14/12/2008 Tervuren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wakke.
Mountainbiker

Post by wakke. »

ik rij al 2 jaar in de winter met mijn michelin Mud's en ik heb hiervan nog geen spijt gehad.wel zoals je zelfs zegt niet te veel druk (1.8).
en ivm den tt van tervuren: je zal er zeker geen spijt van hebben. het is een super tocht.

tot zondag.
Voervallei Voske
Mountainbiker

Post by Voervallei Voske »

laagvlieger wrote:Is de michelin mud wat te ruw of zou da goed zijn, rij er nog maar 2weken mee.Best niet teveel druk insteken zekers, da klimmeke als je eerst die vijver passeert en dan single naar boven op stenen en wortels(soms een paar cm's verschil) is wel de max!
Hoeveel precent offroad heeft hem zal iets van een 70/30 zijn zekers?
Ik denk dat een band met een ruwer profiel het iets makkelijker zal maken, ik rij altijd met Nobby Nic's en die hebben mij nooit in problemen gebracht (behalve tijdens de Coastrace in Oostduinkerke daar waren ze precies niet echt voor gemaakt #-o ).
Het percentage offroad zal inderdaad ongeveer op 70/30 komen, die 30% zijn gewoon verbindingsstukken die soms welgekomen zijn om op adem te komen of soms het omgekeerde effect hebben :wink: .

Groeten Voervallei Vossem
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

iemand een idee van het aantal hoogtemeters op de lange afstand?
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

Wat denk ge zou het beter zijn de fully te gebruiken wegens de harde ondergrond of is het daar bij jullie nog steeds modderig , dan neem ik wel de mudbike ? :roll:
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

sportyboy wrote:iemand een idee van het aantal hoogtemeters op de lange afstand?
Even de moeite doen om het topic te lezen..
Voervallei Voske wrote:Volgens de Polar zijn het er 620 hoogtemeters op de 47 km. En technische stukjes ga je er zeker tegenkomen, dat heb je als de persoon die het parcours uittekent zelf een fervent mountainbiker is die de "technische wegskes" niet schuwt.

Groeten Voervallei Voske
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Thx, had het gelezen maar moet hier blijkbaar overgezien hebben.

vorig jaar was ik er ook, maar heb door problemen toen maar de 30 km kunnen doen. Herinner me nog dat het vorig jaar een snel parcour was, had toen een gemiddelde van 22 en 352 hoogtemeters.
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

Als streekbikers zullen wij morgen met een grote delegatie af zakken naar Tervuren
Vanaf 1/1/2009 worden wij MTBOVERIJSE ipv BIERKARBOYS

Vanaf 1/1/2009 www.mtboverijse.be
jend
Mountainbiker

Post by jend »

jeps ,

wij komen hier ook ons ritje rijden. Vorig jaar ook in Tervuren gereden, en twas vree geestig. Heb dan de grote gereden en vondt deze eigenlijk niet lastig, met een beetje conditie is dit een makkie, toch zeker als je gewoon bent van hier in Oost-Vlaanderen de Vlaamse Ardennen te doen.
Dit jaar zal het de38km zijn want men broere es ook mee.

Grtz Tot motge
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

na een aantal weken van slecht weer zal alles er morgen goed vastgevroren bijliggen. Ik start voor de 48km, iemand nog laatste check gedaan van het parcours?
Voervallei Voske
Mountainbiker

Post by Voervallei Voske »

de skerpen wrote:Wat denk ge zou het beter zijn de fully te gebruiken wegens de harde ondergrond of is het daar bij jullie nog steeds modderig , dan neem ik wel de mudbike ? :roll:
Neen, modderig is het zeker niet meer na een nacht diepe vorst en ze geven voor vannacht terug van hetzelfde dus het zal er zoals vandaag nog altijd hard bijliggen. Het maakt het parcours alleen iets technischer, de sporen die we vorige week achtergelaten hebben zijn nu hard geworden.
Morgenvroeg nog een laatste check-up van het parcours en we kunnen jullie allemaal verwelkomen.

Groeten Voervallei Vossem
Post Reply