Omdat ne hartslagmeter 50 euro kost en een wattagemeter 1500 mss???
Omdat de kennis en het onderbouwen van trainen op hartslag door iedereen gekent is en op wattage relatief nieuw is?
Omdat de juiste watt meting met een speciale naaf moet gebeuren?(Polar werkt op verbuiging van de crank, is maar min of meer juust).
Training van de dag!
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
-
Stijnie
- Mountainbiker
viswijvenle prépareur wrote:Hey mannen, als ik jullie zo bezig hoor over hartslag en zoveel trainen hier en zoveel avg harslag daar, dat is precies een bende viswijven die over de komende soldes bezig zijn!![]()
Als ge het dan toch zo goed wilt doen met jullie training, waarom trainen jullie dan niet op wattage! Dat is VEEL juister en je hoeft helemaal geen rekening te houden met de hartslag. Want jullie weten toch, dat temperatuursverschillen een enorme invloed heeft op de hartslag.![]()
Ook de staat van herstel en nog veel andere elementen beinvloeden de hartslag enorm. Dus als je echt correct wilt trainen, koop u dan een powertap of een srm-systeem en ga hiermee aan de slag.
En anders, neem de hartslagmeter mee op training ter controle, maar heb vooral plezier aan je fietstochtjes!
you mr wrinkler prins
trouwens train jij met wattagemeter?? Dan zijt gij toch prof zijn want amateurs heb ik er nog niet weten mee rijden...
zaterdag groepstraining gehad amai...stevige wind ze! Twas stoempen olaa...We waren maar met 5 dus veel wegsteken was er niet bij.
Na 20min vooraan al plat en hopla nieuw wiel uit de volgwagen en weer weg. De benen hadden het lastig zenne, dag ervoor ook 105 alleen.
Op het einde kwam ik er wat door, misschien omdat de andere verzwakten.
108km 3u50, avg 138
in het wiel proberen H 114-132 of EU1 132-160
op kop EU2 160-165 en IU 165-175
zondag 1u30, 37km
Herstel op de rollen
H 114-132
Welkom Meneer préparé. Behulpzame post. Dit topic is een beetje de bedoeling van elkaar te helpen en wat bijtesturen en wat te vergelijken (in hoeverre dat dat mogelijk is bij zo een individuele sport).
Ik heb al het een en ander gelezen over het powerwattagetrainingsprincipe. Volgens mij heb je toch al een redelijk goed/hoog niveau nodig van basiskennis om daar aan te beginnen. Het gevaar op overtraining is daar duidelijk hoger aanwezig als je niet exact weet wat je aan het doen bent. En het volgende is dat het voorlopig nog pokkeduur is. Je mag me altijd sponsoren, heb ik geen probleem mee.
Ik heb al het een en ander gelezen over het powerwattagetrainingsprincipe. Volgens mij heb je toch al een redelijk goed/hoog niveau nodig van basiskennis om daar aan te beginnen. Het gevaar op overtraining is daar duidelijk hoger aanwezig als je niet exact weet wat je aan het doen bent. En het volgende is dat het voorlopig nog pokkeduur is. Je mag me altijd sponsoren, heb ik geen probleem mee.
- J.E.
- Mountainbiker
'k ben uk redelijk vroeg thuis den vrijdag, ma om dan mé u te gaan bollenStijnie wrote:Valsgelijken...J.E. wrote:goe bezig!
hey zijn er hier geen sjarels in de buurt van ninof en omstreken om wat te trainen. Ik ben elke vrijdagnamiddag thuis...dus as da deftig weer is zijn we weg hé!
-
Stijnie
- Mountainbiker
hallookesJ.E. wrote:'k ben uk redelijk vroeg thuis den vrijdag, ma om dan mé u te gaan bollenStijnie wrote:Valsgelijken...J.E. wrote:goe bezig!
hey zijn er hier geen sjarels in de buurt van ninof en omstreken om wat te trainen. Ik ben elke vrijdagnamiddag thuis...dus as da deftig weer is zijn we weg hé!eerst nog effe trainen