wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Image

Zie hier ons Hutch(inson).
Hij is nu 7 maanden jong en is een heel aktief baasje. Super lief en vriendelijk tegenover iedereen. Ons eerste hondje en 't is natuurlijk ook wat zoeken voor ons. Hutch luisterd goed en doet alles wat hij moet doen............enkel het wandelen lukt niet zo. Heb al enkele dingen geprobeerd maar hij blijft trekken tijdens het wandelen.
Niemand enkele tips???
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Tiles02 wrote:Image

Hij is nu 7 maanden jong en is een heel aktief baasje. Super lief en vriendelijk tegenover iedereen. Ons eerste hondje en 't is natuurlijk ook wat zoeken voor ons. Hutch luisterd goed en doet alles wat hij moet doen............enkel het wandelen lukt niet zo. Heb al enkele dingen geprobeerd maar hij blijft trekken tijdens het wandelen.
Niemand enkele tips???

Misschien ne keer zoeken op het forum van hondenvrienden.be, daar vindt ge tal van nuttige info. :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Tiles02 wrote:Heb al enkele dingen geprobeerd maar hij blijft trekken tijdens het wandelen.
Niemand enkele tips???
Tijdens het wandelen bruusk van richting veranderen of ineens stoppen.
Na enkele keren gaat de hond meer opletten en dicht blijven.
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

DeJean wrote:Met alle respect voor ieders keuze maar ne hond die naar mensen zou bijten komt niet op den hof. Nu niet en nooit niet. Een hond die mensen schrik aanjaagt ook niet.
groot gelijk

alleen dat stuk van fysisch de meerdere kan ik niet volledig mee akkoord gaan. Ik heb twee grote beren zitten (samen goed voor 100 kg, 'pure muscles'). Onze reu is een serieus sterk bazeke, maar o zo lief. Maar, zelfs een kleine hond (lees: weimaraner) is sterker dan de meeste mensen, hoor.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Niemand enkele tips???
op 10min heb 'k 'm da geleerd.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

als hij der reden toe heeft, mag nen hond bijten imo. Hij heeft nu eenmaal de pech dat 'm 't nie met gezever kan uitleggen hé...
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Ne hond is al snel sterker dan ne mens, en als Rex tegen een kind zou opspringen zou ze dat kind ook kunnen omverduwen. Maar als ze dat zou willen doen ben ik fysisch in staat om haar tegen te houden. En dat vind ik belangrijk. Dus wat ik bedoel is dat ik de hond zonder grote moeite moet kunnen wegtrekken van iets. Of als ze ineens zou willen lanceren naar bvb een mountainbiker in t bos hier om de hoek, ze me niet omver trekt, maar ik haar kan tegenhouden.

Intussen heb ik ze wel geleerd om naar mij te komen als ze ne fietser ziet, zodat jullie kuiten mooi blijven. In t geval van J.E. met zijn 3 isle of man kuiten is dat nog zo handig.
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

J.E. wrote:

Niemand enkele tips???
op 10min heb 'k 'm da geleerd.
Ge moogt keer afkomen.... :wink:
Ik heb da veranderen van richting al geprobeerd, hij volgt en als ik heb complimentjes geef is't gelijk dat em alles vergeet en trekt em weer. Denk dat em het gewoon nie door heeft en dus blijft snuffelen
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Onze Branco(parson jack terriër) & Shelsea(boeren fox)
Image
Image
Image
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

greenie wrote:
DeJean wrote:Met alle respect voor ieders keuze maar ne hond die naar mensen zou bijten komt niet op den hof. Nu niet en nooit niet. Een hond die mensen schrik aanjaagt ook niet.
groot gelijk

alleen dat stuk van fysisch de meerdere kan ik niet volledig mee akkoord gaan. Ik heb twee grote beren zitten (samen goed voor 100 kg, 'pure muscles'). Onze reu is een serieus sterk bazeke, maar o zo lief. Maar, zelfs een kleine hond (lees: weimaraner) is sterker dan de meeste mensen, hoor.
Ik ken mensen die ook van uw hond bang zijn, en dat zijn niet allemaal mensen die al door de mijne gebeten zijn.
Ik koop een hond voor mezelf, zolang anderen er geen last van hebben, kan het me weinig schelen wat ze er van denken, ook al bijt de mijne mij regelmatig als we eens een woordenwisseling hebben. Mijn hond is mijn gelijke, wat ik mag, hij ook.
Post Reply