De voorste schijfrem op m'n fiets blijft voor irritatie zorgen. Ze sleept quasi constant.
Heb de klauw helemaal zuiver gemaakt, en het viel mij op dat 1 zuiger niet terug naar binnen gaat waardoor het slepen veroorzaakt wordt.
Ik kan deze met een schroevendraaier terugduwen, maar als ik rem, staat hij terug naar buiten.
Hoe valt dit te verhelpen? De klauw is helemaal schoongemaakt, dus aan vuil kan het normaal niet liggen.
Het betreft Shimano M485 remmen.
afstellingsprobleem schijfrem
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- MoonlandMenace
- Mountainbiker
-
cureghempiet
- Mountainbiker
Post by cureghempiet »
JOIN THE CLUB
ik heb half jaar gesukkeld met de xt remmen...zelfs nieuwe gekregen ingarantie...wss blijft de zuiger hanfen door vuil of sleet op piston van het vuil... ik heb de strijd opgegevn en mono minis gekocht...no problem.zolang het niet echt winterslijkmodderbagger toestanden zijn houden de moderne schijfremmen het goed uit maar volgens mij is demodder en dergelijke toch nog altijd zeer nadelig voor de remmen...het is ook allemaal zo miniem qua speling enz he...het heeft maw niet veel nodig om verkeerd te lopen...
succes pieter
probeer is brunox spray...hielp bij mij wel altijd voor een ritje
ik heb half jaar gesukkeld met de xt remmen...zelfs nieuwe gekregen ingarantie...wss blijft de zuiger hanfen door vuil of sleet op piston van het vuil... ik heb de strijd opgegevn en mono minis gekocht...no problem.zolang het niet echt winterslijkmodderbagger toestanden zijn houden de moderne schijfremmen het goed uit maar volgens mij is demodder en dergelijke toch nog altijd zeer nadelig voor de remmen...het is ook allemaal zo miniem qua speling enz he...het heeft maw niet veel nodig om verkeerd te lopen...
succes pieter
probeer is brunox spray...hielp bij mij wel altijd voor een ritje
en inspuiten met wat silicone,Met een water & zeep oplossing kuisen.
Nadien de zeepresten er goed afspoelen met water.
Dan werken ze normaal beter.
heb nu (na perro's advies) al wat km in de more opzitten en ze doen het goe, slepen in de modder, nadien nog zo'n minuutje of drie en dan lopen ze prima, ik schuur m'n blokjes ook lichtjes na zo'n vettig ritje, zodat alle zand en toestanden eraf is,
kbegin er zelfs al terug in te geloven dat m'n juicy3's het langer dan een jaar zullen uithouden
bestaan er eigenlijk schijfremmen die nie slepen in de modder?