Het lijstje modellen dat je hebt opgegeven, zitten mooie bikes bij. Natuurlijk moet je kwaliteit betalen duurder in deze prijsklasse is bijna altijd beter.
Kies gewoon de fiets die je het beste aanspreekt. Een proefrit is altijd prettig, je voelt al snel of een fiets je goed bevalt, qua geometrie en stuurgedrag.
De canyon b.v. heeft een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding, de specialized weer een mooi frame, wat je late kan opwaarderen met betere onderdelen. Wil je service van een fietsenmaker, dan s zo'n internetwinkel natuurlijk weer wat minder geschikt.
Schijfremmen zijn mooi, maar in deze prijsklasse kan je prima uit de voeten met v-brakes. Daardoor blijft er meer geld over voor beter schakelwerk.
Verder nog een tip; kijk eens rond voor overjarige fietsen, die worden vaak verkocht met flinke korting (en volgend jaar is een nu nieuwe ook overjarig)
succes ermee!
Marcel
nieuwe MTB
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Ik vind die Canyon eigenlijk het best afgemonteerd en zou als ge er het geld aan wilt geven voor die gaan. In deze prijsklasse vind ik schijfremmen extra kosten die meestal kwalitatief niet veel beter zijn dan een paar degelijke V-brakes.
Maar dan komt weeral 'service' van een fietsenmaker er bij: heb je die nodig?
Dus eigenlijk is je conclusie om voor een model te gaan met V-brakes, daar de meerkost voor de schrijfremmen eigenlijk kwalitatief niets bijbrengt? Of zijn er op die modellen ook andere componenten die van hogere kwaliteit zijn? Ik zou trouwens hoe dan ook niet voor een on-line aankoop gaan...locust wrote:Ik vind die Canyon eigenlijk het best afgemonteerd en zou als ge er het geld aan wilt geven voor die gaan. In deze prijsklasse vind ik schijfremmen extra kosten die meestal kwalitatief niet veel beter zijn dan een paar degelijke V-brakes.
ja, schijfremmen in deze prijsklasse brengen de prijs omhoog en leveren weinig bij voor de kwaliteit.
Vaak worden ze gecompenseerd door 'mindere' componenten te gebruiken. bvb. een minder goede vork. Ik raad altijd aan om een evenwichtige fiets te kopen binnen je budget.
Verder zou ik binnen je budget voor het duurste gaan. Je krijgt er anders heel snel toch spijt van dat je niet die net iets betere fiets gekocht hebt. Tussen merken is er slechts weinig prijs/kwaliteit verschillen. Wat er wel is is andere samenstellingen en dan is een evenwichtige fiets altijd beter dan een waar enkele duurdere componenten gecompenseerd worden door goedkopere stukken.
Vaak worden ze gecompenseerd door 'mindere' componenten te gebruiken. bvb. een minder goede vork. Ik raad altijd aan om een evenwichtige fiets te kopen binnen je budget.
Verder zou ik binnen je budget voor het duurste gaan. Je krijgt er anders heel snel toch spijt van dat je niet die net iets betere fiets gekocht hebt. Tussen merken is er slechts weinig prijs/kwaliteit verschillen. Wat er wel is is andere samenstellingen en dan is een evenwichtige fiets altijd beter dan een waar enkele duurdere componenten gecompenseerd worden door goedkopere stukken.
ja, schijfremmen in deze prijsklasse brengen de prijs omhoog en leveren weinig bij voor de kwaliteit.
-
silvio9804
- Mountainbiker
new bike
Post by silvio9804 »
hallo ik heb zojuist een cuba acid gekocht nieuw modl en qua prijs/kwaliteit ben ik er toch tevreden over , had eerst gedacht om de analog te kopen maar klein verschil van prijs en heb een rockshok veer in de plaats

Re: new bike
Hoeveel heb je hem betaald? Ik heb hem nu online gevonden voor 667 euro:silvio9804 wrote:hallo ik heb zojuist een cuba acid gekocht nieuw modl en qua prijs/kwaliteit ben ik er toch tevreden over , had eerst gedacht om de analog te kopen maar klein verschil van prijs en heb een rockshok veer in de plaats
![]()
![]()
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=30538
Iemand trouwens ervaring met bestellen via deze site?