28/12/08 Ossendrecht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
twas weeral super daar in Ossendrecht.
Alle tochtjes die hier in de omgeving worden georganiseerd probeer ik al een jaar of 4 te rijden en deze, een nieuwe voor mij (toch de startplaats) haalt makkelijk de top 3 !
Een enorme hoeveelheid singletracks, veel bos, bijna geen asfast (één verbindingsstukje en dan nog op het laatste een strook ...)
Maw weeral eens supergeamuseerd.
Eigenlijk begon mijn plezier 's morgens vroeg bij de bakker al (in Stekene).
Een man zegt tegen mij : "klaar om te gaan biken !?"
Je gaat naar Sinaai zeker ? Ikke : nee,nee, naar Ossendrecht, kent U dat ?
Die man : tuurlijk ! Ik ken Ossendrecht heel goed. Maar het is daar toch niet beter dan Sinaai... en dan wist ik het zeker... die dacht dat Ossendrecht ergens in Afrika lag
!
Alle tochtjes die hier in de omgeving worden georganiseerd probeer ik al een jaar of 4 te rijden en deze, een nieuwe voor mij (toch de startplaats) haalt makkelijk de top 3 !
Een enorme hoeveelheid singletracks, veel bos, bijna geen asfast (één verbindingsstukje en dan nog op het laatste een strook ...)
Maw weeral eens supergeamuseerd.
Eigenlijk begon mijn plezier 's morgens vroeg bij de bakker al (in Stekene).
Een man zegt tegen mij : "klaar om te gaan biken !?"
Je gaat naar Sinaai zeker ? Ikke : nee,nee, naar Ossendrecht, kent U dat ?
Die man : tuurlijk ! Ik ken Ossendrecht heel goed. Maar het is daar toch niet beter dan Sinaai... en dan wist ik het zeker... die dacht dat Ossendrecht ergens in Afrika lag
- Lieven_VP
- Mountainbiker
Bedankt aan de mannen en vrouwen van WTC woensdrecht.
't Was een schitterende tocht ginds in Ossendrecht (altijd eigenlijk...)
Bij de aanvang van de tocht was het -4 °C maar na enkele kilometers voelde ik de kou niet meer. De ondergrond lag er droog en vervroren bij wat maakt dat het een snelle toertocht was en eindelijk eentje die ons veel kuiswerk bespaarde.....
Ik vraag met af die bossen altijd toegankelijk zijn om te mountainbiken ? Mijn jongste zoon is geïnteresseerd om daar ook eens een paar kilometers te fietsen.
't Is daar ideaal om zijn mountainbikemicrobeke te laten woekeren
.
't Was een schitterende tocht ginds in Ossendrecht (altijd eigenlijk...)
Bij de aanvang van de tocht was het -4 °C maar na enkele kilometers voelde ik de kou niet meer. De ondergrond lag er droog en vervroren bij wat maakt dat het een snelle toertocht was en eindelijk eentje die ons veel kuiswerk bespaarde.....
Ik vraag met af die bossen altijd toegankelijk zijn om te mountainbiken ? Mijn jongste zoon is geïnteresseerd om daar ook eens een paar kilometers te fietsen.
't Is daar ideaal om zijn mountainbikemicrobeke te laten woekeren
Ik denk dat je daar op je gerust gans het jaar mag gaan biken, maar ik denk dat er in de zomer geen toelating wordt gegeven voor het organiseren van toertochten. Dit is gewoon een veronderstelling hoor, want in de winter heb je hier verschillende tochten (van oktober tot februari), in de zomer geen enkele.Lieven_VP wrote:
't Is daar ideaal om zijn mountainbikemicrobeke te laten woekeren.
- rubber-12
- Mountainbiker
Met de fiets heen en terug en de langste afstand gedaan.
Erg mooie tocht, veel single tracks, helling op en af, het bleef maar duren.
Eén van de betere in die regio.
Signaalgevers op alle oversteken
Eerste klas bepijling.
Bevoorrading met warme bouillion, sportdrank en muesli repen. Meer moet het niet zijn (of misschien een banaan, daar overleef ik op
).
Opvallend veel materiaalpech gezien onderweg.
Het was steenkoud.
Mijn warmste spullen uit de kast gehaald en geen problemen gehad.
Gelukkig had ik nog een thermodrinkebus, of mijn water was zeker bevroren geweest.
Qua bike heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen, de AM met een 2,4" Mountain king op 1,8 bar vooraan. Niks problemen gehad in de bevroren sporen. De keerzijde van de medaille is wel dat ik harder moest stompen, en dat liet zich voelen na 35 km, alhoewel de beginnende buikgriep van eergisteren er ook geen goed aan gedaan zal hebben.
Ongeveer iedereen stak mij voorbij, voor de bevoorrading was het net omgekeerd. Op een sukkeltempo met hangend kopje terug naar huis gekropen.
Erg mooie tocht, veel single tracks, helling op en af, het bleef maar duren.
Eén van de betere in die regio.
Signaalgevers op alle oversteken
Eerste klas bepijling.
Bevoorrading met warme bouillion, sportdrank en muesli repen. Meer moet het niet zijn (of misschien een banaan, daar overleef ik op
Opvallend veel materiaalpech gezien onderweg.
Het was steenkoud.
Mijn warmste spullen uit de kast gehaald en geen problemen gehad.
Gelukkig had ik nog een thermodrinkebus, of mijn water was zeker bevroren geweest.
Qua bike heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen, de AM met een 2,4" Mountain king op 1,8 bar vooraan. Niks problemen gehad in de bevroren sporen. De keerzijde van de medaille is wel dat ik harder moest stompen, en dat liet zich voelen na 35 km, alhoewel de beginnende buikgriep van eergisteren er ook geen goed aan gedaan zal hebben.
Ongeveer iedereen stak mij voorbij, voor de bevoorrading was het net omgekeerd. Op een sukkeltempo met hangend kopje terug naar huis gekropen.
Ook geweest, deze vond ik zelfs beter dan Calfven 4 weken terug. We reden wel op dezelfde plaatsen maar namen toch meer single tracks en zandduintjes.Toen we vertrokken leek het erop dat er weinig volk ging zijn ik had startnummer 25, we stonden zelfs helemaal vooraan geparkeerd ,maar bij terugkomst stonden de parkings toch serieus gevuld.Prachtige rit alleen wat problemen met den body(bevroren), maar dat was te verwachten het is nl. nen XT
Tot 11/01 in Putte zeker

Tot 11/01 in Putte zeker
- Vuilbek
- Mountainbiker
wat heeft dat te doen met XT?Hookipa wrote:Prachtige rit alleen wat problemen met den body(bevroren), maar dat was te verwachten het is nl. nen XT
Zeker prachtige rit, zeker als je deze ook op een normale manier kan uitrijden; ook ik had veel last van een bevrozen body. Al na ongeveer 5km van de start. 100 meters daarvoor stond er ook al een stil met hetzelfde probleem. Gelukkig was het binnendoor maar een stukje van de start af (met dank aan het kompas op mijn GSM) Bij de start kon niemand mij helpen van de overigens zeer goeie organisatie.
Wel was er een andere stumper ook met hetzelfde probleem die mij adviseerde om er dan maar letterlijk op te pissen.
Een beker warm water van het restaurant leek me een beter idee, en verrek het werkte nog ook!
Met een grote drinkpulle vol warm water ben ik dan maar vertrokken voor de 25 km, de andere smoeletrekkers waren inmiddels een eind gevorderd op de 45 km. Onderweg nog iemand geholpen met ook het zelfde probleem.
Tot aan de bevoorrading af en toe een kneep water gegeven en constant blijven trappen om vrijloop te voorkomen, wat trouwens niet meevalt.
Bij de bevoorrading was het water inmiddels bijna bevroren. Daar had ik het geluk over te kunnen schakelen op bouillion om de boel warm te houden.
Hoe kan het dat die handel bevriest? - dan moet er toch vocht binnengedrongen zijn,ik ben altijd heel voorzichtig met water in de buurt van mijn pion??
Heel de boel maar eens openmaken en een paar daagjes achter de bank in de huiskamer laten drogen denk ik en met dunne olie terugplaatsen, of heeft iemand een beter idee?
Al met al een prachtige tocht die een vaste plaats op mijn kalender verdiend..
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike
Post by VanBiLL.com »
Dat is niet zo vreemd. Dat zijn typische probleem naven als het gaat om ophoping van vuil én water. Water zoals je weet, bevriest bij < 0°C komen de palletjes vast te zitten die de rotor in de naaf doen laten vastpakken en weg aandrijving. Rotor mechanisme van XT naven zijn gewoon wat minder gesealt. Als je er een uit elkaar haalt zal je zien dat niet zien zo zeer door een goedkope materialen komt maar meer door een minder doordacht design. In dat licht presteren systemen van DT Swiss, AC, Cris King, jongere Mavic systemen veel beter.Vuilbek wrote:wat heeft dat te doen met XT?Hookipa wrote:Prachtige rit alleen wat problemen met den body(bevroren), maar dat was te verwachten het is nl. nen XT
Bossen in regio Ossendrecht hebben geen beperking op toegang voor de fiets. Alle bossen zijn opgesteld voor niet gemotoriseerd verkeer. Ruiters zijn hiervan uitgesloten en hebben hun eigen routes. Enige gedeelte wat een fietsverbod heeft is het Belgische gedeelte van de Kalmthoutse heide. Nederlandse kant (Hazeduinen, Staartse duinen, Stoppelberg, Paalberg) zijn gewoon toegangelijk. Er bestaan geen vaste routes voor MTB (en dat proberen we met het zicht op vrijheid zo hard mogelijk tegen te houden). In de zomer zouden in principe TT's georganiseerd kunnen worden echter worden er voor dat gebied (tussen Hoogerheide en Putte zegmaar) een 4 á 6 tal vergunningen vrijgegeven voor TT's en die gaan allen naar de clubs die in de winter organiseren. Echter zou het niet ondenkelijk zijn als een club om toestemming zou vragen voor een zomer TT deze te krijgen.tarzan wrote:Ik denk dat je daar op je gerust gans het jaar mag gaan biken, maar ik denk dat er in de zomer geen toelating wordt gegeven voor het organiseren van toertochten. Dit is gewoon een veronderstelling hoor, want in de winter heb je hier verschillende tochten (van oktober tot februari), in de zomer geen enkele.Lieven_VP wrote:
't Is daar ideaal om zijn mountainbikemicrobeke te laten woekeren.