deze zouden hier niet misstaan in m'n garage
Carbon Sportivo HT 2009/ Specialized Epic Maraton 2009 Carb
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- 2 fast 2 follow
- Mountainbiker
Post by 2 fast 2 follow »
Alé de crisis is reeds voelbaar. Twee mooie fietsen proficiat met de aankoop.
Waarom heb je de twee fietsen bij verschillende dealer gekocht?
Greetz
2f2f
Waarom heb je de twee fietsen bij verschillende dealer gekocht?
Greetz
2f2f
-
Special Fox
- Mountainbiker
- Location: Sportivo Carbon hardtail full XTR en Specialized Epic Maraton Carbon.
Post by Special Fox »
Normaal koop ik alles bij Lezy in Izegem. De prijs van de Specialized was serieus minder bij hem dan bij Sportivo. Maar ik had ook graag een hardtail in carbon gehad met velgremmen. Persoonlijk denk ik dat XTR remmen op ceramische velgen perfect remmen. En ze slepen niet bij regen en modder. En zodoende kwam ik bij Sportivo uit. Bij de grote merken maken ze geen hartails meer in hun topsegment met velgremmen.En als ik eventueel in buitenland of Ardennen wil rijden heb ik mijn EPIC. Was wel wat zoeken naar afstelling van de vering maar moet zeggen dat bij het rijden dit weekend gevoel zalig was. En het is de eerste maal dat mijn vrouw en dochter zeggen dat het een mooie fiets is. Zo geen schreeuwerige kleuren, maar alles mooi rustig. Ik ging normaal de S works kopen van de Epic maar dat raw carbon was in het echt niet om aan te zien. Als je zoveel geld geeft aan een fietd moet hij toch ook mooi zijn. En ook de carbonnen velgen waren te broos voor mijn gewicht(86kg). En het scheelde minder dan een kilo. Als ik na nieuwjaar wat op voeding let zou ik graag naar 80 kg gaan en dit kost geen 2000 €. Het verschil ongeveer tussen S works en Maraton.
-
Special Fox
- Mountainbiker
- Location: Sportivo Carbon hardtail full XTR en Specialized Epic Maraton Carbon.
Post by Special Fox »
Moet nochtans zeggen dat de Specialized toch confortabeler is, het stuur is ook 8 cm breder , 64 cm ipv 56 en een rise stuur. Je zit rechter. En na de afstelling van de voorvork en de achtervering die toch wat tijd in beslag nam toch zalig gevoel. Stond eerst veel te licht en was als een kameel. Prijs kwaliteit is de marathon ook beter dan de S works. En ik zag niet graag het crankstel van Specialized en ook van de ie Roval wielen hoor ik weinig goeds, alle renners van Quick step rijden ook met andere wielen. Mijn FM zei enorm veel spaakbreuk, zeer prijzig en voor mijn gewicht veel te slap. Dan maar liever DT swis naven en velgen 4.2 met DT swiss spaken.