21/12/08 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

kunde op de 54 km ook kiezen of ge den terril wel of nie wilt doen?
Dan kan ik terplekke nog beslisse of ik em wel of nie meedoor pak. Iemand ook een idee van de hoogtemeters (zonder terril)
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Voor zover ik weet kunt ge de terril altijd omzeilen, maar dat zijn zowat de meeste positieve hoogtemeters van de tocht. buiten de terril bedraagt het hoogteverschil naar chatting zo'n 150 a 200 meter naargelang de richting ze uitgaan. :wink:
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Ik herinner mij dat vettige stuk ook nog.
Volgens mij was da vlak na den terril als ge efkes steendood zat!!
Na da stukske staan uw benen op ontploffen, althans de mijne toch.( ik had dan wel den terril in de benen hé)
En toch ga ik naar hier afzakken want ontploffende benen da is tof.
Alle gekheid op een stokje, dit is een zééér mooie tocht.
Greets Peerke
witte
Mountainbiker

Post by witte »

sportyboy wrote:kunde op de 54 km ook kiezen of ge den terril wel of nie wilt doen?
Dan kan ik terplekke nog beslisse of ik em wel of nie meedoor pak. Iemand ook een idee van de hoogtemeters (zonder terril)
Juist voor dat ge de terril zou oprijden staat er aangegeven met of zonder terril en voor degenen die toch zonder terril kiezen zal het daarom niet minder leuk zijn.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Oké, thx. Heb hem ondertusse al ne keer of 4 opgereden maar toen was het altijd schoon weer.
Denk dat ik met trekkie800 ook naar hier ga afzakken.
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

iemand idee van toestand van het parkoers...is dit snel modderig of mag het al redelijk wat regenen alvorens er hier blubber te vinden is(zandgrond)

zou wel willen afkomen maar heb alleen niet veel zin om nieuwe bike direkt aan modderbad te onderwerpen..;

grtz pieter
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

cureghempiet wrote:iemand idee van toestand van het parkoers...is dit snel modderig of mag het al redelijk wat regenen alvorens er hier blubber te vinden is(zandgrond)

zou wel willen afkomen maar heb alleen niet veel zin om nieuwe bike direkt aan modderbad te onderwerpen..;

grtz pieter
dat zou ik ook wel eens willen weten,
ik heb anders wel zin om deze eens te rijden

:wink:
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

cureghempiet wrote: heb alleen niet veel zin om nieuwe bike direkt aan modderbad te onderwerpen..;
grtz pieter
dan had ge beter 'n nieuw tennisracket gaan kopen en lekker warm en droog wat aceskes gaan slagen.

Effe serieus, streek kan serieus vettig zijn en rond terril en erop dat materiaal vreet aan uw remblokskes, cassette, ketting gelijk wormen aan verse blaadjes. Aangezien er wat regen voorspeld is, zal 'm serieus gedoopt kunnen worden.
witte
Mountainbiker

Post by witte »

Het parcours is bijna overal goed berijdbaar en men kan makkelijk de plassen en/of modderstroken ontwijken maar, zoals we al eerder aanhaalden is het echter na de terril effe modderig en ook tegen het eind is er nog een vettig stukse maar waar is het dezer dagen geheel moddervrij op een TT, ik denk nergens. Let er wel op dat ook als het een beetje vettig is en er heel wat rijders zijn, dit natuurlijk compleet kapot gereden wordt.
Dus over het algemeen is het goed maar niet overal droog.
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

na ± hoeveel km komt den terril op de 54 km?
Post Reply