eggbeater sl of xtr pedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ik zou zeggen: geen van bijde.
Ik wou ook dat ik kon zeggen EggBeater Sl.
XTR is te zwaar, Eggbeater hebt ge veel problemen mee.

Ik zou zeggen Look quatrs of Crank Bros Candy.
Look: licht, groot steunvlak, goede modderweerstand.
Candy: idem.

Ik denk dat ik de Looks voor een €50 heb zien liggen bij Van Eyck in geel.
De Candy's zullen €70-80 zijn.

Image
Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

De veer van de Ti egg's is van euh, juust, tietanium en da's iets minder onderhevig aan metalen luiheid dan staal, dussss, de stalen veren beginnen snel moe te worden: speling op de kooi= vuilbak, de titaniumen gaan veel langer mee en zijn wat duurder en lichter.

Als ge hard genoeg trapt gaan je skoenen er wat rauw uitzien vanonder maar welke miet ligt daar nu van wakker????

XTR's moet je niet onderhouden, geven wat meer steun en wegen een paar kilo meer.
Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

El Perro Diablo wrote:De veer van de Ti egg's is van euh, juust, tietanium en da's iets minder onderhevig aan metalen luiheid dan staal, dussss, de stalen veren beginnen snel moe te worden: speling op de kooi= vuilbak, de titaniumen gaan veel langer mee en zijn wat duurder en lichter.

Als ge hard genoeg trapt gaan je skoenen er wat rauw uitzien vanonder maar welke miet ligt daar nu van wakker????

XTR's moet je niet onderhouden, geven wat meer steun en wegen een paar kilo meer.
twijfel gevalleke dus :-) Eggbeaters zien der wel beter uit.. maar om deze elke moddertocht te moeten gaan open gooien.. #-o
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Thomass#103 wrote:
El Perro Diablo wrote:De veer van de Ti egg's is van euh, juust, tietanium en da's iets minder onderhevig aan metalen luiheid dan staal, dussss, de stalen veren beginnen snel moe te worden: speling op de kooi= vuilbak, de titaniumen gaan veel langer mee en zijn wat duurder en lichter.

twijfel gevalleke dus :-) Eggbeaters zien der wel beter uit.. maar om deze elke moddertocht te moeten gaan open gooien.. #-o
Bij de EggB. zit een handige smeernipple bij, gewoon erop schroeven en vet in pompen. Maar bij een Shimano is dat niet nodig hé. :wink:
Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

Ruben S. wrote:
Thomass#103 wrote:

Bij de EggB. zit een handige smeernipple bij, gewoon erop schroeven en vet in pompen. Maar bij een Shimano is dat niet nodig hé. :wink:
Ik heb wel vernomen dat je de eggbeater niet kan veranderen qua spanning? dit bij shimano natuurlijk wel? ik denk toch voor de xt of xtr te gaan.. veel verschil zit er niet in tussen xt en xtr, 20 grammekes fzo.. :wink:
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Thomass#103 wrote:
Ruben S. wrote:
Thomass#103 wrote: twijfel gevalleke dus :-) Eggbeaters zien der wel beter uit.. maar om deze elke moddertocht te moeten gaan open gooien.. #-o
Ik heb wel vernomen dat je de eggbeater niet kan veranderen qua spanning? dit bij shimano natuurlijk wel? ik denk toch voor de xt of xtr te gaan.. veel verschil zit er niet in tussen xt en xtr, 20 grammekes fzo.. :wink:
Eggbeater valt inderdaad niets aan te regelen.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Als ge interesse hebt in de sl, ik verkoop de mijne :wink:
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Thomass#103 wrote:Ik heb wel vernomen dat je de eggbeater niet kan veranderen qua spanning? dit bij shimano natuurlijk wel? ik denk toch voor de xt of xtr te gaan.. veel verschil zit er niet in tussen xt en xtr, 20 grammekes fzo.. :wink:
Shimano XTR: 325g
CB Egg Beater: 266g
:wink:

Ik zou toch een Look of een Time of een CB Candy overwegen.
Thomass
Mountainbiker

Post by Thomass »

Ruben S. wrote:
Thomass#103 wrote:Ik heb wel vernomen dat je de eggbeater niet kan veranderen qua spanning? dit bij shimano natuurlijk wel? ik denk toch voor de xt of xtr te gaan.. veel verschil zit er niet in tussen xt en xtr, 20 grammekes fzo.. :wink:

die 20gram bedoelde ik tussen xt en xtr he :wink: nie tusse sl en xtr :wink:
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Thomass#103 wrote:
Ruben S. wrote:

die 20gram bedoelde ik tussen xt en xtr he :wink: nie tusse sl en xtr :wink:
XT: 250g
XTR 225g

(allemaal opgegeven door de fabrikant hé)
Post Reply