Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

stijn13 wrote:....

Feit is wel dat niet iedereen de kans heeft om thuis zijn fiets verder te kuisen (zie appartementbewoners ed)
Ik zit in dat geval, woon op een app. en heb helaas geen garage. Fiets moet dus mee de lift in naar boven.
Het is niet altijd even gemakkelijk en ik probeer de tijd van het afspuiten zo kort mogelijk te houden en er toch te voor zorgen dat mijn krel proper geraakt.
Anders moet ie thuis nog het bad is en geloof me, da´s geen zicht (ik heb het al gedaan) #-o

Ik heb ook een hekel aan die kuisjanetten die er tergend lang over doen om hun krel af te spuiten en heb dat trouwens al enkele keren tegen zo´n gasten mondeling te kennen gegeven. Tot heden heb ik daar nog geen problemen mee gehad, meestal haasten ze hun maar er zijn uiteraard altijd van die aso´s die hun van niks en niemand iets aantrekken. Spijtig, da´s de keerzijde van deze populaire volkssport!

Ben nu in de streek van Leuven op zoek naar een carwash met zo´n afspuitlansen waar ge voor een paar euro´s uw kar kunt afspuiten.
Als iemand ne goede self-carwash weet ergens (Rotselaar en omgeving), PM me [-o<
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

als ik in google Rotselaar en carwash intyp krijg ik
http://www.vanreeth.be/?main

toen ik nog op app woonde, nam ik gewoon een rugzakje mee met wat kettingvet en een vod, reed een 10km naar de self wash, eurotje erin, afspuiten, inwaxen, vodje over ketting en sommige andere delen, ketting inspuiten en terug naar huis fietsen met een propere fiets.
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Schijfrem wrote:Ben nu in de streek van Leuven op zoek naar een carwash met zo´n afspuitlansen waar ge voor een paar euro´s uw kar kunt afspuiten.
Als iemand ne goede self-carwash weet ergens (Rotselaar en omgeving), PM me [-o<
Hier misschien : http://www.denteugel.be

gevonden in 2 sekonden op 'Google' of zoiets #-o
DnS
Mountainbiker

Post by DnS »

rombaft wrote:als ik in google Rotselaar en carwash intyp krijg ik
http://www.vanreeth.be/?main

toen ik nog op app woonde, nam ik gewoon een rugzakje mee met wat kettingvet en een vod, reed een 10km naar de self wash, eurotje erin, afspuiten, inwaxen, vodje over ketting en sommige andere delen, ketting inspuiten en terug naar huis fietsen met een propere fiets.
10km??? tegen dan is hij terug vuil?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

moddercrosser wrote:
Schijfrem wrote:Ben nu in de streek van Leuven op zoek naar een carwash met zo´n afspuitlansen waar ge voor een paar euro´s uw kar kunt afspuiten.
Hier misschien : http://www.denteugel.be

gevonden in 2 sekonden op 'Google' of zoiets #-o
Google?? Ken ik niet.
(soit, ben te lui! dat ist)
:oops: :oops:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Sommigen hebben de gewoonte om den urk uit te hangen en schakelen in slow motion als ze iemand kunnen laten wachten.
Als ik bvb het zebrapad oversteek en er komt een auto dan versnel ik mijn pas.
Veel mensen vertragen dan juist, maar zo dat het niet teveel opvalt :lol: .
Gisteren ook aan de benzinepomp voorgehad:
Zag kerel vlot de tang in de vuldop steken, dus schuif achter hem aan.
Dan ging het tempo ineens naar omlaag, tank moest vol t/m de laatste druppel, papier nemen om de tankdop eens goed af te kuisen, nog papier om de zone rond de tankmond mooi proper te maken, meer papier om enkele druppels van de carrosserie, de band en de velg te vegen...
Nog een minuutje om in te stappen en de motor te starten, nog van post veranderen op de radio #-o
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Dickie wrote:Nog een minuutje om in te stappen en de motor te starten, nog van post veranderen op de radio #-o
Je vergeet er nog eentje: checken op de GPS of de gekende route naar huis echt wel de kortste is :wink:
pompier
Mountainbiker

Re: Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zett

Post by pompier »

Superfan wrote:
rombaft wrote:, veel volk en dan net een paar kerels die hun fiets wouden doen blinken, wachten en wachten en nog eens wachten terwijl je in een koude wind stond.
Ik zou mij absoluut niet inhouden om dan te vragen of ze nog een spons en zeemvelleke nodig hebben ook :lol: :lol: .

Ik vind dit ook niet kunnen en zeker niet bij zo'n koud weer.
Dan geef ik de opmerking dat de fiets waarschijnlijk al properder is dan hun onderbroek.Ik heb daar nog nooit commentaar op gekregen maar wel reactie's.Meestal geven ze bijna spontaan de slang door .
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

pompier wrote:Dan geef ik de opmerking dat de fiets waarschijnlijk al properder is dan hun onderbroek. Ik heb daar nog nooit commentaar op gekregen maar wel reactie's. Meestal geven ze bijna spontaan de slang door.
Met zo'n nickname kon een reactie van u niet uitblijven! :lol: Ik dacht anders dat men onder een fietsbroek geen onderbroek aan deed! Dat is tenminste toch de bedoeling! :lol: Maar ja, het zou niet beleefd zijn van te zeggen dat hun fiets al properder is dan hun ... :lol: of dat ze die slang ook daar kunnen steken! :oops:

Ja, de rombaft heeft hier wat in gang gestoken! Hopelijk bewaren de moderatoren dit topic! :lol: Met alle respect trouwens voor die gasten die hun fiets graag proper hebben!
Stijn E.
Mountainbiker

Post by Stijn E. »

Een tip aan iedereen:

Als je staat aan te schuiven, kan je het meeste vuil al met de handen verwijderen! Hierbij heb ik het vooral op

1) de grassprietjes en andere vuil dat zich rond de kabels van de V-brake remmen heeft gedraaid
2) het vuil dat zich opgestapeld heeft juist voor het achterwiel, ter hoogte van uw voorderailleur.
3) de modder onderaan je onderbuis
4) de wieltjes van je achterderailleur alhoewel deze wel snel proper zijn wanneer men aan de pedalen draait en ondertussen op de cassette en derailleur spuit.
5)...

Zo dat is dan toch al 5 min gewonnen.

mvg
Stijn

P.S. Tis niet omdat er 15 spuiten voorzien worden dat deze constant moeten gebruikt worden! Denk maar eens aan al dat kostelijk drinkbaar water!
P.S. En nee, ik ben niet zo een milieuactivist van jan men kloten, maar er eventjes bij stil staan kan nooit geen kwaad. :)
Post Reply