ja bikers , iedereen tot morgen !
ga nu ook in mijn bedje om morgen om 6u paraat te staan !
have fun en tot dan !
13/12/2008 Moen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Om 8u zeker te doen met een minimum aan verlichting. De eerste 2-3 kms zijn vooral road om uit Moen en over de vaart te geraken, daarna veel open gebied waar je wel alles zal kunnen zien. Vroeger dan 8u zou ik nu wel niet vertrekken. (trouwens pas inschrijving dan)Bresciani wrote:Goeie avond allemaal en iedereen,
Misschien nog een laatste vraag. Als ik wil starten om 8u, is't parcours berijdbaar met een minimum aan verlichting, 't is precies geen avondrit he...![]()
Vandaag de verkenning gedaan met nog drie steenbakkers en gezien dat het goed was. Wel koud. Hoewel het middag was, moesten we nog alle plassen met ijs breken. De meeste stroken waren (zeer) goed te doen. Ik heb nog zwaardere edities gereden. Enkele stroken zijn wel zwaar en als er wat passage is, zullen ze dat zeker zijn. Vooral de strook in het begin op zo'n 5km zal zuigen, net zoals enkele stukken in de laatste 10km. Het Granvalbos was mits het juiste spoor nog goed te doen (eerste keuze road-offroad), de twee keuze met road-offroad (voor de 37-47) is nat. Leuk, maar droge voetjes zullen je zeker niet hebben na deze passage.
Bellegembos is nu nog te doen, net als Mortagne.
Tot morgen!!! (allé vandaag, want 't is al na 0u)
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
Goeie morgen op deze ijskoude morgen,
Ik ga mijn plannen herzien om twee afstanden te rijden
, om normaal te doen en enkel de 47km groepsrit
meerijden. Gezien de temperaturen
en de wind
, zal ik dan al blij zijn als ik nog vingers en tenen voel als we aankomen...
Veel plezier iedereen... en tot straks
Ik ga mijn plannen herzien om twee afstanden te rijden
Veel plezier iedereen... en tot straks
Dinsdag keelpijn, woensdag keelpijn, donderdag koorts, vrijdag snot, zaterdag MOEN!
Twas in orde Steenbakkers!
Van zuigende ondergrond was geen sprake, alles liep gelijk nen trein ... euh schaats euh ... giv mo goaze!
De conditie zat niet goed vandaag en vooral de eerste km's was het afzien. De pollekes kregen maar niet warm en een paar pitstops omwille van ne saboteur int groepke zorgden dat de diesel allesbehalve warm had.
1 keer keuze road genomen (jaja, kzalt zelf ma vertellen voor ze ier beginnen roddelen) op aanraden van Lichterveldenaore gisterenavond, ma eig wast totaal ni nat zo te horen
Nuja, de bev'n waren in orde, het parcours was goe hard en voldoende offroad. We hebben onze portie evenwichtsoefeningen weer gehad...
Blijkbaar veel fotografen onderweg, chapeau om daar in de vrieskou te willen flitsen!
Tot noaste kee!
Twas in orde Steenbakkers!
Van zuigende ondergrond was geen sprake, alles liep gelijk nen trein ... euh schaats euh ... giv mo goaze!
De conditie zat niet goed vandaag en vooral de eerste km's was het afzien. De pollekes kregen maar niet warm en een paar pitstops omwille van ne saboteur int groepke zorgden dat de diesel allesbehalve warm had.
1 keer keuze road genomen (jaja, kzalt zelf ma vertellen voor ze ier beginnen roddelen) op aanraden van Lichterveldenaore gisterenavond, ma eig wast totaal ni nat zo te horen
Nuja, de bev'n waren in orde, het parcours was goe hard en voldoende offroad. We hebben onze portie evenwichtsoefeningen weer gehad...
Blijkbaar veel fotografen onderweg, chapeau om daar in de vrieskou te willen flitsen!
Tot noaste kee!
- petanker
- Mountainbiker
Ons een hele week bang maken voor het parcours, en dan bleek het een vlamparcours te zijn
, al was hier en daar de nodige voorzichtigheid vereist. Heb er hier en daar een serieuse valpartij zien maken en ook ikzelf schoof eenmaal onderuit helemaal in het begin van de tocht.
Vooral de tenen hebben afgezien van de koude en onder de warme douche begonnen ze pas echt pijn te doen. Een leuke tocht met enkele technische stukjes, wat hoogtemeters, goede bevoorradingen,... wat wil een biker nog meer.
Na een (te) korte après vlug naar huis.
Volgend jaar meer van dat.
fotootjes ergens in de loop van de week op de steenbakkerssite?
Toton
Vooral de tenen hebben afgezien van de koude en onder de warme douche begonnen ze pas echt pijn te doen. Een leuke tocht met enkele technische stukjes, wat hoogtemeters, goede bevoorradingen,... wat wil een biker nog meer.
Na een (te) korte après vlug naar huis.
Volgend jaar meer van dat.
fotootjes ergens in de loop van de week op de steenbakkerssite?
Toton
- Bresciani
- Mountainbiker
- Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)
Just home,
De wasmachine is al op volle toeren aan't draaien...
Schone rit, het parcours was meestal beenhard op enkele plaatsen na en maar vooral overal vlot berijdbaar. Overal off-road genomen en geen enkele keer spijt gehad
We waren vertrokken met vier man en de jonge dame om de 47km te bollen, alles ging vlot tot aan de eerste bevoorrading...
Hierna was't voor een van de mannen héél wa minder, op de stapstenen in de aanloop van de klim naar Bellegembos, was't op een bepaalde plaats wreed nat
en ook bevroren...
(zie je hem komen
) Zijn voorwiel is weggeschoven op't ijs en hij is pardoes onderste boven in de beek gevallen. Ie was van kop tot teen, zuipend nat en zijn knie en bil serieus geschaafd, gelukkig niks gebroken en niks aan de fiets... gelukkig had hij zijn helm op... (niet de fiets hé, wel 't manneke
)
Zijn fietske stond nog onderste boven in de beek...
Dan is hij uit de beek geklommen en zijn we nog tot boven aan de Doornikse baan gereden om hem daar te laten ophalen door de pechdienst. Die trouwens uitermate snel ter plaatse was
. Tegen dat wij door Bellegembos waren gereden, was hij al afgehaald.
Dan hebben we met de rest besloten om over te schakelen op de 37km in plaats van de 47km. Zodanig moest 'em niet te lang wachten op ons.
Dan moest er nog iemand aan geloven... 't was precies onzen dag niet](./images/smilies/eusa_wall.gif)
De jongedame had plotseling geen versnellingen meer, niks werkte nog. En dat juist na de kasseien in de Beerbostraat ... Dan maar de ketting op de middenpignon en het middelste blad gelegd om dan zo naar de finish te bollen.
De waarden van de dag,
2u28min totaal gereden tijd
38,44km totaal afgelegd
15,4kmh gemiddeld
twee dikke tenen en wat vingers...bevroren
en ne vroegtijdig gedouchte medebiker...
Er zulen er zeker zijn onder jullie die hier serieus wat hoger gemiddelden zullen gehaald hebben, maar we hebben toch ons ritje gehad hé...
Aan de organisatie,
parcours 10/10 (we wonen tenslotte in een schone streek hé)
bevoorrading 10/10 (de vuurkorf en de soep waren beide goed op temp.)
afspuitplaats en bijhorende slangen 10/10 (schone installatie)
pechdienst 10/10 (snelle service)
Tot volgend jaar hoop ik
, maar als't op zaterdag is
zal 't waarschijnlijk niet lukken. 
De wasmachine is al op volle toeren aan't draaien...
Schone rit, het parcours was meestal beenhard op enkele plaatsen na en maar vooral overal vlot berijdbaar. Overal off-road genomen en geen enkele keer spijt gehad
We waren vertrokken met vier man en de jonge dame om de 47km te bollen, alles ging vlot tot aan de eerste bevoorrading...
Hierna was't voor een van de mannen héél wa minder, op de stapstenen in de aanloop van de klim naar Bellegembos, was't op een bepaalde plaats wreed nat
Zijn fietske stond nog onderste boven in de beek...
Dan is hij uit de beek geklommen en zijn we nog tot boven aan de Doornikse baan gereden om hem daar te laten ophalen door de pechdienst. Die trouwens uitermate snel ter plaatse was
Dan hebben we met de rest besloten om over te schakelen op de 37km in plaats van de 47km. Zodanig moest 'em niet te lang wachten op ons.
Dan moest er nog iemand aan geloven... 't was precies onzen dag niet
De jongedame had plotseling geen versnellingen meer, niks werkte nog. En dat juist na de kasseien in de Beerbostraat ... Dan maar de ketting op de middenpignon en het middelste blad gelegd om dan zo naar de finish te bollen.
De waarden van de dag,
2u28min totaal gereden tijd
38,44km totaal afgelegd
15,4kmh gemiddeld
twee dikke tenen en wat vingers...bevroren
en ne vroegtijdig gedouchte medebiker...
Er zulen er zeker zijn onder jullie die hier serieus wat hoger gemiddelden zullen gehaald hebben, maar we hebben toch ons ritje gehad hé...
Aan de organisatie,
parcours 10/10 (we wonen tenslotte in een schone streek hé)
bevoorrading 10/10 (de vuurkorf en de soep waren beide goed op temp.)
afspuitplaats en bijhorende slangen 10/10 (schone installatie)
pechdienst 10/10 (snelle service)
Tot volgend jaar hoop ik