Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Yep, heb je volkomen gelijk in.....
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

En misschien een slangetje meer als er veel volk is.
'k weet het, 't is niet gemakkelijk hé.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zett

Post by rombaft »

Kubus wrote:
rombaft wrote:Met de boodschap.

DEZE AFSPUITSTAND DIENT OM JE FIETS VAN VUIL EN MODDER TE VERWIJDEREN EN NIET OM JE FIETS NAGELNIEUW TE MAKEN!!

Op vele VTT's is een afspuitstand voor de hoeveelheid volk tekortkomend, dan staan er lange wachtrijen mensen in de kou.
In de plaats dat sommige mensen zich dan wat haasten uit respect voor de wachtenden, neen, steevast heb je van die kereld die hun fiets daar opkuisen tot perfectie, ieder korreltje zand moet van de band, ieder grasorietje moet weg enz...
Jongens, als je ziet dat er veel volk staat te wachten, ontdoe uw fiets van modder en vuil en doe het streven thuis aub, hoeveel mensen er al een verkoudheid hebben opgelopen van te moeten wachten aan de spuitstand op steevast dezelfde soort figuren die hun fiets daar staan op te blinken.
Ben niet zeker Rombaft maar ik denk dat je hier hebt over de VTT van Aartrijke. Heb me ook 20 minuten staan ergeren. In het begin werd er nog over gegrapt maar het was er wel over. Twintig minuten kou staan lijden voor een paar charlatans die hun fiets tot in de puntjes poetsen kan voor mij ook niet. Een klein beetje respect kan hier toch wel op zijn plaats zijn. Er is een verschil tussen modder afspuiten en poetsen.

Kubus
In Aartrijke was het inderdaad de druppel #-o de spuitstand was niet van de grootste, veel volk en dan net een paar kerels die hun fiets wouden doen blinken, wachten en wachten en nog eens wachten terwijl je in een koude wind stond.

Trouwens, ik heb ook nog opo een app gewoond, da's toch geen probleem, je fiets staat dan ergens (kelder/gang) als het grofte vuil eraf is kun je hem daar kuisen. En wat ik af en toe deed is met de MTB naar den Dibo carwash (zo ne doehetzelf carwash), 1 euro erin en je kon je fiets mooi afspuiten + in de wax zetten
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

rombaft wrote:, veel volk en dan net een paar kerels die hun fiets wouden doen blinken, wachten en wachten en nog eens wachten terwijl je in een koude wind stond.
Ik zou mij absoluut niet inhouden om dan te vragen of ze nog een spons en zeemvelleke nodig hebben ook :lol: :lol: .

Ik vind dit ook niet kunnen en zeker niet bij zo'n koud weer.
DnS
Mountainbiker

Post by DnS »

Superfan wrote:
rombaft wrote:, veel volk en dan net een paar kerels die hun fiets wouden doen blinken, wachten en wachten en nog eens wachten terwijl je in een koude wind stond.
Ik zou mij absoluut niet inhouden om dan te vragen of ze nog een spons en zeemvelleke nodig hebben ook :lol: :lol: .

Of... U vergeet nog onder het zadel te spuiten... daar komt het meeste vuil van onder...
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

DnS wrote:
Superfan wrote:

Of... U vergeet nog onder het zadel te spuiten... daar komt het meeste vuil van onder...
dit doe ik wel steeds. :-D
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Kun't m ook altijd afpissen als het u stoort he #-o :-D
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

hebt ge gelijk warm water,

en den druk hebt ge zelf "in de hand" :-D
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Wanneer ik meer dan 10 min.moet wachten(schatting) hou ik het rap voor bekeken,eigenlijk is 5 min.al genoeg
om bezweet een kou te vatten in de winterperiode,zeker als er veel wind is!
Een oplossing is de fiets later af te spuiten,na de douche en den aprés,in meestal veel minder drukte!
Echter niet vergeten de vuile bike aan de ketting te leggen,als je dit van plan bent!
Je kan hem natuurlijk ook vuil geweg meenemen naar huis en alles daar op het gemakske doen! :-k
Alleen is dit niet zo leuk voor den tutuut,een vuil boelke m.a.w. #-o
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Wel, ik heb bij de fietsenmaker zo een grote kartonnen doos gehaald, bovenste en voorste flap erafgesneden en daar kan ik perfect mijn fiets rechtop in de wagen inplaatsen. Geen nood aan afspuiten in de koude én de wagen blijft proper :wink:
Post Reply