Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Ik heb vorig weekend ook groen+blauw+rood gereden en ik vond dit echt een zeer leuk parcours. In het begin inderdaad even klimmen (op asfalt), daarna volgt een leuke afdaling. De rest van het parcours gaat constant omhoog en omlaag. Op de afdalingen kan je dan behoorlijk wat snelheid maken, al moet je er toch steeds het kopje bijhouden want de ondergrond is er toch al iets ruwer dan in "de platte vlaanders". Bij mij lag alles droog dus plezant rijden. Alles was goed berijdbaar, ik ben maar éénmaal moeten afstappen. Dat was de afdaling op het einde van de rode lus. Da's een smalle afdaling met aan de ene kant prikkeldraad, die was uitgesleten door de regenval (denk ik) en daardoor quasi onberijdbaar. Met één voet uitgeklikt ging nog maar net.

Wat betreft die gele route. Ik was op de rode lus ook zo'n geel pijltje tegengekomen maar niet gevolgd. Bij aankomt aan het startpunt zag ik op het overzichtsbord van de route dat de gele routes in feite verbindingsroutes zijn tussen verschillende bloso routes in de buurt. Op die manier kan je dus wel wat kilometertjes afleggen. Ik ben blij dat ik het niet gevolgd ben, anders reed ik daar nu nog ergens waarschijnlijk :-)

Deze route zal ik in de toekomst waarschijnlijk wel nog enkele keren bezoeken.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nifty wrote:Ik heb vorig weekend ook groen+blauw+rood gereden en ik vond dit echt een zeer leuk parcours. In het begin inderdaad even klimmen (op asfalt), daarna volgt een leuke afdaling. De rest van het parcours gaat constant omhoog en omlaag. Op de afdalingen kan je dan behoorlijk wat snelheid maken, al moet je er toch steeds het kopje bijhouden want de ondergrond is er toch al iets ruwer dan in "de platte vlaanders". Bij mij lag alles droog dus plezant rijden. Alles was goed berijdbaar, ik ben maar éénmaal moeten afstappen. Dat was de afdaling op het einde van de rode lus. Da's een smalle afdaling met aan de ene kant prikkeldraad, die was uitgesleten door de regenval (denk ik) en daardoor quasi onberijdbaar. Met één voet uitgeklikt ging nog maar net.

Wat betreft die gele route. Ik was op de rode lus ook zo'n geel pijltje tegengekomen maar niet gevolgd. Bij aankomt aan het startpunt zag ik op het overzichtsbord van de route dat de gele routes in feite verbindingsroutes zijn tussen verschillende bloso routes in de buurt. Op die manier kan je dus wel wat kilometertjes afleggen. Ik ben blij dat ik het niet gevolgd ben, anders reed ik daar nu nog ergens waarschijnlijk :-)

Als je nog eens gaat, let me know.
Dan ga ik nog eens mee, heb me hier de laatste keer goed geamuseerd.
Ik heb trouwens ook de tracklog van de toertocht hier in juni.
Was wel wat zwaarder dan de vaste route, met veel meer bosstukken.
Ik weet wel niet of die altijd toegankelijk zijn.
Meulentje
Mountainbiker

Post by Meulentje »

Nifty wrote: Wat betreft die gele route. Ik was op de rode lus ook zo'n geel pijltje tegengekomen maar niet gevolgd. Bij aankomt aan het startpunt zag ik op het overzichtsbord van de route dat de gele routes in feite verbindingsroutes zijn tussen verschillende bloso routes in de buurt. Op die manier kan je dus wel wat kilometertjes afleggen. Ik ben blij dat ik het niet gevolgd ben, anders reed ik daar nu nog ergens waarschijnlijk :-)

Hier haal je twee dingen door elkaar. De gele pijltjes die jij zien hangen hebt zijn inderdaad verbindingswegen tussen de verschillende blosoroutes in de Vlaamse Ardennen. De gele route is een uitgestippelde route die vertrekt en aankomt in Mont de l'Enclus. Dit zijn weer andere pijlen. Op de kaart in de link: http://cith.tourinsoft.com/upload/MEDIA ... 180d8a.pdf zie je een voorbeeld rechts onderaan de eerste bladzijde.

Groeten, Meulentje
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Onlangs iemand nog gereden? Hoe is de staat?

grtz
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

prideandglory1891 wrote:Onlangs iemand nog gereden? Hoe is de staat?

grtz
hier sé ... stress voor volgende week? ;-)
prideandglory1891
Mountainbiker

fillou wrote:
prideandglory1891 wrote:Onlangs iemand nog gereden? Hoe is de staat?

grtz
hier sé ... stress voor volgende week? ;-)
neen hoor... :-)
prideandglory1891
Mountainbiker

Er zou toch dringend iets moeten gedaan worden aan de eerste strook onverhard daar aan de hotond. Op de kleur rood.
Levengevaarlijk die afdaling daar. Groeven van 30a 40 cm diep, totaal onbereidbaar, zelfs, nu het gevroren is, was 't zelfs redelijkgevaarlijk te voet.
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

prideandglory1891 wrote:Er zou toch dringend iets moeten gedaan worden aan de eerste strook onverhard daar aan de hotond. Op de kleur rood.
Levengevaarlijk die afdaling daar. Groeven van 30a 40 cm diep, totaal onbereidbaar, zelfs, nu het gevroren is, was 't zelfs redelijkgevaarlijk te voet.
vandaag ook gaan rijden, de afdaling evenwijdig met het eerste deel van de kwaremont (blauw of rood :-? ) was nog net te doen, ook lagen er veel bevroren sporen, die maakten dat het afdalen werd tegen een laag tempo.

De beklimming net voor de patersberg was niet te nemen wegens een bevroren plas over heel het wegdek. zelf te voet bijna tegen de grond gegaan. De patersberg en kwaremont zelf waren gelukkig droog.

Maar de afdaling na paardenboerderij (op het punt dicht bij ronse) waar je eerst twee draai dingen moet passeren (ik veronderstel dat het deze afdaling is die je bedoelt), is volledig kapot gereden, grote groeven, die zelf zonder de bevroren plassen bijna niet te nemen zijn. Tijdens de zomer weet ik zelf niet op het me zou lukken deze te nemen zonder voet uit de pedaal te moeten klikken. en om het helemaal af te maken lag er weer een bevroren plas op de beklimming erachter #-o

Maar voor de rest mij wel geamuseerd, hier en daar wat stukjes erbij gereden die ik ken van verschillende toertochten en we hebben weer onze kilometers voor vandaag.
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

prideandglory1891 wrote:Er zou toch dringend iets moeten gedaan worden aan de eerste strook onverhard daar aan de hotond. Op de kleur rood.
Vorige week ook eens de groen/blauw/rode combo gereden in kluisbergen. Prachtige route, maar serieus afgezien want 't was héél erg koud. Die afdaling is idd levensgevaarlijk. Alles was keihard & die groeven net iets te hoog. Heb het dan maar te voet gedaan :cry:
prideandglory1891
Mountainbiker

king_of_nothing wrote:
vandaag ook gaan rijden, de afdaling evenwijdig met het eerste deel van de kwaremont (blauw of rood :-? ) was nog net te doen, ook lagen er veel bevroren sporen, die maakten dat het afdalen werd tegen een laag tempo.

De beklimming net voor de patersberg was niet te nemen wegens een bevroren plas over heel het wegdek. zelf te voet bijna tegen de grond gegaan. De patersberg en kwaremont zelf waren gelukkig droog.

Maar de afdaling na paardenboerderij (op het punt dicht bij ronse) waar je eerst twee draai dingen moet passeren (ik veronderstel dat het deze afdaling is die je bedoelt), is volledig kapot gereden, grote groeven, die zelf zonder de bevroren plassen bijna niet te nemen zijn. Tijdens de zomer weet ik zelf niet op het me zou lukken deze te nemen zonder voet uit de pedaal te moeten klikken. en om het helemaal af te maken lag er weer een bevroren plas op de beklimming erachter #-o

Maar voor de rest mij wel geamuseerd, hier en daar wat stukjes erbij gereden die ik ken van verschillende toertochten en we hebben weer onze kilometers voor vandaag.
klimmetje voor de paterberg kon je nochtans oprijden. Alé, gisteren toch, er lag ook al ijs, maar ben er boven geraakt. Maat van me wel niet, gleed ook uit.

Wie moet je eigenlijk contacteren om die problemen te melden. Er zal daar maar eens iemand vallen en toevallig alleen zijn, je ligt daar mooi te liggen in the middle of nowhere
Post Reply