financiële crisis

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Ducky
Mountainbiker

Post by Ducky »

Idd ja, het gaat serieus achteruit op sidmar..
Ikzelf werk er vast..
In januari tot nu toe al 2*5 dagen doppen... :roll:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Ducky wrote:Idd ja, het gaat serieus achteruit op sidmar..
Ikzelf werk er vast..
In januari tot nu toe al 2*5 dagen doppen... :roll:
werk op ALZ in Genk, ook onderdeel van Arcelor-Mittal
productie ligt hier voorlopig ook al 3 weken stil
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Probleem is dat Sidmar zelf niet weet wanneer de productie terug wordt opgedreven, half of eind februari zou er weer een "speciale" vergadering zijn ivm de productie.
Al mijn mannen zijn bedienden, ik moet hen 3 a 4 maand opzeg geven,als Sidmar begin april terug begint te draaien, kan ik ze gewoon aan het werk houden.Maar als we ze in dienst houden en Sidmar beslist om in april nog niet te beginnen maar bv in de zomer, dat kan ik niet betalen dan, want dan zijn het weer extra maanden loon.
En het allergrootste probleem,als ze terug de productie opschroeven en men mensen zijn weg, ik vind er gewoonlijk bijna geen, laat staan qua opleiding ed.Dik probleem.
Maar het ergste is dat ik daarstraks bekend heb gemaakt wie ik ga houden.Dat was niet plezant die keuze maken.
Ik heb in hte verleden misschien 300 man aangeworven maar ook 250 ontslagen(in men vorig werk)maar iemand ontslagen omdat hij zijn werk niet doet is helemaal iets anders als op deze manier.
Ik ben nog bezig met een contract in het Gentse, hopelijk komt daar goed nieuws van, dan kunnen ze blijven.duimen maar.
Maar de prijzen zijn zo laag op dit ogenblik, dat je voor je nog maar begint je broek al scheurt.
Ik heb vernomen daarstraks dat bv de firma Gia Cataro op Sidmar normaal met 180 man zit, nu naar 12 is gegaan, de rest is ontslagen.
Dat is het risico dat je ergens werkt waar je via een contract verbonden bent, je zit telkens weer op de wip als het contract moet verlengd worden.
Stressie,ik ga in ieder geval een kaarske branden voor men mannen.
Aan iedereen die daar werkt,succes, en hopen dat het tij snel keert, want nu is het een echt spookdorp.
Post Reply