20/12/2008 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Deze morgen ook voor de tweede keer Veldegem gereden.

Super organisatie met een al even mooi parcours.
Mooie afwisseling.
Veel leuke bosjes met slingerpaadjes.
Mooi alternatief gemaakt voor het crossparcours dat niet bereden mocht worden. Die bergskes op en af =D>.
Twee mooie bevoorradingen en een warm wijntje en pistolet achteraf =D>. En da voor 2 euro #-o.

Kheb mij goed geamusseerd al was mijnen bikecompagnon iets minder in form :oops:.

Tot volgend jaar :drunk:.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Vandaag genoten (verkoudheid speelde me wel wat parten)van terug een geslaagde voormiddag.
Perfecte organisatie, bepijling was in orde op die ene plaats net voor de eerste bevoorrading, er stond eerst een pijl rechtdoor en net voor de sporwegbedding eentje naar rechts die door velen niet werd opgemerkt, om vervolgens de bebouwde kom van Zedelgem binnen te rijden tot aan het voetbalveld waar dan de eerste bevoorrading was. Het verwonderde mij ook dat zovelen na de bevoorrading langs de bedding van links kwamen. Superfan, je was er nog geen km van toen we U passeerden, sorry dat ik het U niet beter kon uitleggen maar ik had wat moeite m'n kompanen bij te houden.
Verder een parcours met veel afwisseling, de lekkere glühwein deed deugd, een drukke afspuitstand met veel slangen waar eventjes geduldig werd gewacht :wink: , enz...

Veldegem U staat reeds aangekruist op de kalender voor 2009

Groeten
geertje :wink:
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Ook terug met een 7 tal choufkes =D>

Wij hebben de bevoorrading na 25 km niet gemist, maar hebben wel een persoon gezien die de bordjes aan het herstellen was, er zal terug een vandaal op het parcours gezeten hebben [-X hoe is dat toch mogelijk #-o
Anders alles was af uitgenomen de afspuitstand er zat wat weinig druk op, maar mij hoor je niet klagen want achteraf krijgt mijn fietstje nog een opknap beurt thuis, en deze keer had ik meer werk :(

Mooi parcours goede bevooradingen; leuke technische stukken =D>

graag tot volgend jaar
Biky burger
Mountainbiker

Post by Biky burger »

Superfan wrote:
Traxer wrote: Bevoorrading na 37km vindt ik wat laat, heb die dus maar overgeslagen.
Der was er blijkbaar nog een hoor, maar ik heb die ook gemist :-? , het moet ergens links weg van de tramroute geweest zijn. der waren er heel wat die deze gemist hebben.

Vandaag was voor mij de C-klasse zelfs veel te snel, 'k zat waarschijnlijk ergens in de G- of H-klasse :lol: :lol: .

Lang geleden dat ik zo nog zo kapot de eindmeet gehaald heb :oops: , met krampen in beide benen dat het niet mooi meer was.
Superfan,
Was jij de blonde dame met de cannondale?
Die had het in elk geval lastig vlak voor de tweede bevoorrading.
De laatste 10 km waren er trouwens voor mij ook te veel aan.
Legionair
Mountainbiker

Post by Legionair »

Alle goede comentaren zijn inderdaad juist maar toch 1 groot minpunt. Na zo'n rit wordt er toch wel verwacht dat men zich in een douche kan douchen met enigzins een klein beetje warm water in plaats van ijskoud water !!! [-X Maar voor de rest was alles dik in orde en Superfan zal mij zeker horen afkomen hebben denk ik !! :lol:
Dus volgend jaar zie je Legionair (en ook horen) zeker terug en hopelijk met warm water in de douchen dan he !!! :-D
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

heb de 33 afgelegd wegens mindere benen en een middenblad die men ketting constant vasttrok :evil: (gellukkig op de terugweg een nieuw gekocht) .

Mooie rit, heel toffe technische stukken !!

Aspuitstand waren veel slangen, wel pisstraaltje , maar soit.

Aangename prijs ook trouwens
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Biky burger wrote:
Superfan wrote:
Traxer wrote: Bevoorrading na 37km vindt ik wat laat, heb die dus maar overgeslagen.
Der was er blijkbaar nog een hoor, maar ik heb die ook gemist :-? , het moet ergens links weg van de tramroute geweest zijn. der waren er heel wat die deze gemist hebben.

Vandaag was voor mij de C-klasse zelfs veel te snel, 'k zat waarschijnlijk ergens in de G- of H-klasse :lol: :lol: .

Lang geleden dat ik zo nog zo kapot de eindmeet gehaald heb :oops: , met krampen in beide benen dat het niet mooi meer was.
Superfan,
Was jij de blonde dame met de cannondale?
Die had het in elk geval lastig vlak voor de tweede bevoorrading.
De laatste 10 km waren er trouwens voor mij ook te veel aan.
Nee hoor, ge kunt mij best herkennen met den blauwe vlecht aan mijne helm, maar 'k ben al blij dat ik niet de enige was die kapot was :wink:
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Wij hadden wel warm water in de douch :P
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Deze morgen met een ferme nadorst aan de tocht begonnen met Traxer en Hanzi.
Uncle was al op pad met met een aantal collega's en kenny en pa hadden een veeteeteepeepeetje toegepast.
Na een aantal km's waren we Traxer al kwijt, hij had nog meer nadorst dan ik #-o
Het parcour was weer super.
Veel en mooie offroad, fantastische single tracks, een mini crossparcour een technische stuk in groenhove,....
Het is een verademing in een gekende streek en geeft me telkens een dozijnn redenen om terug te komen.
En dat zullen we dan zeker ook doen volgend jaar :wink:

:off:
Ik ga hier op het forum niet vlug mijn mening geven over iemand anders.
Mijn moto is "hou het tof" en dat probeer ik zoveel mogelijk na te streven.
Maar een aantal zaken welke ik vandaag heb mogen aanschouwen gaan mijn petje te boven.
Mijn opmerkingen hebben betrekking op de Raketmannen (niet allemaal é :wink: )
Maar binnen deze club zijn er blijkbaar een aantal individuen die niet alleen hun clubgenoten, maar ook alle mountainbikers.
Ik heb het over:
1)In het midden van een drukke weg rijden terwijl er een fietspad ligt.
Dit allemaal om uit de wind te zitten en tot ergernis van bestuurders.
De bestuurder vroeg me of ik mee was met die bende idioten.
2) op een sigle track proberen voorbij te steken waar het niet mogelijk is en zo MIJN voorwiel onderuit te duwen en zelf bijna op hun smikkel gaan :roll:
3) minder getalenteerde bikers de huid vol schelden en bijna op de vuist gaan.
4) jeugdige bikers de pas afsnijden
5) taken in bikers hun gezicht laten slaan om lang een omweg toch maar een plaatsje op te schuiven, ook hier jeugdige bikers.
Voor mij zijn reden genoeg om volgend jaar de rit van de Raketmannen links te laten liggen.
Ik heb na de rit nog een gesprek gehad met een raketman die zich verontschuldigde en wenste te distancieren van dergelijke streken.
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

@ slikske
als dit klopt, wil ik me in naam van de club verontschuldigen :oops:
Was er vandaag niet in Veldegem, maar weet dat 'de A-ploeg' soms wel eens geweldig te keer kan gaan in hun prestatiedrang...
Bij deze, excuses.

Wat de toertocht betreft: je kan niet alle clubleden over dezelfde kam scheren. Maar jij en ik weten dat Slikske sowieso niet naar Wervik komt...
Post Reply