28/12/2008 De Haan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

Motorbiker wrote:Ik ben ook benieuwd naar het parcour. De strandstrook - van De Haan tot Bredene tegen de beukende ijskoude wind in rijden - wordt aftellen voor mij.
Het is vooral wat volgt dat mij zal moeten bekoren.
Komaan jongens van de organisatie, licht een tipje van de sluier.
Eventjes het parcours toelichten zoals het vorig jaar was.

De start begint met een single track langs het voetbalplein en wat draaien en keren als opwarmerke.Na paar honderd meter volgt een weide die meteen je hartslag in de keel doet slaan. Daarna volgt een stuk boane die je de kans heeft om te recupereren voor een zwaar stuk weide en een grasstrook tussen de campings die best wel pittig is. Dan terug stuk baan om uit te komen in Bredene waar we het duinenpad volop gebruiken om te arriveren aan de bevoorrading (na circa 15km) met een schitterend zicht op het strand.

De bevoorrading is uitgebreid met alpro soya, banaan, appelsien, zoetekoek, wafel, kortom een uitgebreid ontbijtbuffet met panoramisch zicht. In de zomer is het hier ook de moeite waard.

Dan volgt het stuk over het strand richting Wenduine waar je volop kan genieten van een ochtendbriesje of je goed kunt verstoppen achter de sterke mannen. In Wenduine rijden we de spionkop naar boven om dan het duinenpad/bosje in te slaan over verharde wegels richting De Haan.

Net voor De Haan trekken we de polders in met afwisselend baan/ een boereslag en last but not least De strook van een 2 tal km die je meteen doen beseffen wat de Polders werkelijk zijn. Met een mtb die nu 2 kilo meer weegt door de kliete kom je toe aan de tweede bevoorrading. Eerst de nodige rotzooi verwijderen om de trip verder te zetten.

Nu krijgt ge de kans om De Haan eens van den achterkant te zien met nog een Paris Roubaix strook en nog een paar stukken boerewegel op het laatste die je doen snakken naar de stutte met kaas om dan moe maar voldaan de trip huiswaarts aan te vatten.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Jep , we komen hier ook nog eens in het zand spelen.
Al zal de strandzone met wind op kop weer het karakter wat aanscherpen #-o #-o

tot aan t'zeetje. :bounce:
claessra
Mountainbiker

Parcours....

Post by claessra »

Motorbiker wrote:Ik ben ook benieuwd naar het parcour. De strandstrook - van De Haan tot Bredene tegen de beukende ijskoude wind in rijden - wordt aftellen voor mij.
Check www.wtc-dezeevogels.be voor een zéér gedetailleerd overzicht van het parcours en de liggingen van de twee bevoorradingen.
claessra
Mountainbiker

Post by claessra »

berendrieske wrote:
Eventjes het parcours toelichten zoals het vorig jaar was.

De start begint met een single track langs het voetbalplein en wat draaien en keren als opwarmerke.Na paar honderd meter volgt een weide die meteen je hartslag in de keel doet slaan. Daarna volgt een stuk boane die je de kans heeft om te recupereren voor een zwaar stuk weide en een grasstrook tussen de campings die best wel pittig is. Dan terug stuk baan om uit te komen in Bredene waar we het duinenpad volop gebruiken om te arriveren aan de bevoorrading (na circa 15km) met een schitterend zicht op het strand.

De bevoorrading is uitgebreid met alpro soya, banaan, appelsien, zoetekoek, wafel, kortom een uitgebreid ontbijtbuffet met panoramisch zicht. In de zomer is het hier ook de moeite waard.

Dan volgt het stuk over het strand richting Wenduine waar je volop kan genieten van een ochtendbriesje of je goed kunt verstoppen achter de sterke mannen. In Wenduine rijden we de spionkop naar boven om dan het duinenpad/bosje in te slaan over verharde wegels richting De Haan.

Net voor De Haan trekken we de polders in met afwisselend baan/ een boereslag en last but not least De strook van een 2 tal km die je meteen doen beseffen wat de Polders werkelijk zijn. Met een mtb die nu 2 kilo meer weegt door de kliete kom je toe aan de tweede bevoorrading. Eerst de nodige rotzooi verwijderen om de trip verder te zetten.

Nu krijgt ge de kans om De Haan eens van den achterkant te zien met nog een Paris Roubaix strook en nog een paar stukken boerewegel op het laatste die je doen snakken naar de stutte met kaas om dan moe maar voldaan de trip huiswaarts aan te vatten.
Dit jaar een parcours met nog meer duin & zee. Check www.wtc-dezeevogels.be voor een zéér gedetailleerd overzicht van het parcours en de liggingen van de twee bevoorradingen.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Lijkt me prima om zo, tussen het feestgedruis, een frisse neus te komen halen. :wink:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Traxer wrote:Lijkt me prima om zo, tussen het feestgedruis, een frisse neus te komen halen. :wink:
Dat dacht ik nu ook zie. Nadeel (of voordeel !!!) voor WTC De Plooiers is dat die laatste strook terug naar het begin gaat, dus een stukske inkorten zit er niet in... #-o Misschien rijden we toch nog eens de volle afstand in December. :roll: :roll: :roll:
Scale
Kerstman

Post by Scale »

** Gezocht **

Achterwiel om in te hangen zo rond de klok van 08u30 :wink:
balance2007
Mountainbiker

Post by balance2007 »

We kregen daar wel een beschrijviçng van de tgoestand vorig jaar, maar door het harde vriezen, zal het nu wel een andere parcours zijn, denk je niet ?
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Motorbiker wrote:De strandstrook - van De Haan tot Bredene tegen de beukende ijskoude wind in rijden - wordt aftellen voor mij.
Ik ben de laatste paar weken al heel wat kilo bijgekomen... Ge kunt gerust achter mij rijden. Mijn brede .....(*) zullen je wel uit de wind zetten. #-o

(*) vul maar direct zelf in, dat bespaart heel wat moeite...
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Die cijfers op de kaarten op die website van de organiserende ploeg, zijn dat de km?? Ik zie bij de 45km toer maar 27 cijfers. Wat bedoelen ze daar dan mee?
Post Reply