self-made Hilset - full xt - 9.75kg
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
neen dit is een normaal aanvaardbaar gewichtsaiko wrote:vaste vork + carbon kader en nog 9.75kg ?
volgens mij is dat een echte vissers weegschaal voor vissers die graag thuis opscheppen met het gewicht van de vis.
het frame is zoals aangehaald eigenlijk een alu frame
ik heb de indruk dat er sommige hier sterk overdrijven met een laag gewicht
(zoals ene met zijne xtrail onder de 9kg met vaste vork vork
- saiko
- Test team
zeker is er niks mis met dat gewicht. Ik heb tot vorig jaar op een cannondale gereden van 11KG (full XT)manitou. wrote:neen dit is een normaal aanvaardbaar gewichtsaiko wrote:vaste vork + carbon kader en nog 9.75kg ?
volgens mij is dat een echte vissers weegschaal voor vissers die graag thuis opscheppen met het gewicht van de vis.
het frame is zoals aangehaald eigenlijk een alu frame
ik heb de indruk dat er sommige hier sterk overdrijven met een laag gewicht
(zoals ene met zijne xtrail onder de 9kg met vaste vork vork)
Maar idd door al die lage gewichten hier op het forum....
Da's wel waar, ook veel fabrikanten geven het gewicht van hun fietsen op zonder de trappers, drankbushouder, kilometerteller, .... En dan nog durven ze wel het gewicht wel wat naar beneden afronden
In het zeggen of op papier onder de 9 kg geraken, da's niks, maar om het echt te doen moet je er toch wel wat geld insteken. En als alles zo superlicht is, is het dan nog betrouwbaar?
Het frame is idd carbon-wrap. Het is een alu-frame van 900 gram waarvan de lassen effen geslepen zijn en waar achteraf carbon rond gewikkeld is. Niet enkel voor de looks, maar ook om het frame stijver te maken. Totaal 1480 grammekes
Ik heb me laten vertellen dat het toch iets sterker moet zijn dan een full-carbon frame, maar dat zal ik pas binnen enkele jaren kunnen vertellen zeker?
In het zeggen of op papier onder de 9 kg geraken, da's niks, maar om het echt te doen moet je er toch wel wat geld insteken. En als alles zo superlicht is, is het dan nog betrouwbaar?
Het frame is idd carbon-wrap. Het is een alu-frame van 900 gram waarvan de lassen effen geslepen zijn en waar achteraf carbon rond gewikkeld is. Niet enkel voor de looks, maar ook om het frame stijver te maken. Totaal 1480 grammekes
Ik heb me laten vertellen dat het toch iets sterker moet zijn dan een full-carbon frame, maar dat zal ik pas binnen enkele jaren kunnen vertellen zeker?
Als je het ons binnen enkele weken al kan zeggen zal het niet stevig zijn!Beerdere wrote:Ik heb me laten vertellen dat het toch iets sterker moet zijn dan een full-carbon frame, maar dat zal ik pas binnen enkele jaren kunnen vertellen zeker?
Ik hou wel van de look van carbon, zou het niet kopen omdat ik bang zou zijn van er mee te vallen. Dit is mischien de gulden middenweg.
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Heb je die vork en de zadelpen van Saso ook via Luc gekocht? Ik heb mij net ook zo'n zadelpen gekocht, schoon, licht en relatief goedkoop materiaal!
Beetje kcnc-style alleen veel minder bekend
ahja, skoon fietske!
edit: misschien kan je de remhendels wat schuiner zetten, uw polsen (en de fashion politie) zullen u dankbaar zijn
ahja, skoon fietske!
edit: misschien kan je de remhendels wat schuiner zetten, uw polsen (en de fashion politie) zullen u dankbaar zijn