Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zetten..

Post by rombaft »

Met de boodschap.

DEZE AFSPUITSTAND DIENT OM JE FIETS VAN VUIL EN MODDER TE VERWIJDEREN EN NIET OM JE FIETS NAGELNIEUW TE MAKEN!!

Op vele VTT's is een afspuitstand voor de hoeveelheid volk tekortkomend, dan staan er lange wachtrijen mensen in de kou.
In de plaats dat sommige mensen zich dan wat haasten uit respect voor de wachtenden, neen, steevast heb je van die kereld die hun fiets daar opkuisen tot perfectie, ieder korreltje zand moet van de band, ieder grasorietje moet weg enz...
Jongens, als je ziet dat er veel volk staat te wachten, ontdoe uw fiets van modder en vuil en doe het streven thuis aub, hoeveel mensen er al een verkoudheid hebben opgelopen van te moeten wachten aan de spuitstand op steevast dezelfde soort figuren die hun fiets daar staan op te blinken.
saiko
Test team

Post by saiko »

als het u zo stoort waarom neemt ge dan geen gesloten emmer water mee in de auto, gooi die even over de fiets als ge klaar zijt en ge kunt naar huis vertrekken.
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Zou men geen warm of lauw water kunnen voorzien, want als ik zo lang mijn fiets sta af te spuiten, krijg ik op de duur echt wel koude handen.

Just kiddin'. Ik denk dat hier van alle partijen een beetje verdraagzaamheid aangewezen is. Niemand staat graag aan te schuiven, laat het nu koud of warm zijn. Feit is wel dat niet iedereen de kans heeft om thuis zijn fiets verder te kuisen (zie appartementbewoners ed)
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

saiko wrote:als het u zo stoort waarom neemt ge dan geen gesloten emmer water mee in de auto, gooi die even over de fiets als ge klaar zijt en ge kunt naar huis vertrekken.
Ja OK, dat helpt dus niemand, verder.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die me stoort aan sommige personen die daar extreem lang bezig staan, dat zie je zo aan de verkleumde blikken rondom je.
Als er niet veel volk staat aan te schuiven, zho cares, maar als er daar 10-20 man staat aan te schuiven is een klein beetje respect misschien op zijn plaats toch ?
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Kunnen ze daar niet ineens mensen zetten om mijn fiets te kuisen terwijl ik een Leffe drink? [-o< [-o< [-o<
Slipsnifter
Mountainbiker

Post by Slipsnifter »

JurgenG wrote:Kunnen ze daar niet ineens mensen zetten om mijn fiets te kuisen terwijl ik een Leffe drink? [-o< [-o< [-o<
Zou inderdaad ook een oplossing zijn. Als ik mij niet vergis was het in lichtaard zo dat ge uwe velo aan ene gaf die hem afspoot, het grofste weg en gedaan.

Voor Appartement bewoners is da inderdaad niet echt handig, maar qua tijd, de beste oplossing imo. Ik spuit het grove vuil eraf en de rest doe ik dan wel thuis, je moet dan toch nog even de ketting en de casette kuisen on teruug smeren, of niet soms?
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

De topicstarter heeft hier zeker een punt. Ik erger mij soms ook (en laat dat soms blijken) aan personen die hun fiets tot in de perfectie willen poetsen terwijl tot 20 ander sportievelingen in de kou staan te bibberen. Soms heb ik de indruk dat enkel nog een busje "cirmonisatie" en siliconespray op de stand ontbreekt.
De afspuitstand is om de meeste modder en ander vetzakkerij te verwijderen. Niet om de fiets "volledig" proper te maken, incluis de overschoenen, handschoenen, helm,...enz.
Mogen deze individu's hun huis van hun vrouw niet binnen misschien. Ik denk dat je, indien je je fiets goed wil onderhouden, thuis de fiets toch nog een poetsbeurt moet geven, zeker in de winter......
Een 10 liter watervat met warm water heb ik steeds bij om mezelf proper te maken, dus de discussie en problematiek voor warme douches laat ik al een paar jaar achter mij. Als ik moet beginnen sleuren met nog eens een watervat om mijn fiets te kuisen, terwijl een paar gasten 10 minuten waterverspilling aan het doen zijn,tja.......
Kubus
Mountainbiker

Re: Zouden ze bij de afspuitstanden eens geen plakaatje zett

Post by Kubus »

rombaft wrote:Met de boodschap.

DEZE AFSPUITSTAND DIENT OM JE FIETS VAN VUIL EN MODDER TE VERWIJDEREN EN NIET OM JE FIETS NAGELNIEUW TE MAKEN!!

Op vele VTT's is een afspuitstand voor de hoeveelheid volk tekortkomend, dan staan er lange wachtrijen mensen in de kou.
In de plaats dat sommige mensen zich dan wat haasten uit respect voor de wachtenden, neen, steevast heb je van die kereld die hun fiets daar opkuisen tot perfectie, ieder korreltje zand moet van de band, ieder grasorietje moet weg enz...
Jongens, als je ziet dat er veel volk staat te wachten, ontdoe uw fiets van modder en vuil en doe het streven thuis aub, hoeveel mensen er al een verkoudheid hebben opgelopen van te moeten wachten aan de spuitstand op steevast dezelfde soort figuren die hun fiets daar staan op te blinken.
Ben niet zeker Rombaft maar ik denk dat je hier hebt over de VTT van Aartrijke. Heb me ook 20 minuten staan ergeren. In het begin werd er nog over gegrapt maar het was er wel over. Twintig minuten kou staan lijden voor een paar charlatans die hun fiets tot in de puntjes poetsen kan voor mij ook niet. Een klein beetje respect kan hier toch wel op zijn plaats zijn. Er is een verschil tussen modder afspuiten en poetsen.

Kubus
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

stijn13 wrote:(zie appartementbewoners ed)
Dus als die hun wekelijkse training afhaspelen kuisen ze hun fiets niet of wat ? Zever.

Egoïsten zijn er overal. In de ene sport wat meer dan in de andere. Als ge kunt, de eerste die de spuit overneemt "Oei, spuit 'k u nu toch nie nat zeker" 8)
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

pvandebe wrote:
stijn13 wrote:(zie appartementbewoners ed)
Dus als die hun wekelijkse training afhaspelen kuisen ze hun fiets niet of wat ? Zever.

Egoïsten zijn er overal. In de ene sport wat meer dan in de andere. Als ge kunt, de eerste die de spuit overneemt "Oei, spuit 'k u nu toch nie nat zeker" 8)
Even ter verduidelijking: Ik spreek hier niet voor mezelf. Ik probeer hier enkel wat emapthie los te weken voor sommigen onder ons.
Ik sta zelf ook niet graag lang te wachten, en beperk ook steeds de tijd die ik nodig om mijn fiets af te spuiten. Maar hoe je het draait of keert, aanschuiven zal je in de meeste gevallen toch moeten doen. Laat dit nu net een keerzijde van de medaille zijn van het opkomende succes van mtb.
Post Reply