24/12/08 Menen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Klimmerken
- Mountainbiker
Post by Klimmerken »
Vertrokken thuis vanmorgen en de 55km gereden in Menen. Het eerste gedeelte was wat minder maar het tweede gedeelte was super. Bepijling was zeker niet ok. Goeie afspuitplaats en bikebox. Het laatste stuk naast de leie was nen zware. Had er 80 toen ik thuiskwam en helemaal leeg gereden. 
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Onder het motto 'beter iets rijden dan niets' terug naar Menen afgezakt. Voor de derde keer in evenveel edities. Na de erbarmelijke edities van 2006 en 2007 moet ik eerlijk toegeven dat deze organisatie blijkbaar toch iets geleerd heeft.
De twee lussen werden gedraaid waardoor de zwakke lus die vroeger in het tweede gedeelte zat, nu het eerste gedeelte vormde. De 5km asfaltaanloop viel zo veel minder op. Daarna was het aanvankelijk nogal offroadarm, maar gaandeweg beterde het wel. De bepijling was verre van optimaal, maar al veel beter dan vorige keren toen we hier heuse pijlzoektochten mochten rijden. Jammer genoeg heeft men nog steeds geen oplossing gevonden voor die offroadstrook en die km-lange asfaltstrook die heen en terug was. Die offroadstrook mocht mss wel aangeduid worden (veiligheid).
Het tweede gedeelte begon goed, enkele nieuwe stukken in deze TT, ook enkele serieus pittige stukken (twee mooie beklimmingen in malse grond) en dit stuk verveelde niet echt. Mooie plaats voor de tweede bevoorrading (met glühwein
tot 2x toe!). Kanaaloevers zijn niet aan mij besteed, maar met verstand op 0 toch maar uitgereden.
De hele rit samengereden met medesteenbakker Stoffel (en een stukje met thuisrijder Philippe), allé ik heb proberen te volgen en hij hield zich wat in. Op de après ook nog kort Hanzi en Filiberke gezien.
Al bij al toch geslaagde voormiddag.
Qua organisatie:
- bikewash was beter dan vorig jaar en eigenlijk perfect
- bepijling veel beter dan vorig jaar, maar vooral in het eerste gedeelte nog veel schoonheidsfoutjes. Opbouwend naar de organisatie : 1) zet bij elke afslag minstens twee pijlen, waarvan een voldoende voor de afslag. Kun je ze niet ophangen, sla een paaltje in de grond en vijs de pijl eraan.
2) een mtb'er twijfelt bij elke mogelijke afslag en dreef. Bij de minste twijfel een pijl plaatsen, ook al is het kms lang rechtdoor. Veel bikers zijn geen thuisrijders en kennen de gebruikelijke rijrichting niet altijd.
3) bij afslag naar links, zowel een pijl aan de linkerkant als de rechterkant van de weg
- gevaarlijke oversteken waren aangeduid en er waren zoneborden!
- bevoorradingen voor mij voldoende
- douches meer dan OK
- après al bij al OK
- parcours beter, maar doe toch iets aan die heen-en-terugstrook in het midden. Werk die weg waardoor het roadgehalte gevoelig zal verminderen en je een betere tochtindeling hebt. Het omdraaien van de TT was echt goed en hou die gerust maar aan!
Kortom, de goede weg is hier eindelijk ingeslagen en dat kunnen we alleen maar toejuichen! Nog een beetje verder op die weg en je hebt echt wel een aangename tocht.
De twee lussen werden gedraaid waardoor de zwakke lus die vroeger in het tweede gedeelte zat, nu het eerste gedeelte vormde. De 5km asfaltaanloop viel zo veel minder op. Daarna was het aanvankelijk nogal offroadarm, maar gaandeweg beterde het wel. De bepijling was verre van optimaal, maar al veel beter dan vorige keren toen we hier heuse pijlzoektochten mochten rijden. Jammer genoeg heeft men nog steeds geen oplossing gevonden voor die offroadstrook en die km-lange asfaltstrook die heen en terug was. Die offroadstrook mocht mss wel aangeduid worden (veiligheid).
Het tweede gedeelte begon goed, enkele nieuwe stukken in deze TT, ook enkele serieus pittige stukken (twee mooie beklimmingen in malse grond) en dit stuk verveelde niet echt. Mooie plaats voor de tweede bevoorrading (met glühwein
De hele rit samengereden met medesteenbakker Stoffel (en een stukje met thuisrijder Philippe), allé ik heb proberen te volgen en hij hield zich wat in. Op de après ook nog kort Hanzi en Filiberke gezien.
Al bij al toch geslaagde voormiddag.
Qua organisatie:
- bikewash was beter dan vorig jaar en eigenlijk perfect
- bepijling veel beter dan vorig jaar, maar vooral in het eerste gedeelte nog veel schoonheidsfoutjes. Opbouwend naar de organisatie : 1) zet bij elke afslag minstens twee pijlen, waarvan een voldoende voor de afslag. Kun je ze niet ophangen, sla een paaltje in de grond en vijs de pijl eraan.
2) een mtb'er twijfelt bij elke mogelijke afslag en dreef. Bij de minste twijfel een pijl plaatsen, ook al is het kms lang rechtdoor. Veel bikers zijn geen thuisrijders en kennen de gebruikelijke rijrichting niet altijd.
3) bij afslag naar links, zowel een pijl aan de linkerkant als de rechterkant van de weg
- gevaarlijke oversteken waren aangeduid en er waren zoneborden!
- bevoorradingen voor mij voldoende
- douches meer dan OK
- après al bij al OK
- parcours beter, maar doe toch iets aan die heen-en-terugstrook in het midden. Werk die weg waardoor het roadgehalte gevoelig zal verminderen en je een betere tochtindeling hebt. Het omdraaien van de TT was echt goed en hou die gerust maar aan!
Kortom, de goede weg is hier eindelijk ingeslagen en dat kunnen we alleen maar toejuichen! Nog een beetje verder op die weg en je hebt echt wel een aangename tocht.
-
luccallens
- Mountainbiker
Post by luccallens »
Na al deze niet bemoedigende commentaren van afgelopen dagen moet ik zeggen een prachtige rit gereden te hebben.
Goed geamuseerd, goed aan de conditie kunnen werken, dus een dikke OK.
Op de 2° bevoorrading genoten van een goed lekker stuk brood om dan
langs de leie de laatste uitputtingsslag tegemoed te gaan.
Nogmaals echt genoten en de afwezigen hadden ongelijk.
Organisatie doe zo voort. Het mag ook eens gezegd worden.
Goed geamuseerd, goed aan de conditie kunnen werken, dus een dikke OK.
Op de 2° bevoorrading genoten van een goed lekker stuk brood om dan
langs de leie de laatste uitputtingsslag tegemoed te gaan.
Nogmaals echt genoten en de afwezigen hadden ongelijk.
Organisatie doe zo voort. Het mag ook eens gezegd worden.
-
Duboisbiking
- Mountainbiker
Post by Duboisbiking »
Mooie tocht, tot mijn ketting brak. Het lag er zeer goed 'loopbaar' bij.
Merci Depannage Renauld
Volgend jaar ben ik er terug.
Tip : Pijltjes hangen MTB als je menen binnen rijd. Kheb zeker 20 minuten zitten zoeken. Tot noste jaere.
Merci Depannage Renauld
Volgend jaar ben ik er terug.
Tip : Pijltjes hangen MTB als je menen binnen rijd. Kheb zeker 20 minuten zitten zoeken. Tot noste jaere.
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
Hallo iedereen,
Deze morgen ook gestart voor de 55km en voor mij was't plezant
In't begin richting Wervik was er nogal véél asfalt, maar daar waren we voor gewaarschuwd hé...
De off-road stukken waren aangenaam
, maar de verbinding van die stukken was gewoon teveel asfalt. 
Zoek misschien hier in dit eerste deel nog wat meer off-road...
Ik werd aangenaam verrast
door het tweede deel van de route, de kleine lus eigenlijk...
Hier werd inderdaad héél wat meer off-road aangeboden en zoals eerder ook vermeld een aantal stukken van de Sjouwersroute, zoals 't Kraaieveld en het was zoals altijd lastig
, 't Preshoekbos was weer pure fun en een keer in omgekeerde richting
en dan ons alom bekend strookske langs de Leie
gelukkig lag het nog goed berijdbaar
, we hebben het al anders gekend, nietwaar?
En daarna de oversteek in Lauwe naar de andere off-roadkant van de Leie richting Menen, ja hallo zeg, ik dacht dat er geen einde meer ging aankomen
... ik maar duwen zeg... PPPFFFFFFF
En toen zag ik langs den overkant wat plezanterikken die voor de ROAD-kant hadden gekozen
Eerst klagen d'r hier, voor de rit start, een deel dat er te weinig off-road in de rit zit en dan kiezen d'r een aantal (misschien dezelfde personen
) voor om de verharde stukken te bollen in plaats van de OFF-ROAD stukken 
Nu in alle geval, voor mij was't plezant,
de cijfers van de dag
- 8u03 gestart
- 3u7min gefietst
- 57,65km totaal parcours
- 18,4kmh/average
- 37,7kmh/max
De bevoorradingen waren goed geplaatst en ruim voldoende... wel vond ik de sportdrank een beetje aan de waterachtige kant, misschien moeten jullie eens contact opnemen met de mensen van Aquarius
Op enkele pijltjes na was't goed bepijld (enkele waren een beetje verstopt achter voertuigen
, enz... Maar nergens verkeerd gereden dus, geen gezaag.
De bikewash was dik in orde, goed voorzien van druk en voldoende slangen.
De douche's waren warm, waarvoor dank...
De boterham heeft ook gesmaakt.
Toch een proficiat en bedankt aan de organisatie en prettig kerstfeest aan iedereen. Misschien tot volgend jaar...
Deze morgen ook gestart voor de 55km en voor mij was't plezant
In't begin richting Wervik was er nogal véél asfalt, maar daar waren we voor gewaarschuwd hé...
De off-road stukken waren aangenaam
Zoek misschien hier in dit eerste deel nog wat meer off-road...
Ik werd aangenaam verrast
Hier werd inderdaad héél wat meer off-road aangeboden en zoals eerder ook vermeld een aantal stukken van de Sjouwersroute, zoals 't Kraaieveld en het was zoals altijd lastig
En daarna de oversteek in Lauwe naar de andere off-roadkant van de Leie richting Menen, ja hallo zeg, ik dacht dat er geen einde meer ging aankomen
En toen zag ik langs den overkant wat plezanterikken die voor de ROAD-kant hadden gekozen
Eerst klagen d'r hier, voor de rit start, een deel dat er te weinig off-road in de rit zit en dan kiezen d'r een aantal (misschien dezelfde personen
Nu in alle geval, voor mij was't plezant,
de cijfers van de dag
- 8u03 gestart
- 3u7min gefietst
- 57,65km totaal parcours
- 18,4kmh/average
- 37,7kmh/max
De bevoorradingen waren goed geplaatst en ruim voldoende... wel vond ik de sportdrank een beetje aan de waterachtige kant, misschien moeten jullie eens contact opnemen met de mensen van Aquarius
Op enkele pijltjes na was't goed bepijld (enkele waren een beetje verstopt achter voertuigen
De bikewash was dik in orde, goed voorzien van druk en voldoende slangen.
De douche's waren warm, waarvoor dank...
De boterham heeft ook gesmaakt.
Toch een proficiat en bedankt aan de organisatie en prettig kerstfeest aan iedereen. Misschien tot volgend jaar...
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Ja Menen,
had al een voorgevoel dat het merkelijk ging beter zijn dan voorgaande jaren, maar jullie hebben ons aangenaam verrast!
De toertocht(parcours) was supergoe!
de bepijling idem
Heb zelfs een nieuw stuk gedaan dat voor mij totaal ongekend was(single-track naar de brug van Galloo)
Zo zie je maar: geef iedereen een kans om te groeien, en dan pas oordelen!
een heel fijne rit dus.
En een heel uitgebreide afspuitinstallatie
Gingen hier, hoe dan ook aanwezig zijn(want dit is toch voor ons een gelegenheid om onze trouwe horeca-sponsors te bezoeken) , maar onze stoutste verwachtingen werden dan ook ruimschoots overtroffen
Dank dan ook voor deze rit, en zeker tot volgend jaar!
één minpuntje: toch weer een bike gestolen van een bevriende medebiker(merk: sportivo), maar daar kan de organisatie niets aan doen, want deze stond niet op de bewaakte fietsparking...
had al een voorgevoel dat het merkelijk ging beter zijn dan voorgaande jaren, maar jullie hebben ons aangenaam verrast!
De toertocht(parcours) was supergoe!
de bepijling idem
Heb zelfs een nieuw stuk gedaan dat voor mij totaal ongekend was(single-track naar de brug van Galloo)
Zo zie je maar: geef iedereen een kans om te groeien, en dan pas oordelen!
een heel fijne rit dus.
En een heel uitgebreide afspuitinstallatie
Gingen hier, hoe dan ook aanwezig zijn(want dit is toch voor ons een gelegenheid om onze trouwe horeca-sponsors te bezoeken) , maar onze stoutste verwachtingen werden dan ook ruimschoots overtroffen
Dank dan ook voor deze rit, en zeker tot volgend jaar!
één minpuntje: toch weer een bike gestolen van een bevriende medebiker(merk: sportivo), maar daar kan de organisatie niets aan doen, want deze stond niet op de bewaakte fietsparking...
-
godfried van bouillon
- Mountainbiker
Post by godfried van bouillon »
mooie maar zware tocht gereden,
vind het ook spijtig van de bepijling meerdere pijltjes plaatsen
en vooral zichtbaar! bevoorading goed maar wat suikerdranken
kunnen zeker geen kwaad voor een zware tocht anders vond ik het prima tocht tot volgend jaar.
vind het ook spijtig van de bepijling meerdere pijltjes plaatsen
en vooral zichtbaar! bevoorading goed maar wat suikerdranken
kunnen zeker geen kwaad voor een zware tocht anders vond ik het prima tocht tot volgend jaar.