digitaal fototoestel voor het baaiken ???
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Ik vind dat ge gelijk hebt maar ik ben ook aan het uitkijken naar een digitaal toestel. Ik heb momenteel een reflex camera, Nikon F60 met een aantal lenzen (oa 28-8, 70-300) maar ik vind het niet echt handig om deze mee te nemen om te fietsen. Er zit dus niets anders op dan "buigen" of geen foto's natuurlijk.Manitou! wrote:voor actie shots gaat er niets bven een gewoon fototoestel
liefst dan nog een reflex camera
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Heeft deze geen BSS (Best Shot Selection)? Mijne coopix 775 heeft dat wel.Wannes wrote:Ik heb me sinds een paar maanden een nikon coolpix3500
aangeschaft. :) Dat is een heel plezant machientje met veel
mogelijkhedenmaar als ge actiefoto's wilt trekken komt ge
wel een beetje te kort.Ge moet da altijd een paar seconden
op voorhand de knop indrukken. Dan zet de kodak zich klaar
en neemt hij ne foto.
Maar ik vind dus da da voor actiefoto's veel te traag gaat.
In die stand trekt hij een aantal foto's snel na mekaar. Dan gaat hij op die beelden een meting uitvoeren en aan de hand daarvan enkel de beste wegschrijven.
Geeft nog geen garantie op altijd scherpe actiefoto's, maar de kans vergroot toch aanzienlijk.
marius, ikke heb ook zo nen 740 of 750 of zoiets van olympus (ultrazoom). Die toestellen zijn heel heel goed, zeer betrouwbaar maar onhandig om mee te nemen en ik vrees dat ze een valpartij niet zullen overleven. Zoeker kijkt ook door de lens, beetje zoals bij reflexcamera. Binnenkort zet ik de foto's van RL11 ergens op fotopic. Ook foto's van borzee 2004 zijn bv. met dat toestel genomen.guntherds wrote:marius,
ik ga je morgen es enkele fotos doormeelen van ons vandaag in die enduro trophy, genomen à +- 50km per uur naar beneden
zijn héél scherp
Het aantal pixels is niet zo belangrijk, tenzij je wilt uitprinten op posterformaat. Ge zult zien, niemand neemt constant foto's op de hoogste resolutie, dat werkt zeer onhandig. Geef liever voorkeur aan een kwalitatief goede lens ipv megaveel pixels!
vanaf 1/500e heb je redelijk scherpe foto's bij bewegende onderwerpen. Die standaard simpele analoge cameraatjes werken altijd op 1/250e. Belangrijk is dat er genoeg licht moet zijn, of dat je lens heel goed is en dus veel licht doorlaat. Anders wordt er gecompenseerd met het diafragma (gaat meestal automatisch).
Beetje creatief zij he, meebewegen met je onderwerp zodat de achtergrond wazig wordt, onscherpe fotos kunnen soms een heel dynamisch effect geven.
De olympus ultrazoom is geen optie als je het toestel echt veel wil meenemen bij het biken zoals adri.
Masjar, ga eens naar de BIBLIOTHEEK (ken je dat ?) en haal daar een basisboek over fotografie, je zult veel bijleren over kadreren, diafragma, sluitertijd, (auto)focus enzoverder. Twee uurtjes lezen en je bent al heel wat wijzer, je foto's zullen veel beter zijn. DOEN!!
Beetje creatief zij he, meebewegen met je onderwerp zodat de achtergrond wazig wordt, onscherpe fotos kunnen soms een heel dynamisch effect geven.
De olympus ultrazoom is geen optie als je het toestel echt veel wil meenemen bij het biken zoals adri.
Masjar, ga eens naar de BIBLIOTHEEK (ken je dat ?) en haal daar een basisboek over fotografie, je zult veel bijleren over kadreren, diafragma, sluitertijd, (auto)focus enzoverder. Twee uurtjes lezen en je bent al heel wat wijzer, je foto's zullen veel beter zijn. DOEN!!
- WT6
- Mountainbiker
Manitou, hier moet ik je tegenspreken. De reflexcamera's in digitale vorm zijn zeker zo goed als de 'analoge'.Manitou! wrote:voor actie shots gaat er niets bven een gewoon fototoestel
liefst dan nog een reflex camera
De prijs voor een evenwaardige camera in digitale vorm ligt wel een stuk hoger. Analoge camera's slingeren ze tegenwoordig de deur uit aan belachelijke prijzen. Ik heb zo nog een Eos 3 die eigenlijk niets meer waard is, maar nog steeds schitterende foto's maakt, zonder veel tussenkomst(als je dat wil).
Sinds een dik jaar heb ik ook een Powershot G3 en het is exact even lang geleden dat ik de Eos nog gebruikte.... Digitaal is veel interessanter en goedkoper om foto's te nemen. Voor doopfeestjes en trouwpartijen is de Eos wel beter, gezien de betere scherpstelling onder 'low-light'.
Om mee te nemen, is de G3 dan weer iets te groot(en te duur), ik ben niet gerust als ik dat ding bij heb.
Ik ben al eens bovenop mijn gsm gevallen en dat was een erg dure reparatie....