Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Ik vind dit ook echt wel overroepen.
Als het te lang duurt, ga dan naar huis en spuit hem daar af. Doe ik ook als er een hele lange rij staat of als het me echt te koud is om te wachten.

Als ik al een half uur sta te wachten om mijn fiets eindelijk af te kunnen spuiten ga ik me ook niet speciaal haasten hoor, dan doe ik het ook min of meer fatsoenlijk. Toch heb ik niet de indruk dat er mensen zijn (op de tt's waar ik kom althans) die misbruik maken van de afspuitstand om hun fietsen tot in het kleinste detailtje schoon te maken. Ik heb me hier alleszins nog nooit op geërgerd. Het hoort er gewoon bij! Ga eens met je auto naar de carwash, daar moet je ook je beurt afwachten...

Ik veronderstel dat je fiets nog nat is na het afspuiten. Is het verschil van een natte (propere) fiets in de auto en een vuile fiets in de auto dan zo groot? Lijkt me allebei niet aangenaam voor de bekleding.

Koop een fietsendrager, kost twee keren niks (bv de thule clipon of zo), dan hou je je auto in elk geval proper en hoef je je nooit meer te ergeren, al moet de fiets vuil mee. Weinig volk: spuiten, veel volk: carwash of thuis poetsen!!

Voor de rest: beetje begrip voor mekaar tonen! Ik kan het best begrijpen dat de appartementsbewoners uit dit topic wat meer tijd nodig hebben, beetje begrip kan nooit kwaad!
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

't ja, geen geduld in de rij maar wel tijd voor blablabla =D>

ik volg wel de logica erachter, als je ziet at er veel volk is, dan steek je een tandje bij :wink:
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Wat denken kan ook helpen ze bij zulke toestanden!

bv.: Je rijdt direct na de aankomst door naar je auto, doet je andere warme kleren aan, je neemt je fiets terug ter hand en gaat die afspuiten! Lekker warm en relaxed sta je dan babbeltje te doen of te lachen met de mannen die aan het sukkelen zijn met hunne velo! Fiets afspuiten, op het gemak en toch efficient!
Daarna fietske op of in de voiture slotje eraan, doucheke en aprèske meepakken en we kunnen naar huis met een zak vol verse moed voor de nieuwe werkweek, lachende gezichten, prettige herinnerngen....!

Op een toertocht erger ik me alleen aan gevaarlijke toestanden en dan nog eigenlijk...! Want als je op een tt al als een gestresseerde kip rondloopt dan moet je wel een zielig leven hebben waarin je nergens nog kan van genieten!
BoXeR
Mountainbiker

Post by BoXeR »

awel snellebeentjes, we denken hetzelfde =D> =D> =D> :wink:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

JurgenG wrote:Kunnen ze daar niet ineens mensen zetten om mijn fiets te kuisen terwijl ik een Leffe drink? [-o< [-o< [-o<
Dit is een goede tip voor organisatoren.
In Olloy-sur-Viroin doen ze dat. Je krijgt een parkingnummertje voor de fiets en drankbon voor een Chimay (dacht ik) en terwijl je geniet van het biertje, spuiten zij je fiets af en parkeren hem in het afgesloten fietspark. Van op het "terras" kan je zien wat ze met je fiets doen.
Dat is nog niet alles. Ze zijn zo slim om die Chimay in een degustatieglas schenken, zodat je haast "verplicht" bent om een 2de te bestellen ... (voor de dorst) en een 3de ... (van de goesting) :-D
Hoe je "kassa kassa" kunt maken van een afspuitstand ... =D> :wink:
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

Het is als hier al eens gezegd is VERDRAAGZAAMHEID tegen over medebikers is een goed voornemen voor 2009 voor iedereen! Ja het mountainbiken word populairder en dus meer volk op de vtt's. Met soms lange wachtrijen aan de bikewash! Maar goed doen voor iedereen gaat toch niet dus een beetje geduld is een schoon deugd of wel met vuile fiets naar huis of zelf carwash! Nu word daar over gezaagd en binnenkort is het weer goed weer en dan is het weeral gedaan, dan zijn de mtbikes niet meer zo vuil, tenminste als het nie regent! NU ja moet ge het er maar bij pakken en geduld hebben soms!
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

duwerke wrote:En als er nu eens op dat plakaatje staat.

Hier zeep en spons te verkrijgen, zou dat niet goed zijn. :lol:
of gewoon

"GEDULD"
Gober
Mountainbiker

Re: Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakkaatje zet

Post by Gober »

stoempe wrote:bespuit het frame en de velgen dan met protection voor pvc en wrijf die daarna lichtjes op.Het vuil gaat er daarna toch wat beter af.
Klopt, ik zet mijn frame af en toe in de wax, het vuil gaat er veel beter af, de afspuittijd is stukken korter en uwe fiets blinkt mooi.

Als de organisatie nog wat volk over heeft zou het niet slecht zijn 1 of 2 spuiten door iemand van de organisatie te laten bedienen. Mijn fiets mogen ze zeker afspuiten 8) 8)
Arend
Mountainbiker

Post by Arend »

Ach ja, 't is me wat allemaal hé, of hoe we over zoiets onnozels zo moeilijk kunnen doen. 't is toch niet zo'n ramp om effe samen met je medemensen te staan kijken hoe iemand zorg draagt voor z'n materiaal?, kun je effe uitpuffen en inderdeed een babbeltje slaan of weet ik veel, nen pré-wash met je vingers ofzo. Misschien kun je degene die zo precies z'n bike staat te poetsen die je eigen bike ook geven om te doen, in ruil voor je hot-dog bonnetje ofzo. Salut aan allen!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

Herder Alex² wrote:
JurgenG wrote:Kunnen ze daar niet ineens mensen zetten om mijn fiets te kuisen terwijl ik een Leffe drink? [-o< [-o< [-o<
Dit is een goede tip voor organisatoren.
In Olloy-sur-Viroin doen ze dat. Je krijgt een parkingnummertje voor de fiets en drankbon voor een Chimay (dacht ik) en terwijl je geniet van het biertje, spuiten zij je fiets af en parkeren hem in het afgesloten fietspark. Van op het "terras" kan je zien wat ze met je fiets doen.
Dat is nog niet alles. Ze zijn zo slim om die Chimay in een degustatieglas schenken, zodat je haast "verplicht" bent om een 2de te bestellen ... (voor de dorst) en een 3de ... (van de goesting) :-D
Hoe je "kassa kassa" kunt maken van een afspuitstand ... =D> :wink:
niet mee akkoord, heb zo ook eens een tt gereden aan die kanten waar ze je fiets van tevoren parkeerde. die gast zat in die box rond de rijden met andermans fietsjes, wheelies te trekken en dergelijke. als ik er dat ene met mijne fiets zie doen die doe ik iets aan!

nuja...ik heb altyd wel iets te mekkeren. :-D
Post Reply