Afregelen derailleur Kortrijk - Waregem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
mozerijder
Mountainbiker

Post by mozerijder »

anno53 wrote:@ prideandglory1891: heel juist, maar aangezien Dannyv nu hulp zoekt...

@ Dannyv: de SRAM SX5 heeft een actuation ratio van 1:1, er staan toch per toeval geen Shimano shifters op?

mvg
anno53
Dank u voor de aangeboden hulp Anno 53.
Ik heb op internet een handleiding gevonden special over de sram sx5.
Heb deze dan afgeregeld zoals beschreven en eergisteren in Leupegem leek alles OK.
Nog ne keer de koppenberg omhoog op de allerkleinste en ook dit ging OK.
Dus voorlopig geen probleem meer.
Dank aan iedereen die hulp aanbod.
Merci.
Dannyv
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Dannyv wrote: [Ik heb op internet een handleiding gevonden special over de sram sx5.
Heb deze dan afgeregeld zoals beschreven en eergisteren in Leupegem leek alles OK.
Voila!
Who needs fietsenmakers anyway :wink:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Dannyv wrote: Je kan natuurlijk altijd proffesioneel materiaal kopen maar tenslotte is het nog altijd een hobby voor mij Nebraz. En ook het doorsnee materiaal moet toch naar behoren werken denk ik.
Een SX5 is geen doorsnee materiaal voor een mtb.
Dat je geen fortuinen wil uitgeven aan je hobby kan ik best aannemen maar als je enkele euro's meer uitgeeft heb je deftig (doorsnee)materiaal, sta je niet elke week bij de fietsenboer (waar je terug geld uitgeeft) en wordt je hobby een stuk aangenamer.
Binnen enkele jaren geef je mij gelijk of heb je al lang gekozen voor een andere hobby.
Post Reply