track opslaan?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

geitenboer wrote:een domme vraag waarschijnlijk ? tot nu to maakte ik via mapsource mijn "huiswerk" en reed ik nadien de gewenste route of track.
nu wil ik het een andersom doen (kwestie van de gps optimaal te gebruiken).
ik wil dus gewoon zelf een track rijden en nu komt het =D>
doe ik dit met het snelweg menu op de gps of ga ik eerst naar track , daar de kaart aanzetten en dan rijden maar ?
miljaar ik moet nog veel leren :-?

als je bv. een toertocht ga rijden, of gewoon zo zonder vooropgestelde track, hoef je eigenlijk geen kaart in te laden, dit kan je doen als je je gereden track importeerd in mapsource (wat bij mij nog altijd niet lukt :cry: ), en dan moet je daar de gewenste detailkaart aanduiden, voor mtb best topokaart
maar een topokaart van het gebied vooraf inladen is altijd wel interessanter, dan weet je wat er komen zal en zie je beter waar je bent

dit hebben ze mij toch eens gezegd dus
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

en mijn antwoord op mijn vraag ? hoe doe ik dit met de gps via menu snelweg of via track ???
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

geitenboer wrote:en mijn antwoord op mijn vraag ? hoe doe ik dit met de gps via menu snelweg of via track ???

hoe bedoel je dan juist met "menu snelweg of via track?"

als ik een toertocht doe, stuur ik de topo-kaart zonder enige tracks of routes via mapsource naar mijn gps zoals je een vooropgestelde track inlaad
als je dan je toer gereden hebt moet je die gewoon kunnen importeren en dan opslaan om die later opnieuw te rijden
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Eigenlijk moet je niet meer doen dan zorgen dat de tracklog 'aan' staat.
Nadien laad je de opgenomen track dan in Mapsource en daar kanje hem dan bewerken naar believen of bekijken met een kaart naar keuze als achtergrond.
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Antwoord op je vraag:

Hoofdmenu (2 keer op menu duwen) ---> tracks ---> Tracklog aanvinken (wel enteren) ---> neemt je track op. ((*)bij instellen in zelfde scherm kan je nog extra: geheugenkaart instellingen ---> log track op kaart.)

Na de rit tracklog uitvinken ---> thuisgekomen Mapsource starten ---> gegevens van GPS halen ---> tracks aanvinken (staat normaal aan) en je hebt je track in mapsource voor later gebruik.

(*) je track staat ook nog op je geheugenkaart opgeslagen als GPX bestand. Dit kan je er zo afhalen:

hoofdmenu ---> instellen ---> interface ---> USB massa opslag ---> via je Windows verkenner kan je nu je geheugenkaart vinden met de gpx er op. RAAK NIET AAN HET MAPJE "GARMIN" want dat is je kaartbestand.

Lukt het nu?

sccs
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

montenbaiker wrote:Antwoord op je vraag:

Hoofdmenu (2 keer op menu duwen) ---> tracks ---> Tracklog aanvinken (wel enteren) ---> neemt je track op. ((*)bij instellen in zelfde scherm kan je nog extra: geheugenkaart instellingen ---> log track op kaart.)

Na de rit tracklog uitvinken ---> thuisgekomen Mapsource starten ---> gegevens van GPS halen ---> tracks aanvinken (staat normaal aan) en je hebt je track in mapsource voor later gebruik.

(*) je track staat ook nog op je geheugenkaart opgeslagen als GPX bestand. Dit kan je er zo afhalen:

hoofdmenu ---> instellen ---> interface ---> USB massa opslag ---> via je Windows verkenner kan je nu je geheugenkaart vinden met de gpx er op. RAAK NIET AAN HET MAPJE "GARMIN" want dat is je kaartbestand.

Lukt het nu?

sccs

is dit ook zo voor de garmin edge 705??
ik kan mijn gereden track niet importeren,
mss dat het hierdoor juist komt
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

ik ga dit deze week eens proberen zie, alvast bedankt
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

frederikc wrote:
montenbaiker wrote:Antwoord op je vraag:

Lukt het nu?

sccs

is dit ook zo voor de garmin edge 705??
ik kan mijn gereden track niet importeren,
mss dat het hierdoor juist komt
De edge heeft crs bestanden. Deze moet je eerst converteren naar GPX wil je ze gebruiken in Mapsource.

Converteren doe je met WinGDB3 ---> effe googlen
gps-tracks.be
Mountainbiker

Post by gps-tracks.be »

Via USB de Edge op je PC openen (zoals een externe harde schijf - maar dan hier een schijfje). Dan bestand converteren zoals montenbaiker schreef, ergens saven op de harde schijf van jouw pc. En dan zou je toch moeten kunnen openen in Mapsource.
Het helpt soms om eerst Mapsource te openen en vandaar uit jouw track te openen, in plaats van dubbel te klikken op je track.
Succes!
Post Reply