Eventjes het parcours toelichten zoals het vorig jaar was.Motorbiker wrote:Ik ben ook benieuwd naar het parcour. De strandstrook - van De Haan tot Bredene tegen de beukende ijskoude wind in rijden - wordt aftellen voor mij.
Het is vooral wat volgt dat mij zal moeten bekoren.
Komaan jongens van de organisatie, licht een tipje van de sluier.
De start begint met een single track langs het voetbalplein en wat draaien en keren als opwarmerke.Na paar honderd meter volgt een weide die meteen je hartslag in de keel doet slaan. Daarna volgt een stuk boane die je de kans heeft om te recupereren voor een zwaar stuk weide en een grasstrook tussen de campings die best wel pittig is. Dan terug stuk baan om uit te komen in Bredene waar we het duinenpad volop gebruiken om te arriveren aan de bevoorrading (na circa 15km) met een schitterend zicht op het strand.
De bevoorrading is uitgebreid met alpro soya, banaan, appelsien, zoetekoek, wafel, kortom een uitgebreid ontbijtbuffet met panoramisch zicht. In de zomer is het hier ook de moeite waard.
Dan volgt het stuk over het strand richting Wenduine waar je volop kan genieten van een ochtendbriesje of je goed kunt verstoppen achter de sterke mannen. In Wenduine rijden we de spionkop naar boven om dan het duinenpad/bosje in te slaan over verharde wegels richting De Haan.
Net voor De Haan trekken we de polders in met afwisselend baan/ een boereslag en last but not least De strook van een 2 tal km die je meteen doen beseffen wat de Polders werkelijk zijn. Met een mtb die nu 2 kilo meer weegt door de kliete kom je toe aan de tweede bevoorrading. Eerst de nodige rotzooi verwijderen om de trip verder te zetten.
Nu krijgt ge de kans om De Haan eens van den achterkant te zien met nog een Paris Roubaix strook en nog een paar stukken boerewegel op het laatste die je doen snakken naar de stutte met kaas om dan moe maar voldaan de trip huiswaarts aan te vatten.