30/11/08 Beerst

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

De zotte bende van Beerst, voor de 19de(!) keer al organiseerden zij hun Westhoek-mountainbike-tocht. En opnieuw hadden ze het bijzonder goed weten te plannen : Het duurde dit jaar weliswaar wat langer dan de voorgaande jaren, maar tegen dat het goed negen uur was, was 't toch alweer flink aan het regenen.
De 'forme' was ver te zoeken, na daags voordien de Kokijdse cyclocross weer met een bezoekske te hebben vereerd, wat uiteraard weer gepaard ging met bijzonder lange nabeschouwingen in talloze drankgelegenheden tussen Koksijde en Klerken. Hoogdagen voor de horeca, kortom.
Enfin, terug naar Beerst dus : het gevreesde 'Praetbos' heeft er m.i. in vorige edities wel es slechter bij gelegen, en de planken in de grachten waren een bijzonder goed idee. Voor wie niet bang was van het water en de modder, over een goed stel benen beschikte en wat bedreven was in het glijwerk tussen de bomen, was dit bos zeker en vast te doen. Dat het voor mij echter geen foutloos parcours werd, hoeft waarschijnlijk niet meer te worden gezegd.
Ook de rest van de tocht mocht er best wezen. Uiteraard kom je er elk jaar weer wat dezelfde weiden en dreven tegen - het wiel kun je nu eenmaal slechts één keer uitvinden - maar toch is dit een tocht die ook elke keer weet te bekoren. Aangezien er nu - met uitzondering van Keiem - eigenlijk nog slechts één keer per jaar in deze streek wordt georganiseerd, is het toch steeds weer ''een nieuwtje" om naar Beerst af te zakken, en zijn we ook elke keer weer verwonderd over het toch wel vrij hoge bosgehalte dat ze in hun tocht weten te verwerken.
Kort na de bevoorrading waren de beste pijlen verschoten, en verkleumd van de koude zijn we uiteindelijk toch nog Beerst terug binnen gestrompeld, waar een taske verse soep de stramme knoken terug wat op temperatuur diende te brengen.
Ondertussen waren enkele andere Erika's Baaikers (blijkbaar nòg zotter dan die onnozelaars van Beerst :wink: ) met hun velo in de ondertussen gietende regen, terug richting huiswaarts Klerken, vertrokken.
Zulke toeren waren dit jaar alleszins aan mij niet besteed.
Wie weet volgend jaar misschien, op de jubileum-editie van de Westhoek-mountainbike-tocht. 't Schijnt dat ze dan voor in de namiddag al een discobar hebben besteld, zodat we er dan eventueel nog in den dans kunnen geraken. Count me in !
JMD
Mountainbiker

Post by JMD »

Samen met mijn zoon zijn wij beginnende MTBers. Al enkel vaste routes in de streek gereden met goede afloop. Dus waarom niet de TT proberen van Beerst.
Goed vertrokken voor de korte van 29km, wat koud gehad in het begin door de regen, schuiven en glijden, af en toe moeten afstappen bij te veel modder (vooral in't Praetbos) maar toch op tanden blijven bijten want wij gaan er voor en zullen onze eerste toertocht uitrijden.
Allemaal mooi tot zo'n 3 km voor het einde. Een van de laatste modderstrookjes was fataal. Een schuiver in een bocht, gevallen maar was een fractie van een seconde te laat uit m'n klikpedaal en hoorde tegen de grond komende een "krak" in m'n enkel. Heb nog volgehouden tot einde met veel pijn en gevloek. Ik durfde niet te kijken naar m'n enkel of m'n schoen uit te doen.
Snel nog fietsen kunnen wassen, op auto en maar direct naar huis nu autorijden nog kon. Gedoucht met een dikke enkel. Zag en voelde niet goed. Naar het ziekenhuis en jawel een barst in m'n enkel.
Minstens 4 weken gips.
Wat een eerste TT !
Organisatie was super. Mooie tocht om zeker nog opnieuw te rijden. We hebben ons gejeund, jammer van de slechte afloop. :cry:
hamateur
Mountainbiker

Post by hamateur »

spijtig ongeval voor jmd, hopelijk verlies je de zin in het mountainbiken niet want zware kwetsuren zijn toch eerder zeldzaam

Kan iemand me melden waar foto's te vinden zijn
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Dikke proficiat aan de organisatie. =D>
Goed berijdbaar parcours,op enkele vettige stroken na voor de tijd van het jaar!
Praetbos was de MAX!!! :bounce:
Redelijk hoog offroad percentage ook!
Wat onderkoeld aangekomen,maar de heerlijke warme douche en aprés :drunk: heeft me terug op temperatuur gebracht!
Beerst tot volgend jaar!! =D>
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Bedankt aan alle 587 deelnemers =D> =D> =D>
De foto's komen weldra op de website.
De clubleden zijn nog aan het bekomen van de après... :drunk:
Nog wat geduld aub.
reeb van tsreeb
Mountainbiker

Post by reeb van tsreeb »

Heb de foto's gevonden op volgende link http://www.carpos.be/mtb/tour2008.html