Onderweg ook iemand geholpen wiens deraileur in 't wiel was gedraaid.
14/12/2008 Aartrijke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- the grandmaster
- Mountainbiker
Post by the grandmaster »
Normaal gezien heb ik een grondige hekel aan moddertoestanden( kan da nie goe ), maar vandaag heb ik mij zelfs bij momenten geamuseerd!
T zwaarste zat volgens mij wel in t begin, na de eerste controle liep het al heel wa vlotter.
Ben dan ook blij en voldaan dat ik deze heb gereden!
Verder alles in orde: bepijling,warme ruime douches, prima bevoorradingen, attente serveuse in de kantine
, en een lekker weertje
Misschien volgend jaar wel een slangetje meer aansluiten op de bike-wash, al heb ik er zelf nie lang moeten wachten.
Nog ne avs van 21, gehaald op een parcours da nie echt mijn ding is, kan dan ook nie anders dan tevreden huiswaarts te keren, al heb ik die laatste bult richting aartrijke nie gezien( lek na een 45km, en aan diene flik op de grote baan linksaf gedraaid richting aartrijke)
T zwaarste zat volgens mij wel in t begin, na de eerste controle liep het al heel wa vlotter.
Verder alles in orde: bepijling,warme ruime douches, prima bevoorradingen, attente serveuse in de kantine
Misschien volgend jaar wel een slangetje meer aansluiten op de bike-wash, al heb ik er zelf nie lang moeten wachten.
Nog ne avs van 21, gehaald op een parcours da nie echt mijn ding is, kan dan ook nie anders dan tevreden huiswaarts te keren, al heb ik die laatste bult richting aartrijke nie gezien( lek na een 45km, en aan diene flik op de grote baan linksaf gedraaid richting aartrijke)
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Kijk, ik weet niet of dit voor u het geval is , maar weet je wat volgens mij veelal het probleem is, van die gasten die niet kunnen anticiperen, zo werd ik vandaag steevast door een paar gasten ingehaald op de asvalt en makkelijk lopende off road, tijdens de zware modderstroken ging ik hen dan weer voorbij en kwamen ze soms zelfs kracht tekort om te blijven trappen.the grandmaster wrote:Normaal gezien heb ik een grondige hekel aan moddertoestanden( kan da nie goe ), maar vandaag heb ik mij zelfs bij momenten geamuseerd!
Verder alles in orde: bepijling,warme ruime douches, prima bevoorradingen, attente serveuse in de kantine, en een lekker weertje
![]()
Naar het eind van de VTT heb ik ze volledig achtergelaten, want toen konden ze zelfs niet meer uitpakken op de asvalt, en het waren geen wielertoeristen die eens hun velo uitgehaald hadden (want de meesten reden op serieus goed spul rond).
Op een lastige VTT moet je echt anticiperen waar je kan, als je 500m verder ziet dat de mensen met moeite vooruit raken, geef maar al wat gas terug en op het moeilijke stuk demareren, dan rol je over die modder
- reeb van tsreeb
- Mountainbiker
vtt-aartrijke
De rit was dik in orde.Slechts 30km kunnen rijden wegens verplichtingen, op de middag.Slechts 1 minpuntje, er waren toch iets te weinig afspuitslangen.Als je daar in koud weer bezweet staat te wachten krijg je het na een tijdje toch wel koud.Maar in elk geval ,proficiat aan de inrichters en de mensen aan de bevoorrading.Bij deze ook een dank je wel aan de politie om ons een veilige manier de grote baan te laten oversteken,mag ook wel eens gezegd worden vind ik.

- Traxer
- Kerstman
Prima genoten van deze rit door mijn achtertuin.
Het lag vettig, ja, maar je kon overal blijven rijden. Kwestie van op de juiste momenten je krachten aan te spreken
Medestarter Slijkcrosserke is zelfs overal doorgereden met een haperend versnellingsapparaat. Maar met zo'n naam kan het ook niet anders.
Bepijling, bevoorrading, parcours en après allemaal prima in orde.
Vooral de leuke single trackskes in het privébos waren heerlijk. 
Met alle respect Rombaft, maar niet iedereen die vliegt over de weg valt stil in het veld hé!rombaft wrote:Kijk, ik weet niet of dit voor u het geval is , maar weet je wat volgens mij veelal het probleem is, van die gasten die niet kunnen anticiperen, zo werd ik vandaag steevast door een paar gasten ingehaald op de asvalt en makkelijk lopende off road, tijdens de zware modderstroken ging ik hen dan weer voorbij en kwamen ze soms zelfs kracht tekort om te blijven trappen.the grandmaster wrote:Normaal gezien heb ik een grondige hekel aan moddertoestanden( kan da nie goe ), maar vandaag heb ik mij zelfs bij momenten geamuseerd!
Verder alles in orde: bepijling,warme ruime douches, prima bevoorradingen, attente serveuse in de kantine, en een lekker weertje
![]()
Naar het eind van de VTT heb ik ze volledig achtergelaten, want toen konden ze zelfs niet meer uitpakken op de asvalt, en het waren geen wielertoeristen die eens hun velo uitgehaald hadden (want de meesten reden op serieus goed spul rond).
Op een lastige VTT moet je echt anticiperen waar je kan, als je 500m verder ziet dat de mensen met moeite vooruit raken, geef maar al wat gas terug en op het moeilijke stuk demareren, dan rol je over die modder
Zondag heb ik kunnen genieten van een heerlijke Aartrijkse tocht!!!
Na een quasi harde Moen was dit toch een heel andere ondergrond. We kregen lekkere modderdreven waarvan de meesten toch goed berijdbaar waren. Alhoewel het toch wel serieus stoempen was met momenten.
Alles was TOP!!!
Zowel het gevarieerd parcours met meer dan voldoende offroad, de bepijling als de 2 schitterende bevoorradingen. Het Calloenbos en de Warande zagen er wel serieus kapot gereden uit.
De laatste 5 km heb ik nog meegereden met een dokter. Ik kon het niet laten om hem er attent op te maken dat het toch veiliger rijden was met een helm ipv zijn muts. Hij vond een helm helemaal niet nodig daar hij zelf voorzichtig reed....
Er kon niet veel gebeuren... En ik dacht dat hij het goede voorbeeld zou geven...
Nog een tip : alles wat genoteerd werd op bordjes met een klein lettertype, was heel moeilijk te lezen. Misschien beter noteren in het groot "GEVAAR""BEVOORRADING". Dit valt toch beter op he!
Bedankt Aartrijke voor de leuke zondag!!!

Na een quasi harde Moen was dit toch een heel andere ondergrond. We kregen lekkere modderdreven waarvan de meesten toch goed berijdbaar waren. Alhoewel het toch wel serieus stoempen was met momenten.
Alles was TOP!!!
De laatste 5 km heb ik nog meegereden met een dokter. Ik kon het niet laten om hem er attent op te maken dat het toch veiliger rijden was met een helm ipv zijn muts. Hij vond een helm helemaal niet nodig daar hij zelf voorzichtig reed....
Nog een tip : alles wat genoteerd werd op bordjes met een klein lettertype, was heel moeilijk te lezen. Misschien beter noteren in het groot "GEVAAR""BEVOORRADING". Dit valt toch beter op he!
Bedankt Aartrijke voor de leuke zondag!!!
- henkieboy
- Mountainbiker
zeg katrien , wat is er gevaarlijk aan een bevoorradingkatrien20 wrote:Zondag heb ik kunnen genieten van een heerlijke Aartrijkse tocht!!!
Na een quasi harde Moen was dit toch een heel andere ondergrond. We kregen lekkere modderdreven waarvan de meesten toch goed berijdbaar waren. Alhoewel het toch wel serieus stoempen was met momenten.![]()
Alles was TOP!!!![]()
![]()
Zowel het gevarieerd parcours met meer dan voldoende offroad, de bepijling als de 2 schitterende bevoorradingen. Het Calloenbos en de Warande zagen er wel serieus kapot gereden uit.
![]()
De laatste 5 km heb ik nog meegereden met een dokter. Ik kon het niet laten om hem er attent op te maken dat het toch veiliger rijden was met een helm ipv zijn muts. Hij vond een helm helemaal niet nodig daar hij zelf voorzichtig reed....Er kon niet veel gebeuren... En ik dacht dat hij het goede voorbeeld zou geven...
![]()
Bedankt Aartrijke voor de leuke zondag!!!![]()
![]()
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Zeg henkieboy, Katrien geeft gewoon 2 voorbeelden (zie de aanhalingstekens er tussen)!
x5