28/12/08 Meerhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CyclingDream
Mountainbiker

28/12/08 Meerhout

Post by CyclingDream »

Volgens de recenste berichten in deze buurt (Meerhout) is er op 28 Dec. 2008 een MTB toertocht te Meerhout !

Dit zijn enkele gegevens :

Afstand = 25 - 35 - 45 Km

Inschrijving = 7.30u - 10.30u

Sportlaan (Voetbalkantine FC Vebr.Meerhout)

MEERHOUT 2450 (Antw)

De route zou doorheen de volgende natuurgebieden lopen,

- de Engstraat
- Belse Bossen
- Hulsen
- de Hutten

Het weer zou wel drastisch moeten veranderen anders zou dit wel eens een vettige boel kunnen worden.

Maar om dat ik toch in deze streek woon, kan ik de staat van het parcours op de voet volgen, ik hou jullie nog op de hoogte !
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Dag CyclingDream. Lang geleden dat we die dansende banaan nog eens te zien gekregen hebben! Ik kwam die vroeger al wel eens tegen bij de toertochten daar in de Kempen. Ik vroeg mij af wat er scheelde! Ja, ge kunt ook bezorgd zijn over mensen die ge niet kent! Meerhout staat als optie op mijn lijstje voor tijdens de kerstperiode.
CyclingDream
Mountainbiker

Weinig gereden in de Bos !

Post by CyclingDream »

He,

Inderdaad ik heb dit jaar (2008) nog maar 2 Mountainbike toertochten gereden :-?

De reden hiervoor is het volgende,

-> Het is veel te NAT*

*NAT = Vettig, slijk, plassen

Ik doe jaarlijks ongeveer 13000 <-> 14000 Km/jaar.
Eigenlijk rij ik daarvan rond de 12000 Km/jaar op de weg en de overige 2000 Km/jaar in de bos. (MTB)

Dit jaar zit het er blijkbaar niet meer in om een droog parcous voorgeschoteld te krijgen, dus hopen dat 2009 op het gebied van drooge periodes beter wordt :-) ... en dan zullen we nog maar zwijgen over de (krediet)crissis zeker [-o<

Dan zullen we elkaar waarschijnlijk nog wel eens tegenkomen.
Full-Dynamix
Mountainbiker

Post by Full-Dynamix »

Op 2de kerstdag, 26 december is er in Meerhout ook een mtb-wedstrijd te doen. Deze start om 11u aan fc Kazan. Iedereen kan meedoen! Inschrijving 5 euro. Wedstrijd van ongeveer 50 minuten. Namiddag kunnen de cyclocrossers hun hart ophalen (zie website wtk).
bonie+kevin
Mountainbiker

Re: Weinig gereden in de Bos !

Post by bonie+kevin »

CyclingDream wrote:He,

Inderdaad ik heb dit jaar (2008) nog maar 2 Mountainbike toertochten gereden :-?

-> Het is veel te NAT*

Eigenlijk rij ik daarvan rond de 12000 Km/jaar op de weg en de overige 2000 Km/jaar in de bos. (MTB)

Dit jaar zit het er blijkbaar niet meer in om een droog parcous voorgeschoteld te krijgen, dus hopen dat 2009 op het gebied van drooge periodes beter wordt :-) ... en dan zullen we nog maar zwijgen over de (krediet)crissis zeker [-o<

Misschien beter uwe Mtb verkopen want wij hebben bijna nog geen week overgeslagen. Wind,regen,vettig :lol: en slijk :lol: het hoort er allemaal bij. Mtb zoals het moet..prachtig nu :wink:
Wald Herr
Mountainbiker

Re: Weinig gereden in de Bos !

Post by Wald Herr »

bonie+kevin wrote:
CyclingDream wrote:He,

-> Het is veel te NAT*

Misschien beter uwe Mtb verkopen want wij hebben bijna nog geen week overgeslagen. Wind,regen,vettig :lol: en slijk :lol: het hoort er allemaal bij. Mtb zoals het moet..prachtig nu :wink:
2000km gemiddeld MTB per jaar ? en dit jaar 2 MTB-tochten gedaan ?
euh ? :drunk: Als ge ne gemiddelde TT van 40km pakt, moette wel elk weekend gaan om aan die 2000km te geraken... :wink:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Het kan zijn dat CyclingDream ook in het bos gaat biken tijdens de week! Hij zegt toch niet dat hij die kilometers alleen bijeen rijdt tijdens toertochten! Op mijn tellertje staan nu 1720 km en ik heb dat in de loop van dit jaar laten plaatsen omdat het vorige afgebroken was. Dus 2000 km kan toch haalbaar zijn!
CyclingDream
Mountainbiker

Staat parcours !

Post by CyclingDream »

He de manne en enkele vrouwen..

Ik heb vandaag een stevige Kerstwandeling gemaakt doorheen de bossen en velden waar de toertocht plaatsvindt.

en,

- Het is er momenteel HEEL VETTIG en NAT :cry:

Maar met de aangekondigde weersvoorspellingen (VRIESWEER), wordt het zeker en vast doenbaar.

Spoorvorming en dergelijke zal men wel tegen komen maar de modder zal bevroren zijn =D>

Ook ga ik het volledige parcours (grote afstand) opnemen met me Gps toestelletje... zodat men deze kan bekijken in Google Earth en Google Maps en je kan deze ook downloaden voor Gps (Garmin) op de website -> www.gpscyclingtour.be :P
Last edited by CyclingDream on Thu 25 Dec 2008 20:35, edited 1 time in total.
CyclingDream
Mountainbiker

aantal km op de weg !

Post by CyclingDream »

He manne en enkele vrouwen.

Kijk maar eens op mijn website -> www.gpscyclingtour.be

Daar staan een heleboel wielertoeristen tochten op die ik fiets.

Je kan deze bekijken in,

- Google Earth
- Google Maps
- Gps track (Garmin)

Tel de aantal Km samen en je komt ongeveer uit op + 10000 Km :-D

Dit jaar heb ik er uiteraard veel gefietst, want het was te nat in de bosse om te krosse :-)

Ook kan men het parcours bekijken via Google Video van de GP SVen Nijs op 1 Januari (Cyclocross) :lol:

Heb ik zelf al gefietst bij de aanleg van de omloop, die nu in voorbereiding is !

Je hoeft enkel maar naar de Gps Sven Nijs te gaan bij de subpagina Lotto Cyclingtour en dan naar GP Sven Njis !
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Misschien nog is een update over de staat van het parcours.
Spoorvorming gaat met deze temperaturen heeeel gevaarlijk zijn. :bounce:
Post Reply