Banden beklimming ventoux

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

Hemd wrote:1h en een kwartier...Dan zijt ge toch al een behoorlijk fietser hoor. Meer dan behoorlijk.
ik hoop binnen 2 jaar die richting uit te gaan ... tot nu toe 'n beetje in het wilde weg getraind, nu proberen we 'n uitgezet schema te gaan volgen & ik hoop op resultaat :-D
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Hier hetzelfde geval. Is dringend werk maken van een fatsoenlijk trainer/coach...Al is het maar om me fatsoenlijk op weg te helpen.
spd
Mountainbiker

Post by spd »

qua banden zou ik voor schwalbe marathon supreme banden gaan... oerdegelijk, weinig rolweerstand, en relatief licht... als't droog zelfs oki om off-road mee te gaan bollen... :wink:

persoonlijke toptijd (met koersfiets, vanuit Bédoin) is trouwens 1u12 :drunk:
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Hemd wrote:Hier hetzelfde geval. Is dringend werk maken van een fatsoenlijk trainer/coach...Al is het maar om me fatsoenlijk op weg te helpen.
Ik heb nog een hoop trainingsschema's liggen van toen ik koerste bij Gaverzicht. Als je wil kan ik wel een kopietjes pakken, en ze je opsturen.
Het zijn wel schema's voor junior renners, maar ze zullen zeker helpen.
Dankzij die schema's, kan ik een uur aan een 45-50km/u gem rijden met de koersfiets. Ik heb nog trainingen gedaan van 60km waar ik in een uur terug thuis stond. Trainingen puur op snelheid...

Nu lukt dat wel niet meer, maar in voorbereiding op de ventoux zal ik ze toch terug bovenhalen.

Die schema's zijn opgesteld door een trainer en een sportdokter, en zullen je zeker vooruit helpen.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik heb hem vanuit bedion gereden op XCRdry2's in 1u37 min.

Slicks zullen iets sneller zijn, ik schat 3-5 minuten, de afdaling is vooral sneller op een race fiest kon die gasten voor geen meter bijhouden bij 75/80 houd het gewoon op op een mtb
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Ridley Rijder wrote:
Hemd wrote:Hier hetzelfde geval. Is dringend werk maken van een fatsoenlijk trainer/coach...Al is het maar om me fatsoenlijk op weg te helpen.
Ik heb nog een hoop trainingsschema's liggen van toen ik koerste bij Gaverzicht. Als je wil kan ik wel een kopietjes pakken, en ze je opsturen.
Dankzij die schema's, kan ik een uur aan een 45-50km/u gem rijden met de koersfiets. Ik heb nog trainingen gedaan van 60km waar ik in een uur terug thuis stond. Trainingen puur op snelheid...

Nu lukt dat wel niet meer, maar in voorbereiding op de ventoux zal ik ze toch terug bovenhalen.

Die schema's zijn opgesteld door een trainer en een sportdokter, en zullen je zeker vooruit helpen.
'k heb nu goesting om mijnen velo te verkopen ....
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

wasbeer2006 wrote:Ik heb hem vanuit bedion gereden op XCRdry2's in 1u37 min.

Slicks zullen iets sneller zijn, ik schat 3-5 minuten, de afdaling is vooral sneller op een race fiest kon die gasten voor geen meter bijhouden bij 75/80 houd het gewoon op op een mtb
Die ging op de MTB allemaal voorbij. Vooral in de bochten kon ik pakken later remmen dan die mannen met de racefiets.

En de tijd van 1 u - 1 u 15 is wel echt heel scherp, als je dat kan, kan je met de profs mee =D> =D>
spd
Mountainbiker

Post by spd »

J.E. wrote:
Ridley Rijder wrote:

'k mag hopen dat die 60km in één uur achter een deftig brommerke/auto was... 'k heb er trouwens serieus mijn twijfels bij of die snelheidstrainingskes een ideale voorbereiding zijn op een klim als de Mont Ventoux :-? 'k had eerder wa aan krachttraining & vooral klimtrainingen gedacht, soit, ieder zijn mening :P
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

pedaalridder wrote:
J.E. wrote:
Ridley Rijder wrote: Ik heb nog een hoop trainingsschema's liggen van toen ik koerste bij Gaverzicht. Als je wil kan ik wel een kopietjes pakken, en ze je opsturen.

'k mag hopen dat die 60km in één uur achter een deftig brommerke/auto was... 'k heb er trouwens serieus mijn twijfels bij of die snelheidstrainingskes een ideale voorbereiding zijn op een klim als de Mont Ventoux :-? 'k had eerder wa aan krachttraining & vooral klimtrainingen gedacht, soit, ieder zijn mening :P
Die snelheidstrainingen gebeurden in groep en niet achter een brommer of auto. Dat was trouwens ook niet om te klimmen é :wink: , maar om op het vlakke wedstrijden in mijn streek goed aan te kunnen. Dat was in moorsele dat dat gebeurde. Den draaitap noemde dat. Soms werd er 35gem. gereden, en andere dagen véél sneller. 1 Ronde is 6km, en ik deed er meestal 10. er zit 1 helling in en 1 brug. Het is nog geweest dat er daar een paar zotten aan de kop begonnen te sleuren en dat ze bv op de brug niet onder de 60km/h gingen. Het is zeker een aanrader voor mensen van de streek om daar eens te gaan trainen.

Voor de ventoux word op andere punten getraind. Duurtrainingen, want we doen ook ritten van meer dan 100km in de streek daar met de cols en klimtrainingen uiteraard. Verder veel op souplesse trainen en op de tacx op wattage en kracht door met een hoge weerstand te rijden.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Ridley Rijder wrote:[ Ik heb nog trainingen gedaan van 60km waar ik in een uur terug thuis stond. Trainingen puur op snelheid...

Die snelheidstrainingen gebeurden in groep en niet achter een brommer of auto.
Dus je traint met een groep die een gemiddelde van 60 km/u gaat rijden ?????

Ferm =D> =D> =D> =D>
Post Reply