Beachrace Vosseslag - De Haan 21/12/2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
coast rider
Mountainbiker

Post by coast rider »

Simp wrote:Ik stond vrij vooraan in de tweede box en ben uiteindelijk op de derde laatste rij gestart :roll:
Hetzelfde verhaal.
50 minuten voor start stond ik al in box 2.
20 minuten voor start stonden 250 man achter me.
5 minuten voor start start stonden nog maar 30 man achter me.

Alle anderen waren buiten de hekken om naar voren gelopen.
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

Aan 1ste keerpunt redelijk wat rijders die een stuk afsneden... niet zo plezant als ze je voorbij vlammen buiten het parcours...
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

Geef niet gauw kommentaar op de organisatie maar dit sloeg werkelijk alles....

Ze hadden naar mijn mening beter wind in de rug moeten starten..... de meeste renners worden dan los gereden uit de groepen. Nu met alle respect maar iedereen als je een beetje goed zat kan je met de eerste groep mee. Start je wind mee dan maak je gelijk een schifting doordat je geen of weinig voordeel heb van uit de wind hangen.

Vrouwen als eerste starten oke maar doe dat niet 2 min eerder

En waarom zijn er voor de vrouwen en 1ste 30e renners van het klassement geen boxen opgesteld :roll: Had een hoop duidelijkheid en gestress bij de start gescheeld.

al met al wel een lekker dagje gehad.
wd007
Mountainbiker

Post by wd007 »

aan de start chaos alom.

ik vraag mij af of de organisatie de reglementen wel kent?!?
eerste 30 van kustcriterium moeten in aparte startbox vooraan staan.
dan zijn er geen problemen.
in eerste box stonden 250 man !!!
gewoon even een extra box maken vooraan en er zouden geen problemen geweest zijn.

Het feit dat de vrouwen eerder mogen starten is in verschillende races zo. toch is dat een gevaarlijke bedoening.
Al na 2 km worden er dames ingehaald die meer dan 20km/h trager rijden. deze worden dan door een peloton van meer dan 200 man voorbijgevlogen. ze komen midden in het peloton terecht en daar komen ongelukken van!! er volgen paniekreacties met als gevolg valpartijen! Laat gewoon iedereen gelijk starten !!!!
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

In principe is er geen probleem, alleen was de startlijn door al die zeurzakken veel te breed en zat er veel te veel man in de eerste groep. In Oostende werd er ook tegenwind gestart en daar zat maar 70-80 man in de eerste groep, omdat er daar maar 15 man naast elkaar kon staan. Nu stond er misschien 50 man naast elkaar en ze dachten precies allemaal dat ze konden winnen. :roll:
B-BiKeR
Mountainbiker

Post by B-BiKeR »

Zijn er al ergens foto's te zien
964RS
Mountainbiker

Post by 964RS »

Simp wrote:In principe is er geen probleem, alleen was de startlijn door al die zeurzakken veel te breed en zat er veel te veel man in de eerste groep. In Oostende werd er ook tegenwind gestart en daar zat maar 70-80 man in de eerste groep, omdat er daar maar 15 man naast elkaar kon staan. Nu stond er misschien 50 man naast elkaar en ze dachten precies allemaal dat ze konden winnen. :roll:
Mss was daar het strand ook niet zo breed.....nu was het echt over de gehele breedte goed berijdbaar. Met een wat smaller rijvlak is het ook anders natuurlijk... :roll:
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ik bedoel gewoon aan de start. Als er 50 naast elkaar aan de start staan, dan is het peloton veel te kort en zit gewoon iedereen in de eerste groep.
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Simp wrote:Ik bedoel gewoon aan de start. Als er 50 naast elkaar aan de start staan, dan is het peloton veel te kort en zit gewoon iedereen in de eerste groep.
das dan wel weer een voordeel voor diegenen die toch redelijke plaats in het kustcriterium hebben. maar geen licentie hebben wij moeten steeds in box 2 starten waardoor het altijd sprinten geblazen is om bij een degelijke groep te raken.
maar idd die start trok op niks.
het parcour daarintegen vond ik echt prachtig.

grtzzz
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

De overkoepelende organisatie "het mtb kustcriterium" moet gewoon zijn eisen stellen!Zeker wat die startprocedure betreft.
Hoge hekkens,voldoende boxen en starthek om de bende tegen te houden tot het startschot.
In de Panne stond dubbel zoveel volk aan de start en verliep alles vlekkeloos.
Dit trok weer op niks!Stond op plaats 30 na De Panne dus in princioe 1ste box maar daar was blijkbaar geen rekening mee gehouden.
Nu was er eigenlijk helemaal geen box!?
Dan nog plat gereden ook,plezant dagske "uitwaaien" aan de kust.
Post Reply