14/12/08 Lendelede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Johny
Mountainbiker

foto's

Post by Johny »

enkele foto's te bekijken via

http://picasaweb.google.com/kwb14.12.08
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

na mijn thuiskomst was ik zodanig vermoeid dat ik mijn verslagje onder de topic van moorslede heb gezet :oops: :oops: :oops: (combinatie van wortegemsen , leffe en vooral vermoeidheid :lol: :lol: :lol: ) en aangezien ik nu echt geen goesting meer heb om alles te herschrijven moeten de geintreseerden zich maar wenden tot de topic van moorslede (tzullen der waarschijnlijk toch nie veel zijn)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze morgen met het voltallige B-team gestart +gp en hanzi. Er wachtte een bev. bij moustache op ons , dus moustache zeker niet losrijden was het devies. Met enige vertraging schoten we in gang richting 1e offroad strook: miljarde nondedju , wa ne shit was me da :evil: . voetje moeten zetten in het water en al onmiddeellijk natte voeten :evil: 2e Offroad: het bosje langs het stort. Laveren tussen de wandelaars en éénmaal we terug omhoog gingen besloot ik halverwege hun voorbeeld te volgen. Hopelijk kwamen de meer berijdbare stukken er snel aan, alhoewel ... . Volgende bosje goed te doen behalve opnieuw 20m te voet. (gelukkig kon ik de rest van de tocht wel alles rijden). 4km ver in 20 min. #-o . Nog enkele zware stroken en ons groepje was opgesplitst in een B ploeg en een C ploeg. Snel gingen wij immers niet, maar de rest ging nog trager. Na enkele beter berijdbare passages en nog 2 bosjes was het tijd om een xtra bev. bij Hanzi in te lassen. Wij mochten Katrien bezighouden (in negligé =P~ ) terwijl hans een andere buitenband legde :lol: . Nu richting de autostrade en dan terug richting Lendelede en de 1e bev. Thv de rijksweg lekke band voor Gp, en we vonden de xtra bev. bij moustache niet, dus dubbele pech. De lus richting Ingelmunster voor een deel overgeslagen want we begonnen in tijdnood geraken, en zo kwamen we al snel aan de 2e bev. Een badje voor Hanzi en een lekke band voor mij later kwamen we met 48km op de teller aan de aankomst .
Besluit: éénmaal de knop omgedraaid heb ik mij ferm geamuseerd, en genoten van het parcours en het gezelschap.
Jammer voor de parcoursbouwer dat hun tocht telkemale in dergelijke omstandigheden moet doorgaan , maar rij dezelfde tocht bv half september en iedereen is vol lof, want perfect berijdbaar.
Stafke van mij =D> =D>
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

henkieboy wrote:na mijn thuiskomst was ik zodanig vermoeid dat ik mijn verslagje onder de topic van moorslede heb gezet :oops: :oops: :oops: (combinatie van wortegemsen , leffe en vooral vermoeidheid :lol: :lol: :lol: ) en aangezien ik nu echt geen goesting meer heb om alles te herschrijven moeten de geintreseerden zich maar wenden tot de topic van moorslede (tzullen der waarschijnlijk toch nie veel zijn)
henkieboy wrote:om 1uur terug thuis gekomen van toch wel een mooie maar toch zo lastig toer tochtje in en om lendelede. K'had gehoord dat het venijn deze keer nie in de staart maar in het begin zat en t'was er boenk op . Na 23 minuten fietsen hadden we (t'forum) reeds een volle 3 km's (geen typfout) #-o #-o #-o gebiked. Tot aan de eerste bevoorrading was het op de onverharde stroken constant baggeren ploeteren en stoempen om voorruit te geraken (alléé als ge de pijltjes zwaar toch volgde)(wat we na een stuk of 4 zware passages toch achterwege lieten :oops: :oops: ).gestart met de bedoeling om de 52 te rijden was na 5km reeds veranderd in 38 en na 30 km's werd er een alternatieve route gevolgd die ons al vlug ten huize moustache bracht alwaar de barbeque lekker stond te branden (nen soort vuurkachel) en de wortegemsen stond te blinken op de terrastafel. Na een paar glaasjes , salamietjes :lol: :lol: (woordspeling) en kaasjes (prachtig klaar gemaakt door mevrouw moustache)sprongen we terug op de fiets en was plotseling alle goesting verdwenen om ook nog maar één meter onverhard te rijden en werd er alover de baan naar bevoorrading 2 gereden om na het nuttigen van een caakje rechtstreeks terug naar de sportzaal te fietsen om de innerlijke mens nog wat te versterken met nen boterham en een leffe . T'was nen heel zware tocht (toch de eerste 20 km) goeie bepijling en een heel goede afspuitstand maar met deze toestanden zou een mens toch verlangen achter de zomer .
@ Henkieboy,

Voila si, bij deze staat uw verslag op de juiste plaats.... ongeveer, grtz :wink:

Straks nog effkes mijn ervaringen van deze morgen neerpennen... :-k
Last edited by Bresciani on Sun 14 Dec 2008 20:40, edited 2 times in total.
D-Mey
Mountainbiker

verrassend goede KWb tocht

Post by D-Mey »

zéér geslaagde tocht! Super lastig door modder, mooi parcour, ben eens benieuwd voor volgend jaar in hopelijk betere omstandigheden.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Gestart voor de 52 km. Na de eerste stroken offroad twijfelden we al. maar bij de splitsing toch doorgezet en de tocht volledig uitgereden met alle zware stukken. Eenmaal in een gracht gedonderd (met natte voeten als gevolg. Aan km 50 ging het licht uit en liet ik mijn kompaan Christophe zegevieren. Zeer goede organisatie: veel offroad (maar zwaar door de omstandigheden), zeer gevarieerde bevoorradingen (met warme dranken) en een gratis boterham op het einde. Afspuitplaats zeer uitgebreid en warme douches. Op het einde zagen we nog twee afpijlers, waaronder Dries DZT. Dat zal gene kattepis geweest zijn met de staat van het parcours. Chapeau, mannen!
Bosmolentje
Mountainbiker

Post by Bosmolentje »

Deze tocht had nog weinig met fietsen te maken, alhoewel hier op het
forum gesproken werd van een bereidbaar parcours :cry: :cry: !
Het was alles behalve bereidbaar.
Veel materiaal pech gezien en zelf ook slachtoffer, afgebroken dérailleur
(een hele kost!!). Dank aan de pechverhelping, knap werk!
Het weer hebben we niet in de hand, maar er zaten stukken in die er echt
uit moeten om het tof te houden.
Neem bijvoorbeeld dat eerste stukje. Behalve natte voeten en een fiets
die meteen maar half meer draait heb je daar niets aan!! Dit kon zeker vermeden worden.

Er zijn altijd liefhebbers van modder maar denk ook even aan het materiaal als er een toch uitgestoken wordt.

Mij heeft deze tocht in ieder geval niet kunnen bekoren.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Bosmolentje wrote:Deze tocht had nog weinig met fietsen te maken, alhoewel hier op het
forum gesproken werd van een bereidbaar parcours :cry: :cry: !
Het was alles behalve bereidbaar.
Veel materiaal pech gezien en zelf ook slachtoffer, afgebroken dérailleur
(een hele kost!!). Dank aan de pechverhelping, knap werk!
Het weer hebben we niet in de hand, maar er zaten stukken in die er echt
uit moeten om het tof te houden.
Neem bijvoorbeeld dat eerste stukje. Behalve natte voeten en een fiets
die meteen maar half meer draait heb je daar niets aan!! Dit kon zeker vermeden worden.

Er zijn altijd liefhebbers van modder maar denk ook even aan het materiaal als er een toch uitgestoken wordt.

Mij heeft deze tocht in ieder geval niet kunnen bekoren.
K'Kan ervan meespreken , ook derailleur afgebroken doch geef ik hiervoor vooral mezelf de schuld , had al een keer of 3 gedacht dat ik misschien beter eens kon stoppen om het ophopende gras uit mijn onderste wieltje te halen , maarja ge kent de gedachte t'zal mij wel niet overkomen... :oops: :oops:
K'heb een goeie les geleerd voor de toekomst.
Maar k'moet toegeven dat zelfs ik die nogal ne modderduivel ben soms dacht van , is dit er niet over? :roll:
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Coldplay

De stelling zegt dat je op ieder nummer van Coldplay goeie sex kan hebben, eender waar, eender op welk tijdstip en met eender wie. Toen na 3 km de wieltjeszuiger plots een nummer van Coldplay begon te neurien hoopte ik op een mooie blonde deerne in mijn achterwiel. De teleurstelling was dan ook groot toen ik een potige manskerel aantrof die bovendien ook last had van de Ziekte van Lacoste; hij was niet zwart maar roste. Reden dus genoeg om het blubberige achterwerk nog wat dieper in het zadel te duwen en er pijlsnel vanonder te muizen. Pijlsnel is hier misschien niet op zijn plaats aangezien er nogal wat modder te verwerken viel. Met een grote mond gingen we al die stroken met een bordje "zwaar" wel eens temmen, maar we waren eerder getemd dan gedacht en besloten wijselijk om ook eens een bordje "licht" te proberen. Eerlijk gezegd gingen die ons beter af. Inderdaad een mooie tocht... alleen jammer van de vele modder maar daar kunnen alleen onze weergoden verandering in brengen. Daarom méér eieren naar die arme klaren......
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Bosmolentje wrote:"La Douce" komt hier enkele keren voor op het forum.
Over welke rit gaat dit?? Waar vind ik info over deze rit??
Beste Bosmolentje... wij forumbikers hebben ons (MTB)hart verloren aan de toerritten in Noord-Frankrijk, en Frankrijk wordt ook wel eens La Douce France wordt genoemd... #-o
pjer wrote:Coldplay
De stelling zegt dat je op ieder nummer van Coldplay goeie sex kan hebben, eender waar, eender op welk tijdstip en met eender wie.
Coldplay, Coldplay, ik had al goede sex voor die mannen konden lopen! Paradise by the dashboard light noemde dit dan als ik mij goed herinner. Jaja, mijmer, mijmer, mijmer
Enfin een beetje artiest heeft daar geen muziek voor nodig. Als het goed gedaan is horen ze zo ook de bellekes rinkelen !

Waar waren we gebleven?
Oh ja, en nu serieus.

Oh Lendelede, uw paadjes waren heel diep vandaag, op sommige momenten dieper dan de diepste.... groeven van goede modderbanden en ik moet zeggen ik heb nu serieus gerief op mijn "achterzjante" liggen. Zoals Henkieboy al zei: in 23 minuten hadden we een volle 3 km 600 gereden/gegleden/gewandeld en de hartslag ging al eens in het rood.

Onze nieuwe reputatie van "WTC De Plooiers" alle eer aangedaan en een verkorte versie van zo'n 36-37 kilometer afgebold, met twee officiele bevoorradingen en een lusje naar bij mij thuis met z'n negenen.

Mij toch goed geamuseerd met het gezelschap en eigenlijk ook met de rit. Alleen moeten jullie daar in Lendelede eens overwegen om dit in oktober of zo te doen. Niet te geloven hoeveel leuke stukjes er in Lendelede en omgeving te vinden zijn, ze nu nog kunnen berijden zou nog zoveel straffer zijn, maar had het gevroren deze morgen, dan zou het helemaal anders gelopen zijn en hoorden we nergens klachten.

kZal morgen een volledig relaas met volledig detail over de verschillende modderdieptes en waterstanden op mijn blog gooien, vandaag zal niet meer lukken, ik ben het hier en daar nog een beetje aan het opmeten. :^o
Post Reply