Bossen?niconoe wrote:sjappie wrote:Vandaag naar Hoegaerden om de 45km te doen. Aan de bevoorrading (die zeer goed was met banaan, cake, soep...) bleek dat het uiteindelijk maar 40km was. Het gedeelte na de bevoorrading was schandalig! Over meer dan 1km kunnen wandelen omdat het gewoonweg onbereidbaar was. Volgens mij had de organisatie dit er moeten uitlaten en alternatieven moeten zoeken. Er zijn daarom ook zeer veel mensen (ik inclusief) na dit stuk (al dan niet pissig) via de baan naar de start teruggereden.
Beste,
Inderdaad het stuk single track lag er zeer slecht bij,maar dit stuk hebben
we er moeten aan toevoegen vermits we plots geen toegang meer kregen
om in een aantal bossen te rijden. Vandaar dus dit loodzwaar toevoegsel.
Het feit dat er modder lag is een speling van de natuur en daar konden we weinig aan veranderen.
Ik ben afkomstig van Hoegaarden en woon in Tienen, ik ken de streek toch wel redelijk goed want in de zomer ga ik 's avonds regelmatig in Hoegaarden rijden. Die singletrack (waar toch niemand omhoog raakt in zulke omstandigheden) en het ploegen van de akkers in de paar kilometers die volgden waren perfect uit het parcours te halen. Je moest eenvoudigweg naar links meedraaien net voor de singletrack en dan kom je zo in Nerm uit (over een perfect berijdbare weg). Omdat ik niet wist hoe het parcour zou verder gaan ben ik dus samen met mijn maten ook maar de singletrack opgereden (sorry, opgewandeld) en met iedereen mee afgezien in het omploegen van de akker die even later volgde. Daar ik niet snel aflaat en dus bleef doorstoempen heb ik dan ook nog mijn ketting overgeduwd (ik kan u verzekeren dat als de modder met kilo's aan uw fiets hangt het niet simpel is om uw ketting te repareren maar het is toch gelukt). We zijn dan nog dat pad omhoog geklommen maar eenmaal boven hadden we besloten om het voor bekeken te houden (ik had ondertussen trouwens bijna geen remmen meer en ik was niet de enige met dat probleem). Terwijl we daar stonden te wachten op onze laatste man werden we door alle passerende groepjes aangesproken met de vraag of we geen kortere en berijdbare weg wisten. Ik was blijkbaar niet de enige met materiaalpech want er kwam daar ook iemand toe wiens achterwiel het begeven had.
Enfin, positief was het vriendelijk onthaal (wij kregen wel de informatie ivm de 40km ipv 45), snelle inschrijving, goede bevoorrading.
Negatief: de organisatie had iets moeten voorzien om de ergste modderpoelen te ontwijken
Ik kan me niet uitspreken over de afspuitstand omdat ik daar niet geraakt ben...
T'is voor mij vlak bij en ik ga dus volgend jaar wel weer terug in de hoop dat het ofwel wat droger is geweest en in het geval dat niet zo is dat men toch wel wat alternatieve wegen voorziet.