucht op de leidingen zat , zowel voor als achter. hij heeft er dan verse olie op gezet maar de remmen waren nog altijd zacht. ik heb mijn bike daar moeten laten en hij ging het morgen eens grondig bekijken.
Last edited by dehert73 on Sat 10 Jan 2009 23:51, edited 1 time in total.
budnaked
Mountainbiker

Post by budnaked »

Heb sinds een 2tal maanden deze fiets, wel aangevuld door een upgrade naar een XT remsysteem en nog geen seconde spijt van.

Dikke aanrader
adil
Mountainbiker

ride on

Post by adil »

...ik heb mezelf vorig maand ook een Bulls copperhead 3 disc aangeschaft moet nog tot eind van deze maand wachten :-(... na de eerste minuut tijdens mijn testrit met the iron horse wist ik dat dit mijn bike ging worden...
Post Reply