27/12/08 Oudenaarde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mozerijder
Mountainbiker

Post by mozerijder »

Gestart om 11u30. Het was al iets minder koud dan in de morgen.Inderdaad nogal veel asfalt. Maar ik ben dan ook een modderrijder.
Ik had wel problemen om alle pijltjes tijdig te zien. Drie keer moeten terugkeren. Op het einde waren we terug de toer nog eens aan het doen zonder dat we het door hadden. Al bij al toch een mooie tocht met prachtige uitzichten. Merci. =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ideaal toerke om de nodige hoogtemeters op te doen, dit was reeds een tijdje geleden voor mij ... en pas na zo'n 15km kregen mijn vingers warm.
De beentjes zelf waren nog niet tiptop maar ik kon er toch al veel pijn doen vandaag in de bergop :drunk:

hophop, tot volgende keer
toch eens uitkijken voor warmere handschoenen #-o
Ansfie
Mountainbiker

Post by Ansfie »

Deze morgen rond 8u45 aangezet in Leupegem mét opkomende zon! 8) In 1 woord: zzzzzzzaaaaaaaaaaaalig! Tof parcours en prachtig uitzicht! Ideaal om weer wat klimconditie op te doen. Tot volgend jaar wrs!
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Net terug van Oudenaarde en het meeste is idd al gezegd, voor de bevoorrading net iets teveel asfalt maar het prachtig uitzicht compenseerde dat ruimschoots, na de bevoorrading was het meer mtb met zeer mooie afdalingen. Toch content dat we deze verre verplaatsing gemaakt hebben, volgend jaar weer van de partij =D> =D> =D>
Atrebates
Mountainbiker

Post by Atrebates »

We hebben ons echt geamuseerd Leupegem, tot volgend jaar en 't was in orde met de hoogtemeters, asfalt deerde ons niet, bevroren ondergrond evenmin (vergeleken bij verleden jaar) , een kwestie van niet teveel naar de velomaker te moeten, groetjes uit Wevelgem, remember 18 januari!
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Samen met clubmakker Christophe de 42 km gereden. De vorst probeerde even roet in het eten te gooien, maar met warme sportdrank, kregen we zijn bevroren body weer aan de praat.
Voor ons West-Vlamingen is het altijd leuk bij de Oosterburen te fietsen. Pittige klimmetjes, daarvoor moeten we nu eenmaal onze grenzen verleggen (letterlijk dan). Het parcours zelf was bevredigend te noemen. Gelukkig had het gevroren, anders waren we een uurtje langer onderweg geweest. Toch blij dat we niet voor Langemark hadden gekozen; Ge ziet ons dus heel waarschijnlijk terug volgend jaar. Eén klein minpunt: de douches zijn inderdaad zeer moeilijk te regelen (ofwel te koud ofwel te heet....dat laatste kan wel eens leuk zijn, maar ge moet dat dan wel in de gepaste context zien... :oops: ). Zo, dat was mijn laatste ritje voor 2008. Aan alle forummers: prettige eindejaarsfeesten en tot noaste joare ! :drunk:
n_biker
Mountainbiker

Post by n_biker »

en er was een bv :roll: :P
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na lang twijfelen dan toch maar voor de verste tocht van hieruit gekozen, alleen al omwille van de hoogtemeters die ik dringend weer eens moest doen. 't Was duidelijk al een tijdje geleden dat ik nog goed kon klimmen, want in het begin ging het niet echt snel. Al kan dat ook aan de rit van gisteren gelegen hebben. Pas na de bevoorrading erdoor gekomen.

Zoals gezegd vooral in het midden nogal veel asfalt, maar gezien het winter is en er hier zowiezo al niet zoveel ligt dat dan bruikbaar is, was dat ook verwacht. De hoogtemeters en uitzichten onder een stralende zon waren een aangenaam alternatief. Ondanks de vorst geen last van spoorvorming, meestal was er een goed berijdbaar spoor. De vorige keer (jaren geleden) dat ik hier reed, had ik me niet geamuseerd (vraag me niet meer waarom), dit jaar wel, dus wellicht volgend jaar terug als de kalender het toelaat.

Bevoorrading meer dan OK, bepijling globaal OK (twee keer te laat een pijltje gezien en moeten terugkeren, maar voor de rest goed), bikewash uiteraard niet nodig (zelfmoord bij zo'n vorst, overigens was ze wel opgesteld?), douches inderdaad een ramp qua temperatuurregeling ('t was maar een kattenwasje)
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

kadeetje wrote:Ziezo al terug wel wegens pech body naar de knoppen #-o #-o , alles aan gedaan maar aan de afdaling ladeuze weer van da :cry: #-o #-o :evil: .Tevoet weergekeerd een enameke gedronken en naar huis , vrouwke kon het nie geloven da zo rap thuis was [-X [-X .
Tot de volgende he groetjes kadeetje =D> =D> =D>
Hallo kadeetje, heb u zien staan dan op "ladeuze" met bevroren boddy , bij mij was het mijn achterderrailleur da niet marcheerde ook door de kou denk ik.
Hij is wel ver naar de botten wat de vorige keer zat hij wat vast, nu na een paar keer (10min)an boven naar beneden te hebbe, bewogen schakelde alles prima =D> gelukkig [-o<
Spijtig da ik u niet kende van gezicht anders konden we eens kennismaken
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@El Baelos waren het er geen 43,2km's of heb jij ander traject gevolgd :roll:
Ja vandaag dus iets later vetrokken als gepland om 08,40uur hoe dit komt lees je post hier boven.
De tocht was redelijk zwaar toch zenne veel klimwerk en leuke offroad afdalingskes,wel redelijk wat asfalt wat niet geeft in de winter heb een paar stukken gedaan die in de laatste 15km zaten van de herdersmarathon(vanaf taaienberg) waar ik meer dood als levend over reed! Dan nog is de heilige startplaats zien liggen over het veld, kreeg plots weer goesting om 3x de tocht te rijden #-o
Vraag mij af hoe je Ladeuze boven kunt rijden, sta daar telkens te voet ,rij hem liever naar beneden zenne =D>
Over de bevoorrading,juist een sportdrankske zou welkom geweest zijn,zeker aangezien mijn bevroren was #-o voor de rest dik in orde.
Da 1ste klimmeke is da ook ladeuze offroad of hoe noemt dat daar,direct serieuse opwarmer zenne =D>
43,2 op teller en 20,6gem had goeie benen vandaag zenne =D>
Post Reply