Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Wat technische data omtrent Soul Kozak:RvBerkel wrote:ik heb iets gehoort dat die naven niet echt goede lagers hebben anders ga ik denk ik voor cannondale lefty naaf om zeker zijn dat die beter lagers hebben die weegt maar 10gr meerfuel wrote:Robin, naar mijn weten is de Soul Kozak momenteel het lichste en daarna de FRM.RvBerkel wrote:welken voor naaf heb je nu gebruikt in je Dt-swiss set die op eerst pagina staat ? een van cannondel zelf ? wand end januari krijg ik zelf frame binnen als je nu heb gebruikt ook in BBQ en wil ik mijn DT-swiss XRC 1250 voor wiel ook zwart lefty naaf in zetten

Lagers kunnen vervangen worden door bv. SKF lagers, maar er is wel een verschil qua type lagering. Lefty SI naaf heeft een 61805 (buitenkant) en 61902 (binnenkant) nodig en die hebben een grotere buitendiameter en zijn iets dikker!
- BikeSport.be
- Mountainbiker
- Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ
Post by BikeSport.be »
Zelf rijd ik met een Soul Kozak vooraan en ben super tevreden. Gewichtsbesparing van ongeveer 15 gram tegenover de Cannondale naaf. Ben zelf niet zo tevreden over de FRM waarvan de flanzen niet zo geweldig zijn.