Welke banden voor transalp?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
louskabous
Mountainbiker

Welke banden voor transalp?

Post by louskabous »

Welke banden komen er het best tot hun recht in een transalp?
Ik heb ergens gelezen dat de breedte een grote rol speelt en mijn zeker niet onder de 2,10 mag gaan.
Maar welke merken en types zijn het beste?
Dank bij voorbaat.
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Racing Ralph, Michelin XCR Dry. De snellere banden dus. Slijk moet ge daar niet verwachten. Ik heb de eerste keer met Michelin comp S light (vorig model i.p.v. XCR Dry) gereden en vorige keer hebben we beiden met Racing Ralph gereden. Ik gewone met latex en mijn collega met UST. We hebben geen van beide plat gereden en grip genoeg gehad. Zeker met de nieuwere versie. Ik zou nu wel niet voor de echte semi-slicks gaan. Ge hebt soms ook wel echt grip nodig op erg steile stukken.
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Ik dacht zelf aan een Continental mountainking 2.2 of 2.4 (supersonic of best protection verie)... =D>
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

virtrix wrote:Ik dacht zelf aan een Continental mountainking 2.2 of 2.4 (supersonic of best protection verie)... =D>
ge zult het u niet beklagen...
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Mister T. wrote:
virtrix wrote:Ik dacht zelf aan een Continental mountainking 2.2 of 2.4 (supersonic of best protection verie)... =D>
ge zult het u niet beklagen...
Ga inderdaad binnenkort protection /2.2 op de prophet zetten en dan naar de alpen :) Ik ben serieus verrast van de grip, de lage rolweerstand & het gewicht (en ze zien er nog vet uit ook). Voor mij geen NN/RR/whatever schwalbe combinatie meer!! =D> Dank u Pro Bike voor de goeie tip ;)
saiko
Test team

Post by saiko »

hier ook geen schwalbe.
Ik ga de vredestein kant eens testen voor de Cristalp
Mint Sauce
Mountainbiker

Post by Mint Sauce »

wij reden met Geax Barro Mountain TNT met notubes. Geen lekke banden, meer dan voldoende grip. Maar idd, snellere banden had ook gekund.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Vooraa Myhtos XC 2.1, achteraan Fast Fred is voor mij altijd al de perfecte combinatie geweest voor Transalp. Neem nog een Racing ralph mee voor achteraan, moest het toch op regenweer uitdraaien.
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

ik reed met bontrager revolt super xx tubeless ready met notubes erin

Mijne maat (den houben) reed met larssen tt

Ik heb ook twee etappes met racing ralph gereden en dat vond ik nog het beste eigenlijk. Succes ermee .... Misschien kan je de laatste etappes wat dikkere banden steken, want hoe meer je naar het Zuiden gaat hoe scherper de stenen worden ...

succes ermee ,
dr13s
Mountainbiker

Post by dr13s »

hutchinson python!
Post Reply