wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

El Perro Diablo wrote:
greenie wrote:
DeJean wrote:Met alle respect voor ieders keuze maar ne hond die naar mensen zou bijten komt niet op den hof. Nu niet en nooit niet. Een hond die mensen schrik aanjaagt ook niet.
groot gelijk

alleen dat stuk van fysisch de meerdere kan ik niet volledig mee akkoord gaan. Ik heb twee grote beren zitten (samen goed voor 100 kg, 'pure muscles'). Onze reu is een serieus sterk bazeke, maar o zo lief. Maar, zelfs een kleine hond (lees: weimaraner) is sterker dan de meeste mensen, hoor.
Ik ken mensen die ook van uw hond bang zijn, en dat zijn niet allemaal mensen die al door de mijne gebeten zijn.
Ik koop een hond voor mezelf, zolang anderen er geen last van hebben, kan het me weinig schelen wat ze er van denken, ook al bijt de mijne mij regelmatig als we eens een woordenwisseling hebben. Mijn hond is mijn gelijke, wat ik mag, hij ook.
Ik heb een heel andere mening, maar i'm cool with yours.
Trouwens, uw vrouw is dan wel érg ruimdenkend ;-)
Last edited by DeJean on Fri 12 Dec 2008 23:07, edited 1 time in total.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Daar heb ik vrede mee! :wink:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Wie den onze zijn merk kan raden krijgt ne cerveza :wink:

Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

St; Hubertus/bloedhond?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

El Perro Diablo wrote:St; Hubertus/bloedhond?
De familietak is al juist, een Bloedhond is wat groter en vooral veel logger en zwaarder gebouwd. Maar net hetzelfde karakter, veel van die soort honden trouwens.
Beerdere
Mountainbiker

Post by Beerdere »

Ik heb sinds 3 weken ook ne doggy :-) Een boxer-pup, ondertussen al 12 weken, genaamd Barrack :lol:

Op de foto 8 weken oud;
Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Heb al 6 Boxers versleten, verschrikkelijk leuke honden!!! =D>
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

pocoloco wrote:Wie den onze zijn merk kan raden krijgt ne cerveza :wink:
Lijkt mij verdacht veel op een Ogar Polski. :-k
El Perro Diablo
Mountainbiker

elmago wrote:
Ik denk dat het een Belgisch ras is. Hoewel Cerveza op ne Spaanse duidt.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

El Perro Diablo wrote:
elmago wrote:
Ik denk dat het een Belgisch ras is. Hoewel Cerveza op ne Spaanse duidt.
Ha, toch ene die de hint gezien heeft :-D !

't Is een Spaanse "hound", een Sabueso. Wel een zeldzame kleur, de meeste zijn overwegend wit met bruine plekken. Maar héél af en toe zit er in een nest zo'n acajoukleurige - wat ik veel mooier vind. 't Was dus kwestie van geduld te hebben want ik wou absoluut een acajoue reu.

Onze kleurvoorkeur kwam goed uit want dat (zuiver en niet kapotgefokt) ras wordt gehouden als pure gebruikshond in Spanje - en is daarbuiten niet gekend.
Maar de jagers willen liever zo geen donkerkleurige, de witte zien ze veel beter lopen op de bergflanken als ze de everzwijnen achterna gaan :-D

Na een paar jaar afwachten hebben we Cid voor een appel en een ei kunnen kopen (iets van een 100 euro) en meegebracht toen we terug naar hier verhuisden. Twee van zijn witte broertjes uit hetzelfde nest zijn onlangs verkocht voor 3500,- Euro het stuk (!) nadat ze zich bewezen hadden in de jacht.
En dat zijn dan beesten met een redelijk hoge mortaliteit: afgrond in, verwondingen als ze een zwijn te pakken krijgen, vast op plekken waar ze in het heetst van de jacht wel op- of afgesukkeld zijn en daarna niet meer wegkunnen.
Ik heb er zo verschillende "ontzet" toen ik daar nog woonde, alle jagers in de wijde omgeving wisten me na een tijdje te vinden als het betere touwwerk moest gebruikt worden. Ongelooflijk taaie beesten trouwens, ik heb er weggehaald van plekken waar een doordeweekse hond na 12 uur ad patres zou zijn en die beesten na een paar dagen nog springlevend.

En voor dat iemand de vraag stelt: als we willen dat Cid zit, zeggen we "sientate" :-D.
Post Reply