vraagje ivm tweedehands Reba (nieuwe vraag in post 3)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Doorzagen lijkt me ook niet het beste idee aangezien die ring dan toch niet meer zo vast gaat zitten. Het kan waarschijnlijk geen kwaad, ma kben er toch nie zo voor (bramen, scheeftrekken, openrekken, ...) Daar komt toch serieus wa druk op te staan.

Spuit vanavond nog wa kruipolie op die ring om te lossen, tegen morgen kan't beter zijn.
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Wimbeest wrote:Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Past die ook op een SID Team 2009 om van 100 naar 80 mm te brengen ? Indien ja, wil ik er wel eentje. Hoeveel vraag je ?
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

BGT wrote:
Wimbeest wrote:Indien nodig... ik heb hier nog 2 of 3 van die spacers liggen om een Reba van 80 naar 100mm te converteren. Dus moest ge ene zoeken --> stuur ma pb'ke.
Past die ook op een SID Team 2009 om van 100 naar 80 mm te brengen ? Indien ja, wil ik er wel eentje. Hoeveel vraag je ?
De spacers voor ne Reba zijn 15mm hoog, dus het zal in ieder geval niet lukken om hem op 80mm terug te brengen.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

El Baelos wrote:Dat doorzagen lijkt me ook geen echt schitterend idee.

Als het werkt (dus als de ring ook zo mooi op zijn plaats blijft), is het natuurlijk wel interessant als je veel van vork wisselt (bijv. tussen een vaste en een geveerde vork).

Alvast bedankt voor de link!
ik weet niet van waar je bent maar om de veerweg te veranderen wil ik je gerust eens helpen. :wink:
EcoRacer
Mountainbiker
Location: Trek Remedy, Nukeproof Scalp, OnOne Inbred, Colnago Master,...

Post by EcoRacer »

bosse wrote:ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Ja dat zou ik zeker doen #-o
Uw lagers gaan dat echt fantastisch vinden!
Zo een kogelbaan met een gigantische oneffenheid in... echt goed.

Even serieus, gewoon een beetje prullen met een schroevendraaier en het is er ook af. Of als je een crownrace puller koopt van cyclus tools dan valt de prijs nog wel mee.

Greets!
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Ruben S. wrote:
BGT wrote:
De spacers voor ne Reba zijn 15mm hoog, dus het zal in ieder geval niet lukken om hem op 80mm terug te brengen.
85mm is ook ok.
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

EcoRacer wrote:
bosse wrote:ge moet die ring op u vork doorzagen en dn krijgt ge die er altijd op en af , dan moet ge ne platte kop tussen da slipke steken en het is los
Ja dat zou ik zeker doen #-o
Uw lagers gaan dat echt fantastisch vinden!
Zo een kogelbaan met een gigantische oneffenheid in... echt goed.
Da's te zien bij welk balhoofd, bij sommige (de meeste?) lopen de lagers niet direct op die crownrace.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

BGT wrote:
Ruben S. wrote:De spacers voor ne Reba zijn 15mm hoog, dus het zal in ieder geval niet lukken om hem op 80mm terug te brengen.
85mm is ook ok.
Als er dan nog iemand kan bevestigen dat ze even breed zijn.
Want het binnenwerk van Ne SID ziet er toch anders uit dan dat van ne Reba.
Maar ik zou toch bij originele SID onderdelen blijven, staat er op uw vorkschachten ook geen aanduiding van de sag e.d. Dat is dan ook helemaal verkl**t. :-?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Veerweg is versteld.
Ik heb de vork donderdag binnen gedaan bij S-Bikes en heb hem daarnet weer opgehaald.
Direct ook volledig gereviseerd, nu ben ik zeker dat alles in orde is.
Post Reply