20/12/2008 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

Moest men een michelingids van toertochten hebben,
dan kreeg deze toertocht van mij 3 sterren.
Hoe ze het doen weet ik niet maar deze vtt is zoals
goede wijn,hij verbetert nog met de jaren =D> =D>
Prima organisatie,prachtige technische passages in de bosjes,
goede bevoorrading.Borden of politie op de gevaarlijke plaatsen,
borden met aanduiding van de offroadstroken met hun afstand.
Deze vtt staat voor kwaliteit.See you next year =P~
Vuul Ventje
Mountainbiker

Post by Vuul Ventje »

Samen met Proper Manneke naar deze tocht afgezakt deze morgen en het viel ons al meteen op bij het binnenrijden van Veldegem : er waren er nog die deze tocht wilden rijden! :bounce: We waren amper warmgereden of er kwam een kort baggerstrookje aan die ons tot onze enkeltjes in de Veldegemse mooze duwden :oops: Ik ben niet zo technisch aangelegd #-o maar heb mij toch reuze geamuseerd in die leuke bosjes =D> Verder opgemerkt : goede uitpijling; democratische prijzen; lekker glaasje warme wijn :drunk: en natuurlijk een prachtige omloop!
Enige minpuntje : het werkelijk IJSkoude douchewater ( nog nooit zo rap en economisch gedoucht geweest #-o )
En proper manneke mag nu verder isoleren zulle... ](*,)
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

samen met een 9tal Onk'ers naar Veldegem gekomen om wegens tijdsgebrek slechts de 33 te doen . Mooi parcours met een beetje van alles, technische stukken , modder , bospaden en lastige stukken door de wind . Goede bevoorading en het extratje op het einde was lekker . Jammer van de koude douche . Afspuitstand was ok , maar natuurlijk druk bevolkt . Volgend jaar hier terug . Hopend jullie te zien op 4 januari in Oostnieuwkerke .
666 de beeste
Mountainbiker

Post by 666 de beeste »

Prachtige rit, ben rond 10.30 uur gestart en geen last gehad van laagvliegers en als er dan toch iemand voorbij wou waren het nog beleefde bikers ook, der zitten wel enkele minder fraaie kerels tussen maar als ze wat ouder en dus trager worden, worden ze misschien ook wel eens opzij geduwd of uitgescholden, aan die enkelingen denk daar eens aan of leggen jullie het stil als je niet meer kunt vliegen voor de meesten onder ons is een mtb-tocht ontspanning.
Groeten.
elji
Mountainbiker

Post by elji »

Verdikke, ik ben ook de eerste bevoorrading gemist #-o
Voor de rest, ik doe deze rit al jaren en ik vind het nog steeds een van de beste uit de streek. =D> =D>
Moest op tijd thuis zijn , was dus vroeg vertrokken uit Jabbeke met lichten op , in Torhout net voor het mooie stuk in Groenhove de baan gekozen naar huis want zou nooit mee op tijd terug in Jabbeke geraken als ik nog voor terrein zou kiezen.
Krijg ik tussen Aartrijke en Jabbeke toch wel een klapband zeker :evil: #-o gelukkig was mijn madam zo lief om mij te komen ophalen :lol:
70km aan 25
marge
Mountainbiker

Post by marge »

je hebt zo van die TT's waarvan je weet dat ze mooi zijn maar begot niet meer weet waarom. Veldegem is er zo eentje. Technische parcours die je in andere TT's die ook de streek aandoen, niet terug vindt of, als ze al in het zelfde bos passeren, er toch iets unieks van maken (oa Aartrijke en Merkemveld).
De ene strook was al beter berijdbaar dan de andere maar toch komen zowel laagvliegers als technische techneuten aan hun trekken. Zelf zit ik ergens daar tussenin :drunk: .
De beentjes waren blij dat ze er waren en ze waren nog blijer dat ze nog 7 km tegen wind naar huis mochten. Mijn voorvelg heeft de de rit echter niet overleeft. Morgen geen Moorslede dus. En met de kerst- , verlof- en brugdagen in het verschiet zou een nieuw wiel ineen laten knutselen wel eens op zich kunnen laten wachten. Hopelijk staat in het ouderlijk huis nog ergens een reservewieleke.
De kerst VTT te Veldegem mag zich absoluut bij de toppers rekenen. Nu weet ik weer waarom. En dat zal ik nu proberen om een jaar lang te onthouden.
kajobiker
Mountainbiker

Post by kajobiker »

dit is idd een mooie rit .dacht dat ik rond thalftwee rustig ging kunnen vertrekken amaai dat was mis .was daar nog volle bak hoor .de rit was perfect uitgepijld en een goede bevoorading (heb geen gemist ),allen jammer dat de beentjes niet zo goed meewilden ,heb afgezien hoor op zone drie (denk ik )was ik blij dat ik boven was .allee tot volgend jaar .
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor het eerst Veldegem in de namiddag gereden en moet zeggen dat het voor een namiddagtocht behoorlijk druk was. Bij vertrek op Henkieboy gebotst en dan maar samen de rit afgehaspeld. Me zo misschien een wat sneller tempo laten opleggen, alhoewel hij vaak wachtten en zich inhield. Ligt het daaraan of aan een weekend zonder ritten en eentje met enkel verkenning/afpijling, bij de tweede bevoorrading was de pijp uit. Blij dat ik terug was.

Een zwaardere editie dan anders had ik de indruk. Veel mooie singletracks, heb het crossparcours geeneens gemist. In het begin veel opwarmertjes tot aan de eerste singletrack. Verderop een sympathieke weidesdoorsteek die velen gevoeld hebben. Memorabel is ook dat nieuwe strookje bij de Canadastraat in Ruddervoorde. Mij onbekend en het werd ook al snel duidelijk waarom die grasdreef nog nooit in een mij bekende TT zat. Jongens, was dat een kuitenbuitertje... Mooi alternatief voor het crossparcours.

Bepijling OK, geen probleem met de bevoorrading gehad (eerste was eigenlijk al van ver aangeduid, toch in de namiddag), douches gelukkig al hersteld, gluhwein nadien!, aangename rit en après met Henkieboy en enkele TOF-ers, tijdens de rit nog verschillende bekende gezichten gezien (hopen TET-ers, Lichterveldenaren, TOF-ers, andere Torhoutse bekenden, zelfs Steenbakkers op de après, ...)
Geslaagde rit en middag, bij leven en welzijn tot volgend jaar!
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Traxer wrote:
:off:
Met goede moed en helemaal alleen heb ik dan de C-ploeg opgericht. :-? We zijn op het einde van het jaar, dus hier zijn mijn voornemens voor volgend jaar: Ik blijf actief in de C-ploeg tot eind februari. Half maart moet een poging ondernomen worden om in de B-ploeg opgenomen te worden. Half mei probeer ik dan weer bij de A-ploeg aan te pikken en in juni richt ik de A+ ploeg op (dat is voor de wat ouderen die metteen ook een kwartier voorprong krijgen). :bounce:
Je ziet, ik zit vol goede voornemens. Oh, ja. Nog zo'n voornemen voor volgend jaar: mijn Fortis aandelen met winst verkopen! :bounce: :bounce: :lol: :lol: #-o
Altijd welkom in onze boemeltrein Traxer...
Enige probleem kan zijn dat wij heeeeel moeilijk vroeg op de rails geraken...
#-o [-o<

Zaterdagnamiddag dus ook de Kerstmannen van Veldegem gaan groeten.

Afgesproken om 13.00 me Heisse, Karel Van Wijnendaele, Bien, Groten Tetter, Snauwie en met beetje geduldig wachten ook Le President en de restanten van wat ooit Pettatti was... #-o #-o

Het werd een boemeltreinnamiddagje over een toch wel redelijk zwaar parcours. Het was niet echt vuil, overal goed berijdbaar, maar 't was precies van die "dikke kliete" die je moeilijk weer losliet. Samen met een
bij momenten stevige briesje in het nadeel zorgde dit toch voor voldoende weerstand.

Maar we hebben genoten.

Er werd stevig gestart.
Groten Tetter en Snauwie hadden precies straffe nafte binnen en voelden de pedalen niet.
Ons groepje werd direkt uiteengeslagen en een paar moesten accordeon spelen.
Gelukkig zakte het tempo een beetje na de eerste stroken en hebben we in groep de rest van de rit afgewerkt.

Met hier en daar een speldeprik vaneigens.

En wat da ne mens allemaal moet doen om Le President ne meter op kop te krijgen..... #-o #-o

Maar soit, we hebben het allemaal overleefd

Veel anders dan de rit bewieroken kun je hier niet.

Parcours aangeduid beter dan met GPS.
Verrassende alternatieven voor het SP-parcours

In de namiddag wel warme douches
en ne deftige après

En heel weinig punten bij thuiskomst.... :roll: :cry:
L' histoire se répète...
Haast wekelijks.... #-o #-o

Valla.
Veldegem heeft weer goed Kerstrapport....

Naaste jaare were.
Vaneigens dadde
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisterenochtend ook de start genomen van deze tt na een inactiviteit van enkele weken ...en heb het duidelijk gevoeld. Het liep niet echt vlotjes #-o :oops:
Behalve de koude douche :( (letterlijk dus) vond ik het een prima organisatie met duidelijke bepijling , veilige oversteekplaatsen,..

Echter mij valt het op tijdens de wintertoertochten er een andere mentaliteit is dan tijdens de zomer tt's.

Op dit soort "populaire" tt's is het duidelijk voor veel bikers : "eerst ikke en de rest kan stikke".

Slijkcrosserke zijn verhaal kan ik enkel maar bevestigen maar echter wil ik mij niet richten tot één bepaalde club.
Na het biken gisteren nog enkele Bruintjes genuttigd (is eens iets anders :drunk: ) met een dorpsgenoot en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat veel mannen met de crossfiets totaal geen "lijn" kunnen houden van zodra het een beetje glibberig wordt en dat veel "zoevers" op de baan zeer snel geparkeerd staan zodra er een beetje techniek en behendigheid aan te pas komt (ik ben ook geen circusarties hoor) en dat het dan uitgerekend die mannen zijn die je hoort roepen, de wegcode niet respecteren, anders bikers de wegafsnijden...terwijl je het zwart ziet voor hun ogen.
Op een 7-tal km van het einde had je daar de mogelijkheid te kiezen voor weg of off-road en dan nog eens opgesplitst in technisch en zeer technisch.
Voor iemand die een beetje ervaring heeft met mtben is dat zeer technisch niet echt onoverkomelijk maar het is ontzettend jamer dat je er niet kan doorrijden omdat de één na de andere er te voet staat en de weg versperd en niet echt geneigd is om opzij te gaan voor de nakomende bikers (de organisatoren treft hier echter geen enkele schuld, want ik vind het reeds knap dat je verschillende mogelijkheden hebt =D> )
Voor mij was het echter wel een geslaagde voormiddag met enkele kleine ergernissen :oops:
Groetjes
Post Reply