20/12/2008 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Acidboy
Mountainbiker

Post by Acidboy »

@ de organisatie: Dikke proficiat ! =D> =D> =D> =D> =D>
Ik heb van iedere km genoten. Het parkoers lag er tot mijn grote verbazing heel goed bij. Ik heb in de vorige weken wat anders meegemaakt....
De technische stukken waren werkelijk af ! Hier kunnen sommige andere organisaties wat van leren. Hier verstonden ze onder technisch niet alleen eindeloos haarspeld bochtjes nemen rond bomen. Vooral de 2 laatste waren echt goed. Echt, chapeau !!
Bevoorradingen dik in orde. Lekker soepje (met balletjes).
Enig minpunt was de afspuit post, waar opnieuw geruime tijd moest gewacht worden. Er waren voldoende afspuitplaatsen, maar de waterdruk was gering en zorgde op die manier voor files.

Organisatie, ik zie jullie volgend jaar !
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

gisteren gestart in de hoop de 50 km te doen na 2 weken van inactiviteit wegens examens :evil: :evil:.
Gestart met Rik c en robbie en na een paar honderden meters wist ik wat ik in die 2 weken gemist had, een lekker vettig ploeterstuk :lol: :lol: .
Na enkele mooie technische stukken en bossen was ik al een paar keer doodgegaan en aan het bord met "nog 20km te gaan" was mijn pijp uit ( ze zouden die examens moeten verbieden :evil: :lol: ).
Dan toch doorgereden tot het bord "veldegem 1" en dan afgeslagen.
Toch een zeer mooie tt =D> =D> =D>

:off:

Ook ongepast gedrag van een medebiker meegemaakt, zoals duwen en spuwen naar medebikers.
Dit vind ik een zeer belachelijk, ongepast gedrag tegenover andere medebikers :evil: :evil: .
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Gisteren ook afgezakt naar Veldegem.Om 10h gestart voor de 33km.
Prima organisatie =D> .Een pijltje niet gezien doordat er een bus voorstond #-o
Ik heb heel erg genoten van deze tocht,(bijna)overal kunnen doorrijden.
Na 3km al volledig in mooze :-D Hoogtepunten waren :"slalombosje",crossbulten en technische stukken(hoewel ik toch nog niet zo technisch aangelegd ben overal,zelfs zeer technisch,goe kunnen doorvlammen )

bedankt,tot noste jare 8)
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Veldegem, dè Kerstklassieker voor mountainbikend West-Vlaanderen, en daar moesten we vaneigens naar goede gewoonte, weer bij zijn.
Koude douches, een lange rij wachtenden bij de afspuitstand, weinig druk op de afspuitslangen, zijn zaken waar ik me allemaal niet druk over maak, gezien daarvoor thuis alternatieven voorhanden zijn.
Voor de tocht zelf zijn er thuis echter geen alternatieven, en als die in orde is, dan is de rest voor mij ook goed.
En in orde was het in Veldegem, hoewel het toch een eerder verrassende rit werd. Na bijna 10 km, in het modderige stuk vlak voor het ingaan van " 't oerwoud", de Veldegemse modder van dichtbij gekust, om enkele km verder de achterderailleur te horen kletteren in de spaken van 't achterwiel : bevestigingsplaatje ("de patte", in 't jargon) afgebroken, dan maar wat verder gewandeld en dan aan een sjiek huizeke aangebeld om de pechdienst te mogen bellen. Die was zeer vlug terplaatse, zorgde voor een aangenaam babbeltje, en bracht me naar Zedelgem, naar De Fietsenmaker (Bram), die terstond een nieuwe "patte" monteerde. Van service gesproken ! !
Ik kon zelfs terplekke terug het parcours op, had slechts een tien km van de rit gemist, en kwam alras op de eerste bevoorrading. Kort daarna : een glad, houten bruggetje in een linkerbocht. Zowel vlak voor mij als vlak achter mij ging daar iemand keihard onderuit. Ze stonden weliswaar terug recht maar onmiddellijk terug vertrekken zat er niet in voor deze onfortuinlijke heren.
Langsheen het schitterend uitgetekende parcours, kwamen we in de Sint Godelieveparochie aan, waar ze druk bezig waren aan de opbouw van het cyclocross-parcours, voor het B.K. begin januari. De Veldegemse organisatoren hadden echter vlak daarna gezorgd voor een alternief cross-parcoursje, en dat was spek naar mijne bek : vijf keer na mekaar dit stukje gedaan om dan, opnieuw goed opgewarmd, de weg te vervolgen, waar we even later . . . 't klimmerke terug tegen kwamen, die wegens een inzinking terstond de kortste weg terug richting Veldegem opzocht. Daarna nog een leuk technisch bos-stuk met telkens keuze 'technisch' en 'niet-technisch', om , de laatste zones aftellend, moe maar voldaan terug de startplaats te bereiken. Schitterende tocht Veldegem !
Ook gezien in Veldegem , op de tweede bevoorrading : Een gast (alleszins geen occasionele rijder !) die maar liefst vier flesjes Aquarius sportdrank mee nam : Eentje half uitgedronken, eentje in de drinkbus gekapt en nog twee in zijn achterzakken gestopt. Tegenslag, want op de bultjes van het crossparcoursje kort daarna, vliegt er toch wel eentje uit zijn achterzakken zeker, en moet de arme jongen al vloekend op zijn schreden terug keren om het kleinood terug op te rapen. Eigen schuld, dikke bult !
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

gisteren voor de verandering eens om 13 uur gestart en op sommige plaatsen kon je zien dat er reeds 1500 bikers gepasseerd waren #-o #-o #-o . bij de start lichterveldenoare tegen het lijf gelopen en besloten om samen de rit af te haspelen . Vertrokken met een stuk of 8 tetters om na een km of 5 het hazepad te kiezen met mijne compagnon in het wiel . Het was een goed bereidbaar parcours met uitzondering van die eene boereslag waar een combinatie van file(wandelaars), verkeerd schakelen en lastigheid van het parcours mij toch tot wandelaar deed degraderen voor een twintigtal meter. Voor de rest mij goed geamuseerd en op het einde nog een ex-collega (de allombekende veldegemnoare kris scharmin) tegen het lijf gelopen(of eigenlijk gereden) die reeds bezig was aan zijn tweede toer =D> =D> =D> (maar ja , als ex beroepsrenner zou ge der eigenlijk 3 moeten rijden :wink: ). Voor de rest was alles dik in orde , goeie afspuitstand met toch meer dan genoeg druk en lekker warme douche's + ne lekker pistoletje en een blonde leffe (of twee). Meer moe da nie zijn zekers. k'zou zeggen tot de volgende en aan ieder die dit leest nie vergeten : op 18 januari zijn er weer de heuveltjes van erika in ons mooie Klerken . see you all
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Kuitenbijter
Mountainbiker

Zalig

Post by Kuitenbijter »

Aan de organisatoren van deze tocht. Een welgemeende proficiat. Heel veel respect voor jullie.
Zoals eerder al vermeld; prachtige bepijling (met de informatie voor iedere offroad zone). Ook twee goede bevooradingen. Met lekker soeptje.
Ik was wel even kwaad toen de tweede bevoorading net op het cyclocross-parcour was, terwijl we er lekker niet op mochten. Toon een klein kind een lekstok en zeg hem dan dat hij die niet krijgt. Snapt u mij.
Dat gevoel had ik dus ook. Jullie, organisatoren, kunnen hier idd niks aan doen. Toch wil ik even mijn ongenoegen uiten naar de mensen die hiervoor toestemming hadden moeten geven: Het BK is pas op 10 en 11 januari. Dat is nog 20 dagen vanaf nu. Zeg nu niet dat we het parcour hadden kapot gereden he. Belachelijk. Die mannen zijn ten 1e profs, ten 2e moeten ze maar een uurtje in de modder ploeteren, ten 3e ze krijgen verdorie startgeld dat voor mij gelijk staat met 3 maandwedden en ten 4e rijden ze dan nog met een veel lichtere crossfiets. Jammer
Maar gelukkig hadden de organisatoren van deze tocht een mooi alternatief crossparcour net na deze bevoorading ingelast. Die was voor mij 10 keer beter dan het prof parcour. Heb hem dan ook 2 maal gereden.
Mijn woede was plots weg.
Ben zeer voldaan na 50 km aan de finish toegekomen.
Dit was mijn eerste keer in veldegem, maar ik kom heel zeker terug.
Bedankt nogmaals aan de organisatoren.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Zaterdag zijn wij ook naar Veldegem afgezakt, 't was de eerste keer da'k naar ginder kwam.
Wij zijn gestart met vier man en de jongedame omstreeks 13u45, héél kort #-o na de start werden wij al opgesplitst van twee van onze kompanen, zij gingen de 33km bollen, wij (de jongedame, de wijze man en mijzelf) gingen, haar éérste, 50km rit aan. =D>
Het was een héél schoon parcours met mooi aangeduide off-road :bounce: stukken en zone's. De wind gooide in het begin wat roet in het eten #-o , maar in de bosjes hadden we daar natuurlijk geen last van... :-)
We werden door menig biker, allemaal beleefd (wat een dame in't gezelschap toch allemaal teweeg brengt... :oops:), ingehaald maar dat kon ons geen zier schelen, wij wilden samen de tocht uitrijden... koste wa het kost... samenblijven.
Wij hebben de eerst bevoorrading niet gemist en we konden nog genieten van al het lekkers die beschikbaar was... :bounce: (toch maar geen soep genomen, om de maag niet te belasten :wink: )
Na deze bevoorrading werden we nog eens uitgedaagd door een treintje om rap te gaan rijden, toch maar niet gedaan... ('t was er eentje van den NMBS, zo één waarvoor de slagbomen dichtgaan :roll: )
Daar juist over de spoorweg dacht ik even dat we een pijl gemist hadden, daar lag zo'n schoon off-road spoor dat we er bijna konden vanuit gaan dat de toch lang ginds was... Dan maar effkes teruggekeerd naar de oversteek, om naar de pijl te kijken en hij wees wel degelijk rechtdoor... dus RECHTDOOR was het te volgen spoor... jammer het zag er een mooi stukje uit.

Verder gefietst tot aan de volgende uitdaging... en wat voor een uitdaging, de tweede bevoorrading! Maar vooral het mooie parcours die daarna voor ons beschikbaar was... :bounce: (o)
Was dat eventjes fun zeg... :-D

Op het laatste konden wij al goed onze verlichting gebruiken en werden wij vervoegd door twee kerels op een tandem =D> zij hadden geen verlichting bij en vroegen of ze bij ons mochten blijven rijden... :wink: Natuurlijk kon dat, onder bikers moeten wij mekaar helpen waar mogelijk hé, al was't deze keer maar met een lichtstraaltje...
Kwamen wij samen met het donker aan bij het bosje waar ons de volgende keuze aangeboden werd NT(niet technisch) of ZT (zéér technisch)... gekozen voor ZT, was dat even smullen zeg... in het donker dat stuk te mogen rijden was de kers op de taart... :-D
De mannen met hun tandem gingen het ook volledig rijden, maar bleven toch wel hier en daar haperen #-o , jammer want ze deden het anders wel behoorlijk goed en gecoördineerd.

Gezien wij bij de laatsten waren, hadden wij vrij spel op volgende plaatsen,
- alle single tracks konden wij vlot gebruiken zonder opstoppingen :-)
- de afspuitstand was volledig vrij en ter onze beschikking, met véél druk :lol:
- de douches waren.................................................... WARM!!! :-k

Het broodje heeft ook gesmaakt.

De cijfers van de dag,
- 3u15 minuten gereden (bijna zoals door de organisatie doorgegeven)
- 50,41km
- 16,9km/h gemiddelde
- drie voldane bikers, waaronder één bikester =D>

@ de organisatie
=D> =D> =D> =D> =D>
PROFICIAT
=D> =D> =D> =D> =D>
BEDANKT
=D> =D> =D> =D> =D>
en misschien tot volgend jaar [-o< (ik moet vanaf januari terug werken op zaterdag #-o)

Verder wens ik jullie en iedereen een prettig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar en véél bikeplezier voor 2009.
Post Reply