21/12/08 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
firemen
Mountainbiker

Post by firemen »

ok het was vettig vettig en nog eens vettig, geen probleem maar organisatoren die dan zijn gaan uitpijlen die zeggen dat er maar 2 stroken van 200m vettig zijn. Jongens wees eerlijk je moet het volk zo niet naar u tt lokken , ze zullen wel komen.

Maar ik niet meer.

grtz
witte
Mountainbiker

Post by witte »

.:bert:. wrote:Het lag er inderdaad vettig bij, maar wie heeft het weer in de hand??

De bevoorrading op zich vond ik geslaagd, alleen die 2 vuren die ze daar gemaakt hadden #-o

Maar dan:
Op een 8tal km van het einde, ineens een stuk zonder pijlen. En dan juist op een punt waar je alle kanten uitkon (gepikt, of geen gehangen?). Gelukkig kwam ik een groepje tegen dat de weg wist, anders was daar nu misschien nog aan't rondtoeren.
Toen we eindelijk binnenkwamen, moest al die modder van de fiets met afspuitstand van Jan mijn kl*ten.

En de douches, tja, ik was me thuis maar vind dit wel een belangrijk punt. Zeker in de winter.

@DriesH: Het is inderdaad makkelijk om alleen kritiek te geven. Maar misschien, om nog genoeg volk te lokken in de komende jaren, toch maar proberen om een oplossing te zoeken voor de bekende problemen. Beschouw dit dan misschien als opbouwende kritiek.

Voor mij blijft het heel waarschijnlijk bij deze ene keer.
Kritiek moet er zijn en hierbij kan men lessen uit trekken.
De 2 vuurkorven waren vandaag wellicht overbodig maar dit is maar één detail wat in feite met de toertocht weinig te maken heeft en het is dus alleen maar geprobeerd om het een beetje gezellig(er) te maken.
Wat betreft de pijlen op een 8-tal km van het einde zou ik echt niet weten waar dit kan zijn. We zijn met de groep vertrokken met pijlen af te halen omstreeks 11.10u. en hebben met zijn allen de volledige tocht gedaan. Hierbij is echt geen enkele pijl verkeerd opgemerkt of weggehaald dus vragen we ons af waar dit kan geweest zijn.
Wat de afspuitstand betreft was de druk een beetje aan de lage kant maar alles kwam er normaal met deze "waterstraal" vanaf en dit is toch wel echt beter dan een hoge drukspuit maar iets minder gemakkelijk.
Wat de douches betreft kent men hier over het algemeen het probleem.
We hebben dit al genoeg aangekaart in het verleden maar wat Don Bosco betreft zien ze hier geen graten in.
Zelf pak ik, als ik op verplaatsing rijdt een gerrykan met heet water mee en als ik binnen ben effen wat afspoelen en droge kledij aan en de rest gebeurd thuis.(Ik spreek dan ook uit jaren van ondervinding wat toertochten met koude douches betreft)
In ieder geval bedankt voor het komen maar het zou spijtig zijn als men het hiervoor zou moeten laten. Het enige waarvoor ik het zou laten zijn (extreem) slechte weersomstandigheden en niet voor enkel futuliteiten wat sommigen aanhalen, want als men de toer op zich bekijkt weet men dat de omgeving van Helchteren ten beste is benut maar zoals men eerder al heeft aangehaald, het weer hebben we zelf niet in handen anders zat er wel wat stof tussen de tanden.
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

fijne tocht . fijne technische stukken wel veel modder
lekkere soep en rijstpap :p
Douches waren koud maar we zijn mannen voor iets eh :D .
Afspuiten zou sneller gaan moesten er hoge druk installaties zijn.
Toch een chapeau voor de organisatoren .

Mij ziet ge volgend jaar terug
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

Voor alle duidelijkheid: ik was er vandaag niet bij omdat ik gewoon mijne nest niet uitkon maar wil ook even mijn mening over het doucheverhaal kwijt.
Ik denk dat jullie (wij) ons eens in de plaats van de school moeten stellen waarvan jullie de infrastructuur gebruiken. Het is toch nogal redelijk utopisch om te denken dat zij heel hun verwarmingsinstallatie zouden uitbreiden omwille van een toertocht die hier 2x?? per jaar vertrekt en aankomt?

Ik werk zelf ook in een school (en van opleiding leerkracht L.O.) met hoogstwaarschijnlijk een soortgelijke installatie en ik ben er zeker van dat die installatie voor de noden van de leerlingen ruimschoots voldoende is.

Dus vind ik persoonlijk dat men zich er makkelijk vanaf maakt door de schuld af te schuiven op de school. Het is misschien inderdaad beter om een douchewagen of iets dergelijks te huren dan maar dit brengt dan weer extra kosten met zich...
Conclusie is inderdaad dat hier geen pasklare oplossing voor te vinden is... of toch: enkel een zomertoertocht organiseren 8)
Jef1978
Mountainbiker

Post by Jef1978 »

Prachtige tocht, moe maar voldaan. Spijtig van het slechte weer.
+ punt: aangeven van de technische stroken. Op deze manier hoeven de mindere goden niet te vrezen voor hun leven.

Afspuitstand: geen probleem, het vuil ging er toch goed af, een hoge drukspuit is toch maar een aanslag op uw materiaal.

=D> =D>
witte
Mountainbiker

Post by witte »

gtbiker wrote:dit was weer eens een echte baggertocht met nen bangelijke teril der in :-D maar met alle wil van de wereld ik rijd deze tt nooit meer [-X om het feit weer ijskoude douches! sorry naar mijn inziens is deze organisatie te lui er iets aan te doen. mits dat dit al jaren een probleem is #-o #-o #-o [-o<
Hela man,
Wat kom jij eigenlijk doen op een TT? Enkel zeiken over een douche die te koud is en dan maar rondbazuinen dat de organisatie te lui is of wat?????
Zelf ben ik actief lid v/d club en hou me vooral bezig met het uitpijlen en ophalen ervan en naar mijn inziens was daar niet veel op aan te merken. Zelf heb ik deze morgen nog gekozen om de vettigste dreef uit het parkoer te halen en iets om te rijden maar voor hetzelfde geld heb je daar dan weer problemen mee.
Effe nu terzake: als er gezegd wordt dat deze organisatie te lui is vind ik persoonlijk dat je te ver gaat met deze uitspraak enkel omwille van de douches die te koud zijn. Verder zwijg ik over die k*tdouches vooraleer dat ik me echt boos maak.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

DriesH wrote:Iedereen bedankt om te komen bike, ook in deze omstandigheden.
Tot gisterenmiddag lag de tocht er echt nog goed bij, maar zij die in Limburg wonen weten het wel. Vanaf zaterdagmiddag tot een stuk in de nacht heeft het hier onophoudend geregent, vandaar de zware en lastige omstandigheden.

Wat de douches betreft: wij organiseren onze tocht met vertrekpunt op de school, wij huren de zaal, kleedkamers en douches ook maar van de school. Elk jaar geven wij door dat er klachten zijn over het koude water, maar blijkbaar vind de school het niet belangrijk genoeg om daar wijzigingen in aan te brengen. Hun waterverbruik ligt uiteraard niet zo hoog als dat van ons tijdens de tocht!
Vanwege de gunstige ligging en andere voordelen, blijft deze locatie toch onze voorkeur dragen. Ook wij staan machteloos tegen het doucheprobleem.

Hopelijk kunnen we op jullie symphatie rekenen, het is altijd makkelijk om kritiek te geven!
Af en toe eens een complimentje wordt ook geapprecieerd, vele mensen hebben er veel tijd en moeite ingestoken om jullie een mooie tocht aan te bieden!
ik wil niet zeggen dat ik mij vandaag niet gamuseerd heb, en ik weet zeer zeker dat jullie hier veel tijd en energie ingestoken hebben om een mooie tt te organiseren, maar die kleedkamers moeten jullie ook huren vandaar.. en nu zullen we er maar over ophouden, anders wordt witte helemaal dol :wink:
mani
Mountainbiker

Post by mani »

ik was er vandaag ook voor de 44km. ik vond de tocht schitterend.
Maar wel loodzwaar, was morsdood op het laatste :oops:
Maar het weer heb je niet in de hand. Ik ben van vlakbij Helchteren en ik weet dat het hier constant heeft geregend.(Misschien iets van zeggen als ze de staat van het parcours vragen)
De afspuitstand, als er weinig volk staat maak ik de fiets proper,zoniet gaat hij vuil mee naar huis.
De douches, ik ga al 5a6 jaar elke zondag een toer rijden en ben nog nooit gaan douchen ter plaatse, altijd thuis. Beetje wassen ter plaatse met een kruikje en dan naar huis.
Als men alle toertochten gaat mijden waar er koud water uit de kraan komt , gaan er niet meer veel overblijven. :-D
Ik ben al blij dat er zondags mensen willen werken voor ons een tocht te laten rijden
C4D
Mountainbiker

Post by C4D »

firemen wrote:ok het was vettig vettig en nog eens vettig, geen probleem maar organisatoren die dan zijn gaan uitpijlen die zeggen dat er maar 2 stroken van 200m vettig zijn. Jongens wees eerlijk je moet het volk zo niet naar u tt lokken , ze zullen wel komen.

Maar ik niet meer.

grtz
Bepaalde stukken werden reeds op vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag uitgepijld na een week met grotendeels droog weer. Het parcour lag er toen nog erg goed bij maar ook wij kunnen niet vooruitzien en weten dat het vanaf zaterdagmiddag tot zondagmorgen onophoudelijk regent. Daarbij komt nog dat na deze weersomstandigheden het parcour slechter en slechter wordt naarmate er meer fietsers gepasseerd zijn. Dus sorry, de volgende keer zullen we wel even naar Sabine bellen !
C4D
Mountainbiker

Post by C4D »

firemen wrote:ok het was vettig vettig en nog eens vettig, geen probleem maar organisatoren die dan zijn gaan uitpijlen die zeggen dat er maar 2 stroken van 200m vettig zijn. Jongens wees eerlijk je moet het volk zo niet naar u tt lokken , ze zullen wel komen.

Maar ik niet meer.

grtz
Bepaalde stukken werden reeds op vrijdagnamiddag en zaterdagvoormiddag uitgepijld na een week met grotendeels droog weer. Het parcour lag er toen nog erg goed bij maar ook wij kunnen niet vooruitzien en weten dat het vanaf zaterdagmiddag tot zondagmorgen onophoudelijk regent. Daarbij komt nog dat na deze weersomstandigheden het parcour slechter en slechter wordt naarmate er meer fietsers gepasseerd zijn. Dus sorry, de volgende keer zullen we wel even naar Sabine bellen !
Post Reply