Banden beklimming ventoux

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Brunox wrote:
Ridley Rijder wrote:[ Ik heb nog trainingen gedaan van 60km waar ik in een uur terug thuis stond. Trainingen puur op snelheid...

Die snelheidstrainingen gebeurden in groep en niet achter een brommer of auto.
Dus je traint met een groep die een gemiddelde van 60 km/u gaat rijden ?????

Ferm =D> =D> =D> =D>
Als je de donderdag of dinsdag eens in de streek bent met een koersfiets, moet je het eens gaan bekijken. Die gasten zijn geflipt. Alles rijd er samen. Van nieuwelingen tot profs.
Ik heb nog bovengekomen op die brug met een hartslag van 204...
Ze rijden rond de E19 als ik het goed voorheb.
D2E
Mountainbiker

Post by D2E »

Jaja die snelheden en gemiddeldes allemaal met een kiloke zout nemen :-D
Een paar weken terug reed ik met een groepje coureurs mee, en ik had toch wel het geluk van naast zo ne stoefer te rijden zeker :-D t was ook van 60 gemiddeld en dit en dat tot als we na ne km of 80 over een simpele viaduc moesten en meneer er af moest...hij is hem dan uit eerlijke schaamte misreden :-D Dan vraag je je af hoe haalt die een gemiddelde van 60, op een toerke van 1 km?? #-o

Aja en voor ontopic te blijven, zo een michelin XCR road zal wel ideaal zijn voor de mont ventoux he, groot nadeel aan een mtb met zo'n 26" baanbanden is dat de omtrek kleiner wordt, en je maar kan meetrappen tot 55 per uur ongeveer want alles wat sneller is trap je je zot. Met een koersfiets met grotere velgen en grotere vertandingen kun je dan een heel pak sneller de afdalingen doen (wat wel fun is)
spd
Mountainbiker

Post by spd »

D2E wrote:Jaja die snelheden en gemiddeldes allemaal met een kiloke zout nemen :-D
Een paar weken terug reed ik met een groepje coureurs mee, en ik had toch wel het geluk van naast zo ne stoefer te rijden zeker :-D t was ook van 60 gemiddeld en dit en dat tot als we na ne km of 80 over een simpele viaduc moesten en meneer er af moest...hij is hem dan uit eerlijke schaamte misreden :-D Dan vraag je je af hoe haalt die een gemiddelde van 60, op een toerke van 1 km?? #-o

Aja en voor ontopic te blijven, zo een michelin XCR road zal wel ideaal zijn voor de mont ventoux he, groot nadeel aan een mtb met zo'n 26" baanbanden is dat de omtrek kleiner wordt, en je maar kan meetrappen tot 55 per uur ongeveer want alles wat sneller is trap je je zot. Met een koersfiets met grotere velgen en grotere vertandingen kun je dan een heel pak sneller de afdalingen doen (wat wel fun is)
'k vind die michelin XCR maar nix, bolt super, maar bij de minste nattigheid meteen lek... is me ondertussen 4 keer overkomen en heb ze sindsdien maar braafkes in de garage laten liggen... marathon supreme! zelfde resultaat & veel degelijker!
D2E
Mountainbiker

Post by D2E »

pedaalridder wrote:
D2E wrote:Jaja die snelheden en gemiddeldes allemaal met een kiloke zout nemen :-D

'k vind die michelin XCR maar nix, bolt super, maar bij de minste nattigheid meteen lek... is me ondertussen 4 keer overkomen en heb ze sindsdien maar braafkes in de garage laten liggen... marathon supreme! zelfde resultaat & veel degelijker!

Smelten ze in het water mss :lol:
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Ridley Rijder wrote: Als je de donderdag of dinsdag eens in de streek bent met een koersfiets, moet je het eens gaan bekijken. Die gasten zijn geflipt. Alles rijd er samen. Van nieuwelingen tot profs.
Ik heb nog bovengekomen op die brug met een hartslag van 204...
Ze rijden rond de E19 als ik het goed voorheb.
Ik heb 15 jaar wedstrijden gereden, en ik ken dat soort groepen meer dan goed. Had er zelf ook zo een paar voor de dinsdag en de donderdag.

En op 1 punt geef ik je wel gelijk, 60 per uur is vlot te doen,maaaaaaaaaar
niet als gemiddelde snelheid. Als je gemiddeld op een 45 gaat uitkomen ben je al goed bezig.

Ons rondje was 10 kilometer, en dat reden we altijd rond de 14 minuten.

Graag kom ik eens kijken, en de tijden afklokken als ik in de buurt ben.

Wee je gebeente als je geen 60 gemiddeld haalt :wink:
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

ivm die snelheid en tijden, tja, ik hoor ook vanalles, maar wordt zelden voorbijgestoken, ook tijdens de klim van bv de ventoux heb ik er niet teveel zien voorbuisteken, wel redelijk wat voorbijgereden.

1u15min is niet voor iedereen weggelegd, daarvoor heb je talent en een goede training nodig, als je weet dat een prof coureur er 1u20min over doet ....
Records zijn records en dit zijn extremen waar je je best niet aan spiegelt of je als basis neemt voor je prestaties, profcoureurs zijn ook mensen met hopen talent en die perfect kunnen leven voor hun sport inclusief begeleiding.

Bovendien, zeker in het geval van de VENToux zal je prestatie deels afhangen van de weersomstandigheden, het kan eens je boven de bomen uitkomt zo hard waaien dat zelfs goed getrainden gewoon niet bovenraken.

Tijdens de ventourist venthousiast was het gemiddelde 2u15min en het record als ik me niet vergis 1u en een goei 20min .

Voor de mensen die dit gaan breken, neem aub een hoogtemeter fietskilometriek mee, bestandje uploaden als bewijs aub want anders ....
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

rombaft wrote: Voor de mensen die dit gaan breken, neem aub een hoogtemeter fietskilometriek mee, bestandje uploaden als bewijs aub want anders ....
Geloven we der niets van :lol: :lol:
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

denk dat je die Ventourist ook niet echt als maatstaf der dingen mag nemen ... de grootste groep gaat daar om gewoon 's boven te geraken, 'n keer in hun leven ...
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

sTTevie wrote:denk dat je die Ventourist ook niet echt als maatstaf der dingen mag nemen ... de grootste groep gaat daar om gewoon 's boven te geraken, 'n keer in hun leven ...
Diezelfde grootste groep heeft er wel een doelstelling en goede training van gemaakt, in diezelfde grote groep zitten mensen die de ventoux al tientallen keren hebben beklommen, ex profs enz... en dan krijg je een mooi realisisch gemiddelde met ook heel erg scherpe tijden.
spd
Mountainbiker

Post by spd »

rombaft wrote:ivm die snelheid en tijden, tja, ik hoor ook vanalles, maar wordt zelden voorbijgestoken, ook tijdens de klim van bv de ventoux heb ik er niet teveel zien voorbuisteken, wel redelijk wat voorbijgereden.

1u15min is niet voor iedereen weggelegd, daarvoor heb je talent en een goede training nodig, als je weet dat een prof coureur er 1u20min over doet ....
Records zijn records en dit zijn extremen waar je je best niet aan spiegelt of je als basis neemt voor je prestaties, profcoureurs zijn ook mensen met hopen talent en die perfect kunnen leven voor hun sport inclusief begeleiding.

Bovendien, zeker in het geval van de VENToux zal je prestatie deels afhangen van de weersomstandigheden, het kan eens je boven de bomen uitkomt zo hard waaien dat zelfs goed getrainden gewoon niet bovenraken.

Tijdens de ventourist venthousiast was het gemiddelde 2u15min en het record als ik me niet vergis 1u en een goei 20min .

Voor de mensen die dit gaan breken, neem aub een hoogtemeter fietskilometriek mee, bestandje uploaden als bewijs aub want anders ....
1u20 voor een "prof" is toch wel zwakjes, tenzij het een ex-prof is die er een wandeling van maakt en halfweg de Mont-Ventoux ff gaat bijtanken :lol:
Het (supersonisch) record is 55min, dus 1u10 voor een goed getraind iemand moet haalbaar zijn
Post Reply