03/01/09 Dudzele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
i-Mac
Kerstman

03/01/09 Dudzele

Post by i-Mac »

Op 3 januari is het weer smullen geblazen te Dudzele (Brugge). Ook deze keer gaat de rit langs en doorheen de achterhaven van Zeebrugge. Volgens mijn collega, die lid is van de organisatie is er één en ander aangepast. Waar we de haven inrijden, komen we ook weer buiten. De gevaarlijke ringweg wordt dus vermeden.

Ook is er maar één bevoorrading meer voorzien. Morgen vraag ik meer informatie op.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Deze TT wordt onze eerste van 2009. Zeker een niet te onderschatten rit.
Toch een mooie TT met de doortocht in de achterhaven, de doortochten in de polders en de single tracks langs de dijken van de "Stinker en de Blinker". Vraag me wel af als dit laatste er nog in zal zitten als er aan dezelfde kant terug uit het havengebied wordt gereden.
Dudzele doet mij altijd denken aan meeuwen en hun mosselschelpen :roll: :roll:

Groeten

geertje :wink:
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

geertje wrote:Dudzele doet mij altijd denken aan meeuwen en hun mosselschelpen :roll: :roll:
En ook aan ijskoude douches, hopelijk doen ze er dit jaar iets aan, want er zijn alternatieven. :wink:
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

geertje wrote: Dudzele doet mij altijd denken aan meeuwen en hun mosselschelpen :roll: :roll:
Die maar al te vlot door je banden gaan (de schelpen hé :roll: ) met alle gevolgen vandien.... :-? #-o

Grtz Aragorn
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Slecht nieuws vanuit Dudzele. Men mag niet meer in en door de achterhaven. Deze week wordt bekeken om een volledig nieuw parkoer uit te bouwen. Daar men al een paar jaar dit nieuws verwacht, zal het parkoer snel bekend gemaakt worden.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

Zit er helemaal niets meer in van de achterhaven :evil: :evil: ,geldt dat ook voor andere ritten in de streek,(ook voor zeebrugge op 12/1)een beetje aandringen misschien [-o< al enig ander parcour overzicht.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

panbiker wrote:Zit er helemaal niets meer in van de achterhaven :evil: :evil: ,geldt dat ook voor andere ritten in de streek,(ook voor zeebrugge op 12/1)een beetje aandringen misschien [-o< al enig ander parcour overzicht.
Het is zo. Maar de mensen van Dudzele hebben te horen gekregen van de havendiensten dat het niet meer mag. En het kan blijkbaar niet meer ook. Men is diverse plaatsen begonnen met grote werken, en daardoor zouden er te gevaarlijke situaties ontstaan.

Iedereen vindt het jammer, maar het werd al enkele jaren verwacht. En het moment is nu helaas aangebroken. Men is nu bezig om een volledig nieuw parkoers te bouwen. Wees gerust, men doet zijn uiterste best om het vorige te evenaren. De rest zal voor eeuwig een mooie herinnering blijven.
Legionair
Mountainbiker

Post by Legionair »

Wij, zijnde Bartje en ik zullen waarschijnlijk de vtt te zottegem rijden om toch al een beetje kennis te maken met het glooiende landschap !!
Maar niet tegenstaande een rit om zeker niet te vergeten, door de plakkerige kleigrond zal je op het einde van de rit niet veel van je noppen meer zien op de banden van de medebikers !! Greetz
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

i-Mac, kan je al iets meer zeggen over het parcours? Daarnet in Wingene hoorde ik iets dat jullie richting St-Kruis en Ryckevelde zouden gaan? Klopt dit?
Hoe dan ook, ik kom zeker af. Dudzele staat ieder jaar genoteerd op mijne mtb-kalender...

Grtz Aragorn
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Aragorn wrote:i-Mac, kan je al iets meer zeggen over het parcours? Daarnet in Wingene hoorde ik iets dat jullie richting St-Kruis en Ryckevelde zouden gaan? Klopt dit?
Hoe dan ook, ik kom zeker af. Dudzele staat ieder jaar genoteerd op mijne mtb-kalender...

Grtz Aragorn
Ik informeer bij mijn collega. Ik ben zelf geen lid van de Brugse Cyclo's, maar mijn collega vroeg me om wat reclame te maken voor hen. Zodra ik nieuws heb, post ik het hier.
Post Reply