21/12/08 Meldert-Hoegaarden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Giorgio
Mountainbiker
Location: Scott Scale (XT) & Scott Racing Pro Limited 2004 (XT 2006/XTR 2007)

Post by Giorgio »

niconoe wrote:
sjappie wrote:Vandaag naar Hoegaerden om de 45km te doen. Aan de bevoorrading (die zeer goed was met banaan, cake, soep...) bleek dat het uiteindelijk maar 40km was. Het gedeelte na de bevoorrading was schandalig! Over meer dan 1km kunnen wandelen omdat het gewoonweg onbereidbaar was. Volgens mij had de organisatie dit er moeten uitlaten en alternatieven moeten zoeken. Er zijn daarom ook zeer veel mensen (ik inclusief) na dit stuk (al dan niet pissig) via de baan naar de start teruggereden.

Beste,

Inderdaad het stuk single track lag er zeer slecht bij,maar dit stuk hebben
we er moeten aan toevoegen vermits we plots geen toegang meer kregen
om in een aantal bossen te rijden. Vandaar dus dit loodzwaar toevoegsel.
Het feit dat er modder lag is een speling van de natuur en daar konden we weinig aan veranderen.
Bossen? [-X Da's een flauw excuus, er zijn daar geen bossen in de buurt, maximum enkele bomen in een groepje of op een rijtje. Aan het weer kan je niets doen maar alternatieven gebruiken of niet dat is een eigen keuze van de organisatie.

Ik ben afkomstig van Hoegaarden en woon in Tienen, ik ken de streek toch wel redelijk goed want in de zomer ga ik 's avonds regelmatig in Hoegaarden rijden. Die singletrack (waar toch niemand omhoog raakt in zulke omstandigheden) en het ploegen van de akkers in de paar kilometers die volgden waren perfect uit het parcours te halen. Je moest eenvoudigweg naar links meedraaien net voor de singletrack en dan kom je zo in Nerm uit (over een perfect berijdbare weg). Omdat ik niet wist hoe het parcour zou verder gaan ben ik dus samen met mijn maten ook maar de singletrack opgereden (sorry, opgewandeld) en met iedereen mee afgezien in het omploegen van de akker die even later volgde. Daar ik niet snel aflaat en dus bleef doorstoempen heb ik dan ook nog mijn ketting overgeduwd (ik kan u verzekeren dat als de modder met kilo's aan uw fiets hangt het niet simpel is om uw ketting te repareren maar het is toch gelukt). We zijn dan nog dat pad omhoog geklommen maar eenmaal boven hadden we besloten om het voor bekeken te houden (ik had ondertussen trouwens bijna geen remmen meer en ik was niet de enige met dat probleem). Terwijl we daar stonden te wachten op onze laatste man werden we door alle passerende groepjes aangesproken met de vraag of we geen kortere en berijdbare weg wisten. Ik was blijkbaar niet de enige met materiaalpech want er kwam daar ook iemand toe wiens achterwiel het begeven had.

Enfin, positief was het vriendelijk onthaal (wij kregen wel de informatie ivm de 40km ipv 45), snelle inschrijving, goede bevoorrading.
Negatief: de organisatie had iets moeten voorzien om de ergste modderpoelen te ontwijken
Ik kan me niet uitspreken over de afspuitstand omdat ik daar niet geraakt ben...

T'is voor mij vlak bij en ik ga dus volgend jaar wel weer terug in de hoop dat het ofwel wat droger is geweest en in het geval dat niet zo is dat men toch wel wat alternatieve wegen voorziet.
Last edited by Giorgio on Mon 22 Dec 2008 00:11, edited 1 time in total.
HelLios
Mountainbiker

Post by HelLios »

Ik vond dit ook een van de slechtste toertochten die ik ooit gereden heb. De hoeveelheid modder was er zwaar over. Ons recht door een veld sturen is gewoon belachelijk en dit was maar een van de zovele stukken die niet bereidbaar was. Dat er dan ook nog geen deftige afspuitstand was, terwijl iedereen wel een tijdje nodig had om die proper te krijgen, was dan nog eens de kers op de taart.

Teleurstellend.
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Als je met dergelijk weer in deze regio gaat rijden moet je de modder erbij nemen anders moet je maar op de weg gaan rijden. Zelf een beetje de situatie inschatten kan soms geen kwaad.Moest de org allemaal verharde alternatieven gebruiken was ook weer niet goed waarschijnlijk.
barchi
Mountainbiker

Supertocht!!!

Post by barchi »

Ik vond dit een schitterende toertocht. 1e deel Parijs-Roubaix stijl, tempo rijden op kasseien en tussen de modder, schitterend. Het stuk singletrack en de akker waren wel minder en zeer slecht voor de fiets, maar de doorzetters werden beloond. 2e deel was klimmen en dalen, technisch door de modder laveren, kortom eens iets anders dan we gewoon zijn. Ook het feit dat het eens rustig op de baan was en je zonder af te stappen om dat ne paljas voor u stilstaat, een helling kon oprijden, juich ik alleen maar toe. Trouwens normaal spuit ik mijn fiets nooit af wegens te druk, maar hier ging het goed vooruit.

Leuke tocht, ik sta er volgend jaar terug!!!
sjappie
Mountainbiker

Re: Supertocht!!!

Post by sjappie »

barchi wrote: Trouwens normaal spuit ik mijn fiets nooit af wegens te druk, maar hier ging het goed vooruit.
Om hoe laat zijt gij gaan rijden om 5u30? Want toen ik aan de afspuitstand kwam stond er een rij van 30 personen
niconoe
Mountainbiker

Re: Supertocht!!!

Post by niconoe »

sjappie wrote:
barchi wrote: Trouwens normaal spuit ik mijn fiets nooit af wegens te druk, maar hier ging het goed vooruit.
Om hoe laat zijt gij gaan rijden om 5u30? Want toen ik aan de afspuitstand kwam stond er een rij van 30 personen
[-X Niet overdrijven, om 7u.30 was het nog donker. Wat zou het dan om 5u.30 geweest zijn? Verlichting op ons parcours hebben we nog niet en in deze crisistijd zou dat helemaal niet in ons budget passen. #-o
phille
Mountainbiker

Post by phille »

tis toch weer spijtig te horen dat er WEER eens geen deftige afspuitstand is

Dat de mensen klagen dat het parcours zwaar is vind ik normaal (wie klaagte r nu over een goed bollend parcours) maar het is NIET gegrond, de streek leent zich niet aan een lekker bollend ding, maar je als organisatie daar niet op voorbereiden vind ik een zeer spijtige zaak, zeker hier omdat men WEET dat het steeds een beetje meer blub is dan elders ...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

In den Auto-5 in Tienen, draagbare hogedrukreiniger voor in de wagen, 75 euro ipv 199 euro! Dan is het probleem meteen opgelost :-D
phille
Mountainbiker

Post by phille »

alleen vlo makers raden je aan je fiets te kuizen met een HD, dat gebruik je gewoonweg NIET, zelfs een Rohloff heeft last als ge daarmee kuist en da wil al iets zeggen ...
phille
Mountainbiker

Re: Toertocht Meldert-Hoegaarden op 21-12-2008: meer info

Post by phille »

Jan Peeters wrote:Zondag 21-12-2008 van 8u tot 11u
Kantine RC Meldert, Meerstraat zn / ruime parking
3 afstanden: 15, 30 en 45 km
hoogtemeters van de 30 km +/- 300 m en van de 45 km +/- 500 m
(parcours is lichtjes gewijzigd sinds deze metingen vandaar bij benadering het aantal hoogtemeters)
Douches voor biker en bike
1 bevoorrading op de 30 en 45 km

Tot zondag!
als men reclame maakt voor een afspuitstand, of hier zelfs een bike-douche, dan denk ik dat het idioot is je eigen ding mee te brengen, hoeveel smileys je er ook bij zet ;-)
Post Reply